Wielomagazynowość to zaawansowana funkcjonalność, dostępna już dla sklepów Shoper Premium. Dzięki niej, sprzedawcy w nowoczesny i wygodny sposób zarządzają stanami magazynowymi oferowanych produktów.

 

Nowa funkcjonalność, z której mogą już korzystać sklepy Shoper Premium, pozwala zarządzać wieloma magazynami z jednego miejsca i usprawnia obsługę wysyłkę oraz zwrotów zamówień do klienta.

Nie masz jeszcze sklepu Premium? Tutaj dowiesz się o nim więcej

Dzięki wielomagazynowości, możesz w swoim sklepie Shoper ustalić, które magazyny będą realizować zamówienia składane w twoim sklepie, który magazyn będzie korzystać z danej formy dostawy, a który obsługiwać zwroty. Definiując dla swojego asortymentu stany magazynowe i wybierając, w jaki sposób system ma priorytetyzować lokalizacje magazynów oraz dokonywać przesunięć produktów między magazynami, usprawnisz logistykę i zadbasz o koszty w swoim sklepie.

Sprzedaż przez internet i obsługa wielu magazynów: postaw na wielomagazynowość

 

Wielomagazynowość – tak korzystają już z niej inni

Sklep online z trzema fizycznymi magazynami

Z nowoczesnej usługi do obsługi wielu magazynów korzystają już sklepy Shoper Premium sprzedające w różnych branżach. Jedną z nich firma, która posiada trzy fizyczne magazyny: w Warszawie, Gdańsku i Krakowie. W związku z tym, że siedziba główna firmy znajduje się w Warszawie, logistykę została zaprojektowana tak, by wszystkie zamówienia były wysyłane z jednego, stołecznego magazynu. Każdego dnia między magazynami odbywa się transport produktów, przez co udaje się wymieniać towary między lokalizacjami i przekazać je do wysyłki w Warszawie.

Z pomocą wielomagazynowości, zamówienia kumulują produkty na jeden magazyn wysyłkowy (jedynie magazyn „Warszawa” ma w ustawieniach zaznaczoną opcję „dostarcza towar bezpośrednio do klientów” oraz wybraną formę dostawy). Jeśli klient kupuje towar z magazynu w Krakowie, otrzymuje informację, że czas wysyłki wyniesie dwa dni (24 godziny to czas wysyłki + 24 godziny przesunięcia między magazynami). Jeśli dodaje towar z magazynu w Warszawie – 24 godziny.

Sprawdź, jak skonfigurować wielomagazynowość w sklepie Shoper

Sklep z kilkoma punktami sprzedaży

Firma sprzedaje kostkę brukową i posiada kilka lokalizacji z towarem, każdy typ kostki znajduje się w odrębnych magazynach. Jest to produkt gabarytowy, a więc kosztowny. Jeżeli zamówienie zawiera kilka typów kostki, zlokalizowanych w różnych magazynach, nie dość, że muszą być one wysłane z kliku lokalizacji, to dodatkowo wymagają naliczenia zwielokrotnionego kosztu (kilka odrębnych przesyłek mnożony koszt dostawy).

Dlatego sklep zdecydował, by w ramach obsługi wielu magazynów, skonfigurować wysyłkę paczek w partiach. Dzięki wielomagzynowości klient składający zamówienie w sklepie otrzymuje odpowiednio przeliczony koszt dostawy oraz informację o czasie wysyłki, która w każdym przypadku wynosi 24h – nie ma bowiem przesunięć między magazynami.

Sklep ze sprzedażą stacjonarną i odbiorem osobistym

Branża: modowa. Asortyment: odzież damska. Sklep działa zarówno w kanale online, jak i offline. Właścicielka zarządza aż trzema sklepami stacjonarnymi oraz sklepem internetowym. Ten ostatni założyła pod wpływem pandemii, kiedy przychody ze sprzedaży stacjonarnej zaczęły spadać.

Sklep internetowy zapewnia jej teraz wolność i poszerza możliwości sprzedaży. Włączając usługę wielomagazynowości, wykorzystuje stacjonarne punkty sprzedaży jako punkty odbioru oferowanych produktów, usprawniając jednocześnie wysyłkę zakupów do klientów.

Jak to wygląda w praktyce? Każdy sklep stacjonarny to jeden magazyn. Jeśli klient zamawia towar ze sklepu, w którym jest on fizycznie – skorzysta z darmowego odbioru osobistego w ciągu 24 godzin. Jeśli chce z niego skorzystać w innej lokalizacji – dostawa nadal będzie bezpłatna, ale wyniesie do dwóch dni, ponieważ jeden minie na wysyłce do konkretnego sklepu.

Jeżeli klient zamawia trzy produkty z trzech różnych lokalizacji – tutaj czas dostawy też potrwa dwa dni. Produkty muszą trafić do jednego sklepu, który dokona wysyłki do klienta lub umożliwi odbiór osobisty.

Sprzedaż na wyspach handlowych + online

Właścicielka sklepu z karmą i akcesoriami dla zwierząt posiada dwie wyspy handlowe w najpopularniejszych galeriach w dużych miastach. Jednocześnie prowadzi sklep internetowy, połączony z programem księgowo-magazynowym Shoper Faktury i Magazyn.

Specyfika sprzedaży na wyspach handlowych polega na tym, że klienci często podchodzą do stoiska z pytaniem, co można kupić, ale nie kupują już tak często, jak mogliby to robić, choćby ze względu na gabaryty pojemników i worków z karmą.

Chcąc temu zaradzić, sprzedawczyni nawiązała współpracę z hurtownią, która sprzedaje karmę dla zwierząt i działa w modelu dropshippingowym, czyli wysyła bezpośrednio zamówienie do klienta jej sklepu internetowego. Właścicielka niewielką ilość karm zamawia fizycznie także do swoich wysepek handlowych, resztę asortymentu prezentuje w swoim sklepie internetowym.

Dzięki wielomagazynowości, w ramach której utworzyła dwa magazyny dla punktów stacjonarnych (jeden magazyn dla hurtowni dropshippingowej i jeden magazyn dla sklepu internetowego), klienci e-sklepu mogą składać zamówienia online z dostawą kurierską do domu lub z odbiorem osobistym na wyspach handlowych.

W zależności od tego, czy klient sklepu internetowego decyduje się na odbiór osobisty czy wysyłkę kurierską, ustawienia magazynów automatycznie dokonują stosownych przesunięć, doliczają lub skracają czas wysyłki. Doliczają lub obniżają koszty wysyłki i ostatecznie informują klienta w koszyku, jaka metoda dostarczenia towaru jest możliwa dla jego zamówienia.

Finalnie kupują u niej chętniej nie tylko klienci online, ale także ci, którzy odwiedzają wyspy handlowe.

Sprzedaż online + punkty stacjonarne + własne magazyny fizyczne

Prężnie rozwijającą się marka skórzanego obuwia dla kobiet i mężczyzn, oferuje swoje produkty przez internet, w sklepie Shoper, oraz w pięciu sklepach stacjonarnych rozlokowanych w największych miastach Polski. Widząc ogromny potencjał w kanale online, w ciągu dwóch najbliższych lat zamierza wycofać się ze sprzedaży stacjonarnej i skupić całkowicie na sprzedaży w sieci.

Mocno stawia już teraz na crosselling, czyli sprzedaż krzyżową. Uzupełnia asortyment swojego sklepu online o paski, torebki i kilka innych drobnych akcesoriów galanterii skórzanej, których sama nie produkuje, ale które zwiększają wartość koszyków.

Marka nawiązała w tym celu współpracę z hurtownią dropshippingową, która w ustawieniach ich sklepu internetowego działa jako osobny magazyn i nie miesza się z towarami produkowanymi przez markę. Już po kilku tygodniach od wdrożenia nowości wartość koszyka zwiększyła się nawet o kilkadziesiąt złotych. Pojawiają się również zamówienia tylko na akcesoria.

Dzięki możliwościom konfiguracyjnym wielomagazynowości, klientom udostępniane są odbiory osobiste zamówień, które są możliwe do skompletowania w punktach stacjonarnych sklepu. W przypadku zamówień, które wymagają pobrania produktu z magazynu głównego pod Warszawą oraz hurtowni dropshippingowej, dostępna jest wysyłka kurierem w dwóch osobnych paczkach (przy zamówieniach powyżej 300 zł dostawa jest darmowa).

 

 

Istnieje też możliwość aby poinformować od razu kupującego o stanie magazynowym danego produktu w konkretnej lokalizacji stacjonarnej.

Do tego wymagana jest zaawansowana modyfikacja kodu źródłowego karty produktu poprzez umieszczenie w niej kodu (kod należy użyć w pliku product/index.tpl).

 

 

Dzięki temu rozwiązaniu kupujący będzie wiedział, czy sklep stacjonarny w jego pobliżu oferuje dany produkt, czy też musi zamówić online.

Ale uwaga: własne modyfikacje nie są objęte wsparciem technicznym! Jeżeli potrzebujesz pomocy w jego implementacji skontaktuj się z naszymi partnerami, którzy oferują pomoc w rozbudowanie funkcjonalności sklepu.

Sprzedaż przez magazyny wirtualne + magazyn na zwroty

Czas na sklep internetowy, który sprzedaje dodatki do domu i ogrodu. Sprzedawca skupuje towar od marketów wielkopowierzchniowych, które okresowo wycofują swoje kolekcje i sprzedają produkty za koszty produkcji, dzięki czemu sklep może oferować takie towary w w atrakcyjnych cenach. Biznes ten ma jednak swój minus – produkty nie pochodzą bezpośrednio z taśmy produkcyjnej, stały na półkach marketów, więc mogą posiadać wady, o których sprzedawca nie wie, a które zauważy klient po odbiorze przesyłki. Dlatego taka sprzedaż charakteryzuje się dosyć dużą ilością zwrotów, co jednak przy usłudze wielomagazynowości można usprawnić.

Aby prowadzić podobny biznes, sprzedawca potrzebuje trzech magazynów:

☞ magazynu głównego, w którym znajdują się produkty do sprzedaży w sklepie internetowym i który jako jedyny uczestniczy w zamówieniu klienta,

☞ magazynu na zwroty, gdzie tutaj trafiają produkty ze zwrotów zamówień, które muszą przejść przez oględziny wykwalifikowanego pracownika (ten decyduje, czy dany produkt przesunąć na magazyn główny, by z powrotem trafił do sprzedaży, czy do magazynu z produktami uszkodzonymi),

☞ magazynu na produkty uszkodzone, z którego produkty nie wracają już do obiegu sprzedażowego.

Dzięki wielomagazynowości zarządzanie stanami magazynowymi takich produktów jest przede wszystkim wygodne i przejrzyste.

Twoje korzyści z obsługi wielu magazynów

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, a jednocześnie sprzedaż stacjonarną oraz sprzedaż w innych serwisach i chcesz ją dalej rozwijać – obsługa wielu magazynów, dostępna w usłudze Shoper Premium, jest właśnie dla ciebie. Daje ona także wiele korzyści sklepom posiadającym już magazyny zewnętrzne, które pracują na dużej liczbie zamówień i chcą nimi lepiej zarządzać. Na przykład wydzielając osobne magazyny przyjęć i zwrotów.

W pakiecie Premium możesz aktywować maksymalnie 50 różnych magazynów dla swojego sklepu. Jeśli jeszcze nie sprzedajesz w jakości Premium, a chcesz to robić – uruchom lub przenieś swój sklep tutaj.

Więcej informacji o wielomagazynowości znajdziesz jeszcze na tej stronie.