Są przynajmniej trzy powody, dla których twój sklep powinien skorzystać z opcji zestawów produktów.

 

„Bardzo przydatnym narzędziem jest łączenie produktów w zestawy. Myślę, że jest to jedna z podstawowych funkcji większości sklepów internetowych. Powinna ona pozwalać na ustalenie osobnej ceny dla zestawu produktów” – napisał kilka miesięcy temu na naszym Forum, w temacie Sugestie, użytkownik „mrdrummer”. I miał rację, bo to rzeczywiście bardzo przydatne narzędzie, z którego warto skorzystać z przynajmniej trzech powodów.

Sprzedaj co chcesz i ile chcesz

Mechanizm zestawów produktów wprowadziła wersja 5.8.22 oprogramowania Shoper. Pozwala ona, tak jak sugerował nasz klient, na łączenie wielu produktów w jeden, z określoną ceną. Czyli – właściciel sklepu może określić jakie produkty mają być elementami danego zestawu oraz ile sztuk danego produktu ma być oferowanych w zestawie. Może również wpływać na to, ile sztuk zestawów chce maksymalnie sprzedawać.

 

Zestaw produktow sprzedaz online

 

Co ważne – jak piszemy w naszym artykule pomocy – stany magazynowe produktów wchodzących w skład danego zestawu są automatycznie aktualizowane po sprzedaży zestawu. Gdy któryś z produktów z zestawu zostanie wyprzedany, zestaw również przestanie być dostępny w sprzedaży. Prosto, łatwo i wygodnie.

 

 

Zestawy produktów to kolejny – po produktach powiązanych – prosty sposób na sprzedaż. Produkty powiązane wyświetlają się na karcie produktu i jeśli klient kupuje akurat np. dżinsy za pomocą tego mechanizmu proponuje mu się inne części garderoby do zestawu.
Wykorzystanie takiej opcji z rekomendacjami zachęca odwiedzającego do przeglądania pozostałych produktów, a tym samym wpływa na zwiększenie przychodów ze sprzedaży średnio o 10-30%.

Produkty, zestawy, sprzedaż!

Zastosowanie zestawów produktów może ten wynik jeszcze poprawić. Na przykład kiedy zestaw pozwala na zakup dwóch lub trzech towarów w okazjonalnej cenie. Kupując produkt A, B i C – za trzy zapłacisz mniej niż za każdy z osobna. Albo zamówisz je z darmową wysyłką. Klienci uwielbiają takie promocje.

 

Zestawy produktow sklep internetowy sprzedaz

 

Zestawy to zresztą jedne z najwygodniejszych sposobów na zachęcenie kupujących do większych zakupów. Przykład powyżej to jeden z powodów, by je zastosować w swoim sklepie. Inny to czyszczenie magazynów – jeśli jakieś towaru zalega ci za dużo, najlepiej połączyć go z innymi w zestawie i zwolnić nieco miejsca na magazynowych półkach. Pojedynczą rzeczą np. z ubiegłorocznej kolekcji nie każdy się zainteresuje, ale jeśli zestawić ją z jakąś szałową nowością? To może być dużo bardziej interesujące.

Mamy więc zwiększanie sprzedaży przez specjalną ceną/darmową dostawę przy zakupie produktu X jak Y, mamy większe zainteresowanie starszymi produktami, zestawianymi z nowościami w sklepie – trzeci powód, dla którego warto wykorzystać zestawy to… wygodne tworzenie tzw. wielopaków danego produktu. A taki sposób na sprzedaż sprawdzi się nie tylko w sklepach z odzieżą.

O tym, jak go włączyć w twoim sklepie Shoper przeczytasz dokładnie tutaj.