blog (2)

Kto by pomyślał, że 14-letni chłopiec, remontujący wraz z kolegą starą, dziadkową WFM-kę będzie kilkanaście lat później z takim samym zaangażowaniem prowadził sklep internetowy. Poznajcie Michała i jego motocyklove.pl – sklep, który powstał z miłości do jednośladów.

– Motocykle są moją pasją – mówi Michał Podlewski, właściciel motocyklove.pl. – Dla mnie sklep internetowy to nie tylko praca, ale przede wszystkim chęć pomocy innym motocyklistom. Zanim zdecydowałem się na własną działalność, często przy zakupach akcesoriów i odzieży motocyklowej napotykałem niekompetentnych sprzedawców, dla których sprzedaż tego typu rzeczy była jedynie sposobem na zarabianie pieniędzy. Dlatego służę nie tylko sprawdzonym produktem, ale także rzetelną radą i własnym doświadczeniem.

Czy prowadząc własny biznes z takim zaangażowaniem jest jeszcze czas na pielęgnowanie pasji? – Praca w tej branży to nieodzowna część moich zainteresowań, dlatego rekompensuje mi brak kilometrów, które mógłbym zrobić w sezonie. Myślę, że statystycznie wypadam podobnie, jak inni motocykliści – mówi.

Jego sklep już od ponad czterech lat pracuje na oprogramowaniu Shoper. Jak przyznaje właściciel, początki sklepu nie należały jednak do najłatwiejszych. – Spędziłem mnóstwo godzin nad wprowadzaniem produktów, porządkowaniem kategorii i modyfikacją sklepu do własnych potrzeb… Shoper na szczęście jest intuicyjny i sprawnie go opanowałem.
Pan Michał potwierdza, że niezwykle ważny jest odpowiedni wybór silnika sklepu, bo wiele działań niezbędnych przed rozpoczęciem sprzedaży, można przeprowadzić sprawnie i bez konieczności angażowanie innych osób. – Shoper stwarza szerokie możliwości modyfikacji i przystosowania do danej branży. Panel administratora jest przyjazny i prosty, a jednocześnie posiada wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania dostępne na rynku. Co więcej, użytkownik ma możliwość ciągłego rozwijania sklepu pobierając aktualizacje. Całość dopełnia świetna integracja z serwisami zewnętrznymi i miła obsługa, na którą można liczyć w każdej sytuacji. Podsumowując – platforma w sprzedaży akcesoriów motocyklowych sprawdza się idealnie.

Motocyklove.pl oferuje produkty dla pasjonatów jednośladów – sezonowość branży jest więc odczuwalna. – Jak wiadomo, sezon motocyklowy to okres letni, więc z początkiem wiosny zamówienia się nasilają, by potem zwolnić w okresie jesiennym. Sprzedawane produkty również w dużym stopniu uzależnione są od pory roku np. wiosną są to rzeczy związane z przygotowaniem jednośladu do sezonu, natomiast w wakacje akcesoria bagażowe. Jednak nawet zimą, gdy większość motocyklistów z niecierpliwością oczekuje pierwszych słonecznych dni, staramy się być aktywni sprzedażowo i nie dajemy o sobie zapomnieć naszym klientom.

Z roku na rok na polskich drogach spotyka się coraz więcej miłośników dwóch kółek. Można zatem przypuszczać, że właściciel takiego sklepu jak Motocyklove nie powinien zaprzątać sobie głowy martwieniem się o klientów. – Tak, to prawda – ponadto dzięki wciąż powiększającej się naszej „motocyklowej rodzinie” mogę sobie pozwolić na to, aby motocyklove.pl było moim jedynym źródłem utrzymania.

Wspomnianą “motocyklową rodzinę” można spotkać na często organizowanych zlotach fanów jednośladów i podobnych eventach. Motocykliści to w końcu jedna z bardziej aktywnych społeczności – nie online, ale jak najbardziej w realnym życiu. – Oczywiście bywam na tego typu imprezach, jednak bardziej prywatnie. Zloty są dla mnie czasem na spotkania ze znajomymi i traktuje je jako relaks – przyznaje nasz rozmówca.
Co w takim razie przyciąga klientów do jego sklepu? – Fachowa i szybka obsługa – wyjaśnia. – Motocyklove.pl wspierają sami klienci, którzy polecają stronę swoim znajomym. Myślę, że to najlepsza forma reklamy. Staram się zawsze, by motocykliści znaleźli w moim wirtualnym sklepie to, czego potrzebują, a nie mogą znaleźć u konkurencji.

I nie chodzi tu tylko o przewagę konkurencyjną w zakresie samego asortymentu. Zapytany na koniec o plany na przyszłość, Michał Podlewski zapowiada wprowadzenie do sklepu nowych funkcjonalności, które ułatwią robienie zakupów: – Jak wiadomo sklep internetowy wymaga, jak każdy inny biznes, inwestycji i zmian. W planach mam konfigurator, który ułatwi wybór akcesoriów do danego modelu motocykla. Chciałabym także przesiąść się na RWD – co oznacza zaktualizowanie sklepu do najnowszej wersji Shoper.