Do zakochania jeden krok, a może też… sklep? Poznaj historię Twojekredo.pl – sklepu założonego przez Agnieszkę i Artura, których połączyła miłość i wspólne marzenia.

 

Walentynki to dobra okazja, by pokazać sklepy internetowe Shoper, założone i prowadzone w parach. Twojekredo.pl to wspólny sklep internetowy Agnieszki i Artura, którzy najpierw założyli w Zgierzu kawiarnię Kredownia, a potem – pod wpływem pandemii koronawirusa i kolejnych lockdownów – przenieśli swój biznes do internetu. Teraz, oprócz uczucia wobec siebie, wielką miłością darzą też swój sklep online. Poznajmy się bliżej!

Piszecie na swojej stronie: „Wszystko zaczyna się od marzeń…”. Sklep internetowy i sprzedaż w sieci też była dla was jednym z nich?

Agnieszka i Artur, Twojekredo.pl: Ponieważ marzenia towarzyszą nam na co dzień, a nawet często trzymają nas przy życiu, są dla nas motorem napędowym. Usłyszeliśmy kiedyś, że jeśli nie masz marzeń, to tak jakbyś stracił sens życia, więc my marzymy stale. Nigdy nie patrzyliśmy na naszą działalność z punktu widzenia sprzedaży. Otwierając kawiarnię chcieliśmy się dzielić radością ze spotkania z innymi ludźmi, z rozmów i chwili zatrzymania. Kiedy zaczęliśmy emanować dookoła dobrą energią okazało się, że jest wokół sporo ludzi, którzy myślą i czują bardzo podobnie. To trochę za namową naszych gości postanowiliśmy rozszerzać ofertę dostępnych w kawiarni kaw, żeby każdy mógł znaleźć coś wyjątkowego dla siebie. Wówczas potwierdziło się, że kawa jest czymś więcej niż tylko napojem. Jest doskonałym łącznikiem między ludźmi. Stąd chcąc dalej dzielić się pozytywnymi emocjami wpadliśmy na pomysł, żeby uruchomić sklep internetowy, byśmy mogli być bliżej jeszcze większej liczby ludzi.

 

„Uruchomienie sprzedaży online podczas pandemii było jednym ze sposobów zbudowania tzw. drugiej nogi biznesowej. Patrząc na to z perspektywy czasu uważamy, że było to dobre posunięcie

 

Agnieszka i Artur – założyciele sklepu Twojekredo.pl

 

Co przy uruchamianiu kawiarni online było dla was największym wyzwaniem?

Już po pierwszych zamówieniach okazało się, że nie pomyśleliśmy o wszystkim w zakresie organizacji sprzedaży. Wyzwaniem było pakowanie przesyłek, zwłaszcza jeśli chciało się do każdej z nich dołożyć drobiazg, który burzy zamkniętą strukturę opakowania lub jest na tyle delikatny, że może zostać uszkodzony w transporcie. Postawiliśmy więc na indywidualne napisy na każdej paczce, żeby klienci mieli poczucie wyjątkowości. Wyzwaniem było też zarządzanie magazynem, żeby szybko reagować na zamówienia i koordynować prace. Wszystko robiliśmy własnymi siłami, prowadząc jednocześnie stacjonarną kawiarnię.

Jesteście jedną z firm, która uruchomiła sklep pod wpływem pandemii i zmieniających się potrzeb tak kupujących, jak sprzedających. Jak to oceniacie z perspektywy czasu?

Uruchomienie takiej działalności podczas pandemii było też jednym ze sposobów zbudowania tzw. drugiej nogi biznesowej. Patrząc na to z perspektywy czasu uważamy, że to było dobre posunięcie. Rynek mocno się zmienił i będzie zmieniał się na rzecz online jeszcze bardziej. Kilka dni temu była u nas w kawiarni klientka, która przyznała się, że nie była nigdzie na zewnątrz od dwóch lat. Zajrzała do nas na kawę, bo w końcu nie wytrzymała z powodu zachęcających fotek na naszych mediach społecznościowych. Do tej pory radziła sobie ze swoimi potrzebami właśnie za pomocą internetu, więc wiemy, że ten kierunek to jest przyszłość.

Bardzo nam miło, że sprzedajecie na Shoper – jak do tego doszło?

Przeglądaliśmy wiele platform oferujących gotowe rozwiązania, bo na dedykowany sklep internetowy nie mieliśmy środków i zbyt mało doświadczeń, by zbudować coś takiego. Stawiamy na jakość, więc postanowiliśmy wybrać firmę, która też na nią stawia. Wybór nie mógł być inny. Jesteście liderem w tej dziedzinie, a my też chcemy być liderami w swojej, więc poszliśmy za przysłowiem – kto z kim się zadaje, sam takim się staje.

 

„Rynek mocno się zmienił i będzie zmieniał się na rzecz online jeszcze bardziej.
Wiemy, że internet to przyszłość”

 

 

Co jest teraz dla was najlepsze w prowadzeniu sprzedaży online?

Wspomniana wcześniej pandemia była dla nas sygnałem, że trzeba szukać nowych rozwiązań biznesowych, jest też niestety źródłem kłopotów finansowych. Stacjonarna kawiarnia miała dodać trochę pary do internetowego kotła, ale źródełko niestety słabo bije, więc obecnie sprzedaż internetowa też jest osłabiona. Nie zdążyliśmy zbudować sobie na tyle silnej pozycji w gąszczu innych biznesów, o wiele silniejszych i z wieloletnim doświadczeniem, żeby móc się tym pochwalić. Myślę, że czeka nas bardzo dużo pracy, bo wierzymy, że jest dla nas miejsce w świecie opanowanym przez silną konkurencję cenową.

Też w was mocno wierzymy. Gdybyście mogli wymienić, co jest najlepsze we wspólnym prowadzeniu takiej sprzedaży, to co by to było?

Posiadanie tradycyjnego i internetowego kanału dotarcia do klientów ma wyłącznie plusy. Uzupełnianie się działalności pozwala na przenikanie klientów z jednej grupy do drugiej i jest najlepszym sposobem na pozyskanie rekomendacji. Zdajemy sobie sprawę, że mamy temat jeszcze nie do końca opanowany, ale wiemy też, że koniecznie musimy wzmocnić ten obszar.

 

„Stawiamy na jakość, postanowiliśmy więc wybrać firmę, która też na nią stawia.
Wybór nie mógł być inny niż Shoper

 

Piszecie: „Nasza opowieść mogłaby posłużyć do napisania całkiem poczytnej lektury, ale my wolimy zapisywać się na kartach historii poprzez nasze kolejne dokonania”. Pochwalcie się więc, co jeszcze planujecie?

My ciągle marzymy, więc więcej w naszej przyszłości marzeń niż planów. Jesteśmy przekonani, że warto się z nami zaprzyjaźnić i będziemy szukać nowych przyjaciół wśród coraz szerszego grona klientów. Chcemy, żeby coraz więcej ludzi mogło znaleźć swoje kredo w Kredo. Planujemy otworzyć kolejne punkty stacjonarne. Mamy też plan, żeby łączyć nasze społeczeństwo wokół kultury picia kawy. To dlatego chcemy przede wszystkim zmienić postrzeganie tego naparu i zająć się szeroko pojętą edukacją. W jej ramach będziemy głosić, że kawa to owoc, więc tak właśnie powinna smakować. Z drugiej strony chcemy łączyć, bo wszyscy tego potrzebujemy, więc plan jest taki, by w naszym sklepie internetowym mieć ofertę wszystkich rzemieślniczych i poważnych palarni kawy z Polski. Zapraszamy do nas!