Sklep internetowy marketplace

Co powiesz na dodatkowe źródło pozyskiwania klientów i budowę marki poza stroną swojego sklepu? Są na to sprawdzone sposoby.

 

Pisaliśmy już kiedyś na naszym blogu, że „własny sklep internetowy lepszy jest niż marketplace”, i zdanie to podtrzymujemy, ale… posiadanie tego pierwszego nie wyklucza wcale korzystania z drugiego. Mając sklep pracujący pod własną domeną, marketplace można wykorzystać do dodatkowej promocji swojej oferty i dotarcia do klientów, którzy są jednak fanami kupowania w dużych, agregujących tysiące produktów z innych źródeł, serwisach.

A jak zauważają sami sprzedający w sieci, zwłaszcza ci, którzy wzięli udział w naszym podsumowaniu 2018 roku w sklepów internetowych, dywersyfikacja kanałów sprzedaży i wyjścia z ofertą poza własną stronę jest dziś bardzo istotna. 70% pytanych czuje taką potrzebę, wybierając najczęściej dodatkową sprzedaż przez Allegro, OLX, porównywarki cen oraz – marketplace’y, takie jak Domodi czy Allani, właśnie.

 

Sprzedaz w internecie Sklep internetowy Allegro

 

Pytani bowiem to, co ma najlepsze przełożenie na sprzedaż, właściciele e-biznesów na potrzeby wspomnianego raportu odpowiadali, że oczywiście najmocniej oferta i dobra obsługa, ale nie tylko. Ważniejsze nawet od „konkurencyjnej ceny” są np. działania w social media i prowadzenie poza sklepem kampanii reklamowych, dla 19% sprzedających liczy się także obecność w serwisach zewnętrznych – aukcyjnych i marketplace’ach.

 

Jak sprzedawac prowadzic sklep internetowy

 

Jak się tam pojawiać? Przykład pierwszy z brzegu – integracja sklepu internetowego z Domodi, czyli największym polskim serwisem e-commerce w kategorii moda. Po co? Żeby pokazać się ze swoim odzieżowym asortymentem w jednym z najpopularniejszych internetowych pasaży handlowych i dotrzeć do tysięcy klientów zainteresowanych modą. A niekoniecznie znających adres twojego sklepu.

Zobacz, jak łatwo włączyć integrację z Domodi

Z takiego rozwiązania korzysta dziś wiele sklepów pracujących na oprogramowaniu Shoper i zwiększających tym sposobem swoje zasięgi. Aplikacja pozwala bowiem na generowanie pliku XML, z którego potem wczytywane są na stronę Domodi.pl informacje o asortymencie oferowanym przez dany sklep (w XMLu umieszczane są tylko te produkty, których rozmiary są faktycznie dostępne w sklepie). To prosty sposób na dotarcie do nowych i zainteresowanych naszymi towarami odbiorców.

Innym jest wykorzystanie potencjału serwisu Allani.pl. Podobnego do Domodi.pl, zbierającego „setki marek, tysiące stylizacji”. Allani.pl reklamuje się jako miejsce, które „inspiruje do zakupów” i warto je potraktować jako dodatkową promocję swojego e-biznesu. Tego rodzaju serwisy oglądają ludzie niekoniecznie zdeterminowani do zakupów, ale poszukujący pomysłu na nowe ciuchy czy stylizacje, warto więc docierać do nich i pozycjonować się pośród marek i sklepów, motywujących do powiększania czy odświeżenia garderoby.

Podobnie działa, tyle że w branży dom i ogród, Homebook.pl – platforma zakupowa, która inspiruje do upiększania wnętrz czy tarasów. To miejsce do wykorzystania dla wszystkich sklepów, które sprzedają artykuły, dekoracje i wszystko, co związane z wyposażeniem domu. Ze sklepu Shoper potrzebujesz tylko pliku XML (ten możesz wygenerować z dostępnej w panelu porównywarki, np. Ceneo), który Allani czy Homebook zaciągnie do swojego systemu i w ten sposób udostępni twoją ofertę na swoich stronach. O szczegółach przeczytasz tutaj.

Korzyści z takiej współpracy dla sklepu internetowego to m.in.:
dodatkowe źródło pozyskiwania klientów,
budowa marki poza stroną własną,
– dostęp do oferty z poziomu aplikacji mobilnej.

Raz jeszcze raport Shoper za 2018 rok: „Nie trzeba być dziś celebrytą z telewizji – wystarczy ciekawie opowiadać o swojej pasji, by zainteresować nią kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy osób. Internetowa społeczność jest doskonałą bazą dla przyszłego sukcesu e-sklepu”. Ale żeby ją faktycznie wykorzystać, trzeba starać się docierać do niej różnymi dostępnymi kanałami.

Przeczytaj więcej: 
Jeden sklep internetowy, multum możliwości