Poznaj historię sklepu internetowego EasyDesk.pl i jego przenosin z oprogramowania Shoplo na Shoper.


Skąd pomysł na taki sklep internetowy?

Agata Pawlik, właścicielka sklepu EasyDesk.pl: Potrzeba była matką tego pomysłu na biznes. Potrzebowałam dobrego, solidnego stanowiska do grania w gry komputerowe ponieważ granie to moja pasja. Nie chciałam przepłacać, nie chciałam kupować czegoś, co będzie mi służyć maksymalnie rok, dwa (nie chcę powielać stereotypów, ale jestem typem ekspresyjnego gracza). Jako że nie mogłam niczego takiego znaleźć, sama to stworzyłam. Gdy to zrobiłam okazało się, że ludzi o potrzebach podobnych do moich jest więcej i tak narodził się EasyDesk.

Dlaczego EasyDesk.pl zdecydował się przejść na Shoper?

Decyzja o zmianie oprogramowania nie była trudna. Trudny za to był czas, który spędziliśmy na poprzednim oprogramowaniu. Szukaliśmy platformy o intuicyjnym i funkcjonalnym zapleczu, z wachlarzem możliwości graficznego wykończenia sklepu.

Poza tym, osobiście zależało mi na oprogramowaniu, które ułatwi mi pracę, a nie ją utrudni, jak to było w poprzednim przypadku.

Masz sklep Shoplo? Zobacz, jak możesz go przenieść na Shoper

 

Jakie funkcjonalności ma Shoper, których nie miało Shoplo?

Zacznę od tego, że oprogramowanie Shoper jest stworzone o wiele bardziej intuicyjnie – jest to duże osiągnięcie, patrząc na ilość funkcjonalności, jakie Shoper oferuje administratorowi sklepu. Będzie to truizm straszny, ale powiem szczerze, że w poprzednim oprogramowaniu nie było niczego, co chciałabym przenieść do oprogramowania Shoper.

Poznaj wszystkie możliwości oprogramowania Shoper

Jak wyglądała migracja sklepu Shoplo na Shoper?

Migracja z innej platformy zaczyna się od projektowania szaty graficznej przeniesionego sklepu internetowego. W Shoper mieliśmy możliwość edytowania praktycznie wszystkiego, co było dla nas dużym szokiem w porównaniu z Shoplo.

Sama migracja bazy klientów i ich zamówień oraz bazy produktów to kwestia kilku kliknięć i to jest najmniejszy problem. Kiedy mamy już tak przeniesiony swój wymarzony sklep i chcemy go uruchamiać, musimy jeszcze wykonać pracę związaną z konfiguracją. Dodać płatności, zawrzeć umowy, konfigurować dostawy, stworzyć regulamin, migrować opinie, tworzyć blogi, formularze, wzory wiadomości e-mail itd.

 

Co jest najlepsze w prowadzeniu sklepu online?

W prowadzeniu sklepu online najlepsze jest to, że zarządzanie nim jest o niebo bardziej przejrzyste, niż zarządzanie sklepem stacjonarnym. Aktualnie jesteśmy na półmetku otwarcia sklepu online na rynku niemieckim, planujemy dalszą ekspansję.

Masz sklep Shoplo? Zobacz, jak możesz go przenieść na Shoper