Lato w pełni, a razem z nim… zakupy plecaków, podręczników, przyborów i wszystkiego, co potrzebne dziecku w szkole. Zachęca do tego i bogata oferta e-sklepów i… program 300 plus.

Dla rodzin rodzących dzieci – 500, na dzieci chodzące do szkoły – 300 plus. Pod tą ostatnią nazwą działa już w Polsce nowy program, który zakłada wypłatę raz w roku kwoty 300 zł dla każdego ucznia, do momentu ukończenia przez niego 20. roku życia. Cel programu jest jasny – to pieniądze na podręczniki i przedmioty szkolne, które mają odciążyć nieco domowy budżet. I jak widać po danych z Google Trends – zainteresowanie nimi rośnie.

 

Wyprawka szkolna 300 plus

Ale co można za 300 plus kupić?

Pracujący na platformie Shoper sklep SzkolneZakupy.pl, ułożył co prawda specjalną listę zakupów, ale przy okazji zastrzegł, że: „wyprawka szkolna to poważny wydatek, którego program 300+ może nie pokryć. Na pewno jednak jest sporą ulgą dla portfela”.

Bo „oprócz książek oraz zeszytów ćwiczeń rodzic powinien zadbać o wyprawkę, w której powinny znaleźć się strój na WF, zmienne obuwie oraz wygodny i zdrowy plecak” – czytamy na stronie sklepu.

I tych rzeczywiście potencjalni klienci szukają w okresie wakacji najbardziej. Zainteresowanie „wyprawką”, „podręcznikami” czy szeroko pojętymi artykułami „szkolnymi” rosło np. w 2017 roku już od maja i utrzymywało się na ponadprzeciętnym poziomie do końcówki września. Sierpień to więc ostatni dzwonek, by – jeśli ktoś sprzedaje odzież czy artykuły szkolno-biurowe – próbować wskoczyć na tę falę zakupów.

 

Wyprawka szkolna zakupy

Wyprawka szkolna zakupy internetowe

 

Sklep SzkolneZakupy.pl radzi rodzicom, by ściśle trzymać się listy zakupów na wyprawkę szkolną: „w ten sposób uniknie się niepotrzebnych wydatków. Jeśli dziecko koniecznie chce mieć coś z superbohaterem lub motywem bajkowym, niech to będzie zeszyt. W końcu to z nim będzie miał styczność codziennie i powinien mu się podobać. W przypadku plecaka warto zainwestować w markowy i wysokiej jakości, dzięki temu posłuży dziecku znacznie dłużej, a przy tym będzie zdrowy dla jego kręgosłupa”.

O ile jednak rodzice powinni kupować ostrożnie i rozważnie, o tyle dla sprzedawców temat „wyprawki” to spore pole do popisów. Dlatego mając sklep z tej kategorii, warto przygotować specjalne „oferty szkolne” i zainwestować więcej np. w reklamę produktową w Google, by szybciej wyświetlać się ze nimi w wyszukiwarce.

Jak pisaliśmy już przed rokiem, też przy okazji przygotowań do kolejnego roku szkolnego: gotowe pakiety, jak w przypadku sklepu SzkolneZakupy.pl, ale też specjalne ceny i dedykowane strony agregujące „szkolną ofertę”, jak w sklepach NoskiNoski.pl albo BiuroZakupy.pl – to jedne ze sprawdzonych przykładów, jak można podejść do tematu wyprawki w e-sklepie. I jak z nimi przebić się na tle konkurencji.

Dobra oferta to jeszcze nie wszystko

Samo jednak przygotowanie oferty w sklepie to za mało. Trzeba jeszcze przyciągnąć na jego stronę klientów. Facebookiem i Instagramem, oraz pozycjonowaniem, też można, ale najpewniejszą metodą generowania nowych zamówień jest reklama produktowa. Pierwsze zakupy pozwala finalizować już do kilku godzin. A w kontekście zbliżającego się nieuchronnie pierwszego dzwonka, to dość istotna informacja.

Kampanie produktowe nowe zamowienia

Co warto wiedzieć?

Jak i gdzie mogę uruchomić kampanię? Wystarczy, że zalogujesz się do swojego sklepu Shoper i w panelu administracyjnym klikniesz w zakładkę Kampanie Shoper. Tam znajdziesz wszystkie niezbędne instrukcje lub zadasz nam pytanie przez szybki czat.

Jaki budżet potrzebny jest na kampanię? Proponujemy na start kampanię w wysokości 499 zł netto – tyle na początku wystarczy, by powalczyć o jak najlepszy zwrot z inwestycji.

Ile trwa kampania? Kampania potrwa około trzy tygodnie lub do całkowitego „wyklikania się” budżetu. Jeśli zainteresowanie produktami oraz potencjał sprzedażowy będzie duży, potrwa krócej, jeśli będzie mniejsze – kampania będzie dłuższa.

Więcej przydatnych danych i informacji znajdziesz w naszym poradniku: Jak reklamować się w sieci, żeby mieć z tego zamówienia? Całość znajdziesz tutaj