Korporacja Kurierska

Dostawa towaru do klienta to ostatni element sklepowej układanki, ale żeby wszystko poszło z nią bez szwanku, powinieneś dobrze ją zaplanować już na starcie swojego e-biznesu.

Zapytaj klienta, w jakiej formie chciałby otrzymać towar z twojego sklepu, a ten najpewniej odpowie: w jak najszybszym czasie i nienaruszonym stanie. Ostatni etap sprzedaży w internecie „ostatni” jest więc tylko z nazwy, bo jego znaczenie pozostaje równie duże, jak i wcześniejszych składowych całego zamówienia. Od tego bowiem, czy wysyłka towaru jest prowadzona profesjonalnie i w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, zależy powodzenie całego biznesu w sieci. Klient nie mający gwarancji, że zakupiony przez niego towar trafi do jego rąk w bezpiecznym opakowaniu i bez nawet minimalnej straty na jakości, z zakupu szybko zrezygnuje, a jeśli któregoś dnia na poczcie czy z rąk kuriera spotka go niemiła niespodzianka, drugi raz na taką ofertę raczej się nie nabierze. Podejdź więc do tematu jak należy, i zacznij od początku.

Dlaczego tak ważnym jest, by odpowiednio dobrać rodzaj opakowania oraz przewoźnika, który zapewni naszemu biznesowi najwyższej jakości serwis, a jednocześnie będzie na tyle atrakcyjny cenowo, że nie nadszarpnie budżetu sklepu i nie odstraszy wysoką ceną klienta? Trzeba pamiętać, że podczas podróży, przesyłka kurierska jest sortowana i przeładowywana nawet 7-8 razy. I trzeba ją na te wszystkie niedogodności z tytułu transportu przygotować.

W jednym z wpisów na blogu Shoper wyliczaliśmy już, dlaczego opakowanie wysyłanego towaru jest takie ważne. Czym się kierować przy jego wyborze, na co jeszcze zwrócić uwagę, by odpowiednio zabezpieczyć wysyłkę? Wniosek wyłaniał się z tej wyliczanki jeden: na kosztach pakowania i dostarczania towaru do klienta nie należy oszczędzać. I tego naprawdę warto się trzymać. Specjaliści od logistyki w e-sklepach z Korporacji Kurierskiej potwierdzają, że dobór odpowiedniej firmy zajmującej się wysyłką towarów oraz przykładanie dużej wagi do pakowania produktów pozwolą przesyłce bezpiecznie dotrzeć do klienta. „Jest to o tyle istotne, że to jedyny fizyczny kontakt pomiędzy sklepem a klientem” – mówią.

Przeczytaj także:
Zapakuj dobrze swój biznes, czyli jak wysyłać towary z e-sklepu
Sztuka przygotowywania wysyłki w sklepie internetowym

A co może oznaczać złe przygotowanie tego „ostatniego procesu logistycznego”? „Przede wszystkim może zmarnować wszystkie dotychczasowe pozytywne odczucia klienta, a tym samym przedstawić w złym świetle nasz e-sklep” – kontynuują przedstawiciele Korporacji Kurierskiej. A że wiedzą co mówią, najlepiej świadczy fakt, że ich firma to broker kurierski, który obsługuje ponad 8 tys. firm, dla których od 2003 roku dostarczył już ponad 7 mln przesyłek. „Gdy klient widzi na stronie sklepu przyjemny layout oraz szybkie płatności, nawet sobie nie wyobraża, że może go na tej stronie spotkać coś innego aniżeli sprawna i bezpieczna obsługa zamówienia. Dlatego trzeba mu ją koniecznie zapewnić. Ale to nie wszystko. Jeżeli bowiem otrzyma przesyłkę, ale w złym stanie, albo opóźnioną lub w najgorszym przypadku uszkodzoną, natychmiast zmieni zdanie na temat naszej firmy, a w przypływie złości jeszcze, najpewniej zamieści negatywną opinię o sklepie i wystosuje roszczenia pod naszym adresem” – tłumaczą. Pomoc specjalistów w tym zakresie może być więc bardzo przydatna, zwłaszcza w tych e-sklepach, które nie mają zasobów, by zadbać o wysoką jakość usług z zakresu logistyki.

Z doświadczenia i wsparcia Korporacji Kurierskiej można skorzystać na co dzień za pośrednictwem darmowej aplikacji dostępnej w App Store Shoper. Integracja z Korporacją pozwala na generowanie listów przewozowych bezpośrednio z widoku zamówień w panelu administracyjnym sklepu. Aplikacja obsługuje m.in. takich przewoźników, jak: K-EX, GLS, UPS, FedEx, DHL, Paczkomaty InPost czy Paczka w Ruchu. Więcej szczegółów można znaleźć tutaj.