Oszczędzaj czas na zadawanie zbędnych pytań i lepiej obsługuj swoich klientów – oto, jak możesz to zrobić z dostępną w naszym App Store aplikacją Labelcall.

 

„Jak ułatwić sobie życie w e-sklepie?” – pytaliśmy w tym materiale. Pisaliśmy wtedy o kwestiach, na które najczęściej narzekają właściciele sklepów internetowych. I zastanawialiśmy się, co zrobić, żeby narzekali rzadziej. I wtedy, i dzisiaj, jednym z najważniejszych problemów w codziennej pracy e-biznesu jest obsługa klienta. Bo jak ją robić, żeby poprawiać doświadczenia zakupowe? Co robić, żeby klienci chcieli do nas wracać właśnie dlatego, że zostali profesjonalnie obsłużeni? Z pomocą przychodzą odpowiednie narzędzia.

Poznaj swojego klienta

Każdy z nas nie raz dzwonił do sklepu czy usługodawcy i zanim usłyszał najważniejsze pytanie: „jak mogę pani/panu pomóc?”, musiał na wstępie wymienić całą regułkę, która pozwalała sprzedawcy dopiero zidentyfikować, z kim rozmawia. Zupełnie inne podejście proponuje aplikacja Labelcall, która dzięki połączeniu z bazą danych twojego sklepu internetowego, pozwala na taką identyfikację jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy. Jak to działa? Podczas połączenia ze sklepem aplikacja automatycznie zastępuje numer telefonu klienta danymi pochodzącymi z bazy klientów w sklepie, a co za tym idzie – wyświetla wszystkie niezbędne informacje o kliencie, takie jak: numer zamówienia, ostatnie zamówienie, kwotę zamówienia albo od kiedy jest zarejestrowany. Takie działanie pozwala zaoszczędzić przede wszystkim czas na zadawanie dodatkowych, i często niepotrzebnych pytań, oraz usprawnić kontakt z dzwoniącym. Który ma poczucie, że faktycznie jest znanym sprzedawcy klientem.

 

Uatrakcyjnij (jeszcze bardziej) jego zakupy

Mówi się, że najlepsza obsługa klienta to tak, która trwa najkrócej. Kiedy klient szybko uzyskuje odpowiedzi na szukane pytania, albo jeszcze lepiej – nawet nie musi ich nawet zadawać, bo wszystkiego dowie się ze strony sklepu czy pierwszego kontaktu z konsultantem. Autorzy aplikacji Labelcall szli właśnie tym tropem – chcieli stworzyć narzędzie, które zamiast przeprowadzania długich wywiadów z kupującym w celu poznania jego historii, dostarcza wszystkich informacji, potrzebnych do usprawnienia takiego kontaktu. Jednym z głównych założeń aplikacji jest budowanie pozytywnego doświadczenia po stronie klienta, którzy na e-zakupach bardzo cenią poczucie, że są pod dobrą opieką i w dobrych, profesjonalnych rękach.

Zachęć go do powrotu

„Jakie są według ciebie najważniejsze elementy świadczące o wysokiej jakości obsługi klienta?” – zapytaliśmy razem z SMSapi w ubiegłorocznym raporcie „Komunikacja sklepów internetowych”. Ponad 86% klientów odpowiedziało, że „szybka odpowiedź”, ponad 71%, że „szybkość w rozwiązaniu problemu”, blisko 50% – „automatyczne informowanie o statusie zamówienia”. Wszystkie te wskaźniki można poprawić we własnym sklepie dzięki narzędziom takim jak Labelcall – nastawionym na personalizowaną obsługę klienta. Ten, jeśli będzie miła poczucie, że do jego obsługi podeszliśmy indywidualnie, chętniej wróci na kolejne zakupy.

 

Zadbaj w końcu… o siebie

Obsługa klienta jest jednym z najważniejszych elementów codziennej pracy każdego e-sklepu, a dobrze robiona wpływa na lepsze postrzeganie samego biznesu i budowanie przewagi konkurencyjnej. Warto więc inwestować w profesjonalną obsługę także dla ciebie, jako właściciela. Duża konkurencyjność jest dziś niemal w każdej branży, a poprawa obszaru „customer service” to w dzisiejszych czasach szybkich i z perspektywy klienta maksymalnie wygodnych zakupów, szczególny wyróżnik. Jedną z opcji aplikacji Labelcall jest dodawanie notatek po każdej ważnej rozmowie, co pozwala oznaczyć klientów na podstawie czasu, jaki jest im poświęcany i ile wysiłku potrzeba, by ich uszczęśliwić. Dzięki temu ty lub twój zespół jesteście w stanie lepiej zarządzać swoim czasem, a przy okazji efektywniej rozmawiać z klientami. Twój biznes może zaś szybciej reagować na rosnące potrzeby kupujących.

Jak zainstalować aplikację Labelcall w sklepie internetowym Shoper?

☞ W panelu administracyjnym sklepu Shoper wybierz pozycję Dodatki i integracje, a następnie
przejdź do zakładki Aplikacje.

☞ Po wyświetleniu listy dostępnych aplikacji wybierz Labelcall. Zaznacz akceptację regulaminu i kliknij guzik Instaluj.

☞ Następnie przejdź do podstrony Moje aplikacje i skonfiguruj Labelcall, wprowadzając numer telefonu oraz definiując dane do wyświetlenia. Zaakceptuj wprowadzone informacje guzikiem Zatwierdź.

Więcej o aplikacji Labellcall w sklepie internetowym Shoper znajdziesz tutaj.