Shoper Blog eXperience

Rynek e-commerce

Zapomnij o Licencji Samodzielnej, przenieś się na SaaSa

SaaS Licencja Samodzielna Sklep Internetowy Shoper

Droga od eLTeka do SaaSa wbrew pozorom nie jest tak długa i niemożliwa do przebycia, jak się niektórym wydaje. Trzeba ją tylko pokonać z głową.

Duży biznes na SaaSie? Da się!”, „SaaS czy licencja samodzielna? Wybierz to dobrze!” – to jedne z tytułów naszych wcześniejszych wpisów, w których zachęcaliśmy do zmiany modelu swojego sklepu – z działającego na Licencji Samodzielnej (Lifetime, LT) na sklep gotowy, udostępniany w formie usługi w rozliczeniu abonamentowym. O tym bowiem, że warto to robić, próbujemy przekonywać właścicieli e-biznesów już od dawna. Dlaczego? Bo wiemy, że sklep internetowy działający w modelu Software As A Service jest sklepem przyszłości, najlepiej dostosowanym do rosnących potrzeb kupujących i całej branży e-commerce.

via GIPHY

Licencja, nawet samodzielna, sama się nie zrobi

Jeszcze kilka lat temu z oprogramowania Shoper można było swobodnie korzystać na dwa sposoby: wynajmując gotowe oprogramowanie, zawierające niezbędne narzędzia do uruchomienia sprzedaży online i wymagające minimalnych nakładów pracy własnej, lub kupując licencję samodzielną, która – jak sama nazwa wskazuje – wymagała od właściciela e-biznesu większej wiedzy, pracy i inwestycji w sklep. Dziś zachęcamy wszystkich do wyboru tego pierwszego rozwiązania z prostej przyczyny…

Licencja samodzielna była zawsze dobrą opcją dla tych przedsiębiorców, którzy mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu dużych lub niestandardowych projektów internetowych, potrafią precyzyjne określić wymagania technologiczne i dysponują własnymi zasobami programistów.

SaaS umożliwiał natomiast szybkie uruchomienie działalności bez długotrwałych wdrożeń i znaczących nakładów finansowych. To czyniło z tej usługi rozwiązanie idealne dla mniejszych lub początkujących przedsiębiorców. Ale dziś i to się zmienia. I na SaaSie może pracować również duży i bardziej wymagający biznes.

via GIPHY

„Mieliśmy Licencję Samodzielną i to, czemu musieliśmy przede wszystkim stawiać czoła, a co było dla nas uciążliwe, to np. zbyt częste zmiany w wykorzystywanych integracjach – licencja samodzielna wymagała ręcznych aktualizacji dodatków i aplikacji, bez stałej pomocy programisty więc ani rusz” – wspomina właściciel jednego ze sklepów, który niedawno postanowił o migracji na model abonamentowy. Czy zdecydował się na taką migrację tylko dlatego? Nie, powodów było więcej…

„Rynek e-commerce gwałtownie w ostatnim czasie się rozrósł i tym samym stawia przed sprzedawcami większe wymagania. Sklep na licencji samodzielnej zwyczajnie nie nadąża za rozwojem dodatkowych narzędzi i potrzebnych integracji” – twierdzi.

Decydujące były też kwestie związane z wydajnością wykorzystywanej infrastruktury – ręczna kontrola i zmiana zaplecza serwerowego generowała z miesiąca na miesiąc większe koszty utrzymania sklepu, co w dłuższej perspektywie przestało być opłacalne.

via GIPHY

Błędy, ataki, brak wsparcia

Ale to nie wszystko. Pytany o inne problemy, uprzykrzające życie w prowadzeniu, a zwłaszcza rozwoju, sklepu, jego właściciel wymieniał również:
błędy w działaniu oprogramowania (stare silniki PHP, biblioteki openSSL),
☞ zwiększona podatność na ataki hakerskie,
konieczność samodzielnego wprowadzania aktualizacji oprogramowania (które na SaaSie są regularne),
☞ aktualizacje naruszające działanie sklepu poprzez niekompatybilność wprowadzanych modyfikacji,
brak wsparcia technicznego w ramach e-sklepu.

Mając na uwadze między innymi te kwestie, postanowiliśmy mocniej zachęcać właścicieli e-biznesów do przechodzenia ze swoimi sklepami na model SaaS.

Ten w końcu pozwala na wygodną i niewymaganą ingerencji osób trzecich, bo automatyczną, aktualizację oprogramowania sklepu do najnowszej wersji. Daje też dostęp do aplikacji w App Store, co zapewnia pełną kompatybilność z oprogramowaniem, a jeżeli ktoś prowadzi duży biznes wymagający szybszej i autoskalowanej infrastruktury – może skorzystać z usługi Premium, dostępnej i dostosowanej do największych sklepów.

via GIPHY

Usługa Shoper Premium została w końcu zaprojektowana jako propozycja dla zaawansowanych e-sklepów, skupia się bowiem na tworzeniu stron i platform hurtowych, dostosowanych do każdej branży i konkretnych potrzeb biznesowych.

Responsywne projekty graficzne, zarządzanie całym procesem wdrożeniowym, identyfikacja marki, automatyzacja procesu zamówień i logistyki oraz rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb – zawiera się w niej wszystko, co pozwala dopasować oprogramowanie SaaS do nawet wymagań największych graczy na rynku.

Słowem – wszystko zależy od potrzeb danego sklepu. I wizji jego właściciela. I można ją realizować także (spokojnie!) na SaaSie.

Nie taka migracja straszna

OK, ale jak przenieść sklep z licencji samodzielnej na SaaSa? To już jest w rękach Shopera. I oczywiście da się zrobić. Po wszystkim natomiast można cieszyć się oszczędnością w kosztach utrzymania sklepu na poziomie 8 procent w skali roku oraz wzrostem konwersji w sklepie – między innymi dzięki usłudze Shoper Kampanie, do której dostęp mają e-biznesy właśnie w modelu abonamentowym.

O innych zaletach tego rozwiązania przeczytasz tutaj.

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Komentarze