Twój sklep internetowy rozwija się i zaraz z małego biznesu zrobi się średni czy duży? Najwyższa pora przejrzeć ofertę rozwiązań ERP, które ułatwią każdemu codzienne prowadzenie dynamicznie rozkręcającego się e-sklepu.

Masz sklep internetowy. Na razie mały, po kilkadziesiąt zamówień tygodniowo. Jesteś w stanie zająć się samodzielnie tyloma produktami/wysyłkami, przepisując ręcznie dane i pilnując, by wszystko ze sobą się spinało. Ale co wtedy, gdy zamówień wpada ci kilkaset, a codzienna praca z e-sklepem zaczyna zabierać coraz więcej czasu? Wtedy przydają się narzędzia, które pomagają codzienne procesy zautomatyzować i właściciela e-biznesu odciążyć.

Oczywiście, jak w przypadku każdej dodatkowej funkcjonalności, także za włączeniem integracji z systemem fakturowo-księgowym powinien stać konkretny dla danego sklepu cel. Właściciel musi mieć pewność, że taka integracja ma sens i rzeczywiście pomoże w usprawnieniu prowadzenia jego sklepu.

Jak świadomie podejść do wyboru rozwiązania klasy ERP?

1. Określ, czego konkretnie potrzebujesz
2. Rozejrzyj się po rynku, nie bój się zadawać dostawcom aplikacji pytań
3. Testuj wersje demo wybranych narzędzi
4. Przekalkuluj koszty – żeby nic cię nie zaskoczyło ani po miesiącu, ani po roku korzystania z integracji
5. Weź pod uwagę, kto zajmie się wdrożeniem, kto pomoże ze wsparciem technicznym

Przykład pierwszy z brzegu – sprzedajesz ludziom maski, dzięki którym mogą się chronić przed smogiem. Zapotrzebowanie rośnie, zwłaszcza jesienią i zimą wpada ci coraz więcej zamówień. Nie chcesz sprawdzać na bieżąco magazynu, potrzebujesz za to narzędzia, które zajmie się korektą stanów magazynowych w stanie rzeczywistym i automatycznie wystawi dokumenty księgowe. Potrzebujesz więc do tego integracji z Subiekt GT – tej samej, z której korzysta sklep ABCMaski.pl.

Subiekt GT…

…to wygodny system sprzedaży, obsługujący wszystkie typy dokumentów handlowych i magazynowych. Synchronizuje stany magazynowe i przeprowadza automatyczną aktualizację cen. Posiada przy tym łatwy i czytelny interfejs, obsługuje warianty towarów w sklepie Shoper, pozwala dwustronnie przenosić towary oraz samodzielne definiować szeroki zakres integracji. Ale narzędzi mogących usprawnić sklepy internetowe Shoper jest więcej.

Integracja ze Streamsoft Prestiż

„Wciąż szukamy nowych rozwiązań (…) Wysoka jakość, bezpieczeństwo i estetyka to wartości, które przyświecały założycielom firmy od samego początku” – czytamy na stronie sklepu CeBaby.eu, który sprzedaje przewijaki, poduchy, pościele i koce dla całej rodziny. Podobne założenia mieli pomysłodawcy narzędzia, które oferuje kompleksową obsługę małej firmy w jednym systemie. Współpraca z dowolną liczbą sklepów, synchronizacja wariantów produktów, automatyczny system kolejkowania i przesyłania wymienianych danych, integracja przez API – to największe zalety integracji ze Streamsoft Prestiż. Jej zakres obejmuje też generowanie faktur i dokumentów magazynowych, a także analizę obrotów według produktów oraz zamówień. Zapewnia też zarządzanie produktami sklepu Shoper bezpośrednio z arkusza kalkulacyjnego wbudowanego w system ERP. A jak pisze dostawca w opisie integracji – „w e-commerce liczy się szybka realizacja zamówień i przede wszystkim sprawny przepływ danych podczas prowadzonych transakcji”. To narzędzie wymyślono właśnie po to.

Integracja z Sage Symfonia

Inne przydatne – Sage Symfonia – powinny wziąć pod lupę średnie i duże e-sklepy. Ta integracje zapewni szybki dostęp do informacji z najważniejszych obszarów funkcjonowania firmy – m.in. analizy sprzedażowej, monitoring aktualnej kondycji finansowej firmy, optymalizacja kosztów działalności operacyjnej itd. Powinien to szczególnie docenić właściciel tego rodzaj biznesu, który łączy działalność online z offline. Jak na przykład Centrum Ceramiki Terrano – w ramach którego działa sklep internetowy, ale i salon sprzedaży, gdzie klienci mogą oglądać i kupować płytki ceramiczne i gresowe, pochodzące od cenionych europejskich, a także polskich producentów.

Z możliwości Sage Symfonia korzysta też sklep E-heko.com, który w internecie sprzedaje ofertę Zakładu Tworzyw Sztucznych i Wyrobów Różnych HEKO, powstałego w 1990 roku w Cieszynie. Powołała go do życia polska rodzina, która dziś jest wiodącym producentem i dystrybutorem różnego rodzaju owiewek samochodowych. „Szybki i dynamiczny rozwój zakładu stał się możliwy dzięki ambicjom i zaangażowaniu właścicieli firmy oraz pracowników” – czytamy na stronie sklepu, a że HEKO z roku na rok przeznacza coraz więcej środków na inwestycje, rozbudowę zaplecza produkcyjnego i technicznego – w prowadzeniu sklepu online system ERP jest jej więc bardzo potrzebny. System Sage Symfonia ERP obejmuje m.in. moduły: Finanse i Księgowość, Zarządzanie Produkcją, Handel, Środki Trwałe oraz Kadry i Płace. Dodatkowo, skorzystać można z Sage Symfonia ERP Business Intelligence – modułu ułatwiającego podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych. Nie wiesz o chodzi, jak to połączyć? W ramach usługi Shoper Premium pomagamy zrealizować indywidualną integrację sklepu z właściwym dla niego systemem.

Integracja z Comarch Optima

Łączenie kanału offline z online to proces wymagający jak największej automatyzacji i wsparcia przy obsłudze procesów biznesowych – od wystawienia faktur poprzez magazyny, na księgowości skończywszy. A także wsparcia prawnego. Przepisy cały czas się zmienią, a właściciel sklepu ma przecież codziennie ważniejsze sprawy na głowie niż czytanie Dziennika Ustaw. Dlatego warto pomyśleć w takim wypadku o integracji z Comarch Optimą – popularnym systemie do zarządzania dla małych i średnich przedsiębiorstw, który daje możliwość wybrania tylko potrzebnych dla danego biznesu funkcjonalności. Pracują na niej m.in. sklepy DomowaSpizarnia.pl oraz OlejeValvoline.pl – a więc biznesy z dwóch zupełnie odległych od siebie części rynku e-commerce.

Dobrze zintegrowany system ERP pasuje w końcu do każdego e-sklepu. Wszystko zależy tak naprawdę od potrzeb tego drugiego.