Najlepszej jakości produkty w bezawaryjnym sklepie – tak sprzedaje Dogsbox.pl, który przeniósł swój biznes na oprogramowanie Shoper.

 

„Jesteśmy sklepem internetowym oferującym najlepszej jakości karmy dla psów i kotów. Zwierzęta są naszą pasją, dlatego oferujemy im i ich właścicielom produkty najbardziej renomowanych firm na rynku” – czytamy na stronie Dogsbox.pl. A my podpytujemy Jacka Rokitę, założyciela biznesu, o codzienną pracę z e-sklepem.

Firma działa we Wrocławiu, tam ma swoje biuro i stamtąd prowadzi sklep internetowy. Jak podaje na jego stronie, tam też znajduje się „jeden z naszych dwóch magazynów w których przechowujemy produkty najlepszych światowych marek karm dla psów i kotów oraz Punkt Odbioru Osobistego karm dla mieszkańców Wrocławia”.

Sprzedaż online na początku prowadzona była w oparciu o możliwości Woocommerce, czyli e-commerce’ową wtyczkę open source do WordPressa. Dziś sklep działa na oprogramowaniu Shoper. Skąd ta potrzeba zmiany?

Jacek Rokita, Dogsbox.pl: „Głównym powodem były koszty funkcjonowania poprzedniego oprogramowania i brak możliwość przeprowadzania szybkich zmian w wyglądzie sklepu. Każdorazowo ingerować musiała firma zewnętrzna, z którą współpracowaliśmy. Niestety zajmowało to zbyt dużo czasu i często generowało niemałe koszty nawet w przypadku drobnych zmian. Obecne oprogramowanie daje nam duże możliwości przebudowy strony we własnym zakresie i w krótkim czasie, co jest dla nas najważniejsze”.

 

 

Dogsbox.pl postawił na Shoper – oprogramowanie w modelu SaaS, czyli usługi na wynajem, która zapewnia stałe wsparcie techniczne oraz dostęp do najważniejszych narzędzi potrzebnych, by profesjonalnie sprzedawać online. Ale na czym firmie zależało najbardziej?

„Wybraliśmy Shoper z uwagi na możliwości samodzielnego kształtowania wyglądu strony, bez konieczności angażowania firmy zewnętrznej. Dużą zaletą było również wsparcie przy migracji z poprzedniego systemu. Zależało nam również na integracji z systemem księgowo-magazynowym, którego używamy oraz Allegro.

Jednak to, co najbardziej doceniamy w naszej codziennej pracy, to bezawaryjność systemu. Przez ostatni rok tylko dwa razy musieliśmy prosić o wsparcie techniczne. Dzięki temu możemy skoncentrować się na sprzedaży naszych produktów. Dla nas oprogramowanie sklepowe ma być narzędziem ułatwiającym pracę, a nie generującym problemy techniczne. Odkąd jesteśmy z Shoperem, wszystko działa bez zarzutu. Ważne jest dla nas również to, że wszelkie aktualizacje systemu są zawarte w cenie abonamentu”.

Open source czy SaaS – wtyczka do WordPressa czy nowy sklep na wynajem? Przed tym dylematem jest wielu sprzedających lub dopiero myślących o wejściu do kanału online. Co by im powiedział właściciel sklepu, który próbował obu tych rozwiązań? Zapytaliśmy więc szefa Dogsbox.pl, co się według niego zmieniło.

„Największym plusem są niskie koszty funkcjonowania systemu. Doceniamy również szybką integrację Shopera z systemami firm kurierskich. Co więcej – mamy możliwości dokonywania wielu zmian w wyglądzie sklepu w prosty sposób, przez osoby nie posiadające wiedzy z programowania. Prace programistyczne związane z naprawianiem awarii i aktualizacją wtyczek, w poprzednim oprogramowaniu generowały duże koszty w skali roku, nie mówiąc już o dodawaniu nowych funkcjonalności. Przy nisko marżowej branży, w której działamy, niewysokie koszty funkcjonowania systemu są dla nas dużym plusem”.

Na liście kolejnych zmian, właściciel Dogsbox wymienia jeszcze m.in. oznaczanie danego produktu kilkoma atrybutami z tej samej listy oraz opcja modyfikacji nazw produktów przy integracji z Ceneo. „Swoje potrzeby zgłaszamy na bieżąco do Shopera i czekamy na kolejne nowości” – mówi. A my, czekamy na kolejne dobre wiadomości, i fajne oferty, z waszego sklepu.