Sklep internetowy oprogramowanie

Rok 2019 dowiódł, że Polacy kupują coraz więcej i chętniej. Spośród wszystkich internautów aż 62% to ci, którzy korzystają z zakupów. To potencjał, z którego skorzystali również znani i lubiani – gwiazdy na Shoperowym niebie.

 

Większe możliwości wyboru, wygoda, szybkość, łatwość finalizowania zakupów, a także często niższa cena sprawiają, że przenosimy się do sieci. Również w przypadku prowadzenia biznesu. Tak, to jest moment na twarde dane: sprzedających jest równie dużo. W 2019 roku zanotowaliśmy ponad 115-procentowy wzrost liczby sklepów działających na oprogramowaniu Shoper.

Podsumowujemy 2019 rok: Google Pay, Facebook Ads i najważniejsze nowości w sklepach online

Wśród nowych e-przedsiębiorców znajdują się tacy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sklepem, Facebookiem i Instagramem, są i ci którzy w internecie zbudowali już swoją markę – np. jako blogerzy – a teraz próbują sił z własnym biznesem.

Męska moda w internecie

Pierwszym z nich jest czujący rytm miasta Rafał Jonkisz, Mister Polski 2015, półfinalista Mister World 2016. Razem ze swoim wspólnikiem Sebastianem Chłodnickim robią coś – jak sam nam podkreślał – „czego w sumie nie ma na polskim rynku: typ odzieży streetwear, dopasowane do ciała ciuchy, które są do tego też bardzo wygodne, elastyczne”.

Panowie poszli za ciosem, bo wiedzą, że rozpoznawalność w sieci pomaga. Ale doskonale zdają sobie sprawę również z tego, że znana twarz to nie wszystko, bo – jak mówią – „na sukces składa się wiele czynników. U nas jednym z nich dobry, ciekawy produkt”.

Swój pomysł zrealizowali w odpowiednim momencie, wykorzystując zapotrzebowanie na wygodne ciuchy, wyróżniające się wysoką jakością tworzoną na rodzimym rynku. Ich Balmora Clothing inspiruje i sprzedaje, a jej właściciele dzielą się z innymi polskimi mężczyznami swoją pasją do mody.

Wiedzą, że warto korzystać z szansy, jaką daje życie i z możliwości, jakie daje internet. “Żyjemy w takich czasach, że jeśli ktoś ma fajny pomysł to powinien go śmiało realizować. Wystarczy telefon, dostęp do internetu i Shoper”. Nie możemy się z nimi nie zgodzić.

 

E-biznes, który nie gryzie

Trochę inny kawałek modowego poletka zagospodarowała w tym roku dla siebie Monika Kamińska – znana warszawska projektantka, tworząca swoje ciuchy tylko z naturalnych materiałów. Dla niej #ZimaBezAkrylu trwa cały rok. Sama przedstawia się tak:

Uwielbiam pizzę i granatowe garnitury. Z wykształcenia jestem logopedą oraz specjalistą ds. Public Relations. Z pasji blogerką oraz właścicielką marki odzieżowej Monika Kamińska. Moje stylizacje pojawiły się m.in. w „Vogue Italia”, „British Vogue”, „Vogue Paris”, „GQ”, „L’Offieciel”, „Harper’s Bazaar”.

Kolejnym krokiem w jej karierze było wejście na rynek e-commerce i uruchomienie sklepu internetowego, firmowanego własnym nazwiskiem. Jako pierwszą zaczęła w niej sprzedawać kolekcję uszytą głównie z wełny włoskiej. „Ta wełna jest miła w dotyku i miękka. (…) Uszyliśmy: płaszcze, garnitury, sukienki, golfy, swetry, szaliki i czapki. Do tego dorzuciliśmy jeszcze flanelowe koszule, zamszowe botki i skórzane rękawiczki. Nasza wełna nie drapie, nie gryzie i nie zjada właścicielki”.

 

Sklep internetowy Shoper

 

Wełnianą klasykę Monika promuje jeszcze w mediach społecznościowych. Intensywnie korzysta np. z Instagrama, z którego mogliśmy się między innymi dowiedzieć, że „dużo się przez ten rok zmieniło. Wraz z rozwojem marki mam coraz więcej pracy kreatywnej. W maksymalnym skupieniu”.

Dokładne planowanie biznesu to sekret jej sukcesu. Tak jak produkty, do których należą te szyte na miarę z najlepszej jakości materiałów. Monika od początku jest wierna tylko naturalnym tkaninom. Zrezygnowała z poliestru, akrylu, poliamidu i innych sztucznych mieszanek. Jednocześnie jest śmiałą demaskatorką producentów korzystających ze sztucznych, tanich tkanin, sprzedających ciuchy w znacznie zawyżonej cenie. „Ode mnie dostaniesz 100% wełny – bez żadnej ściemy” – zapewnia.

Duży sklep? Duży ruch? Wiemy, jak to robić – zobacz, jak obsłużyliśmy Black Friday 2019

Młode wilki

Shoper to najbardziej popularna i – jak wskazuje raport Senuto – najlepsza platforma sklepów internetowych w modelu SaaS w Polsce. Nic więc dziwnego, że wybierają ją chętni ci, którzy internet znają od podszewki.

STUU, Dubiel, Kostera, Błoński, Lexy Chaplin – co ich łączy poza domem pod Warszawą i pasją do YouTub’a? Oczywiście, że sklep internetowy.

Przypomnijmy: „Stuu” Burton, Marcin Dubiel, Julia Kostera, Lexy Chaplin i Kacper Błoński to sześciu influencerów, którzy jako TeamX, począwszy od 16 sierpnia, mieszkają razem w willi w jednej z podwarszawskich miejscowości i… przez YouTube’a dzielą się swoim życiem z całym światem.
Taki projekt to również okazja do wykorzystania sporego potencjału, jaki tkwi w obserwatorach i fanach mieszkańców DomuX. A sklep internetowy może pomóc go zmonetyzować.

 

 

Koszulki i bluzy to pierwsze produkty, które można kupić w sklepie stworzonym na potrzeby projektu. Są „wyjątkowym połączeniem wygody i ulicznego stylu. Zaprojektowane i dopracowane przez samych mieszkańców Domu X.” Co na pewno jest ważnym argumentem dla fanów pięciu śmiałków zaangażowanych w internetowy projekt, jakiego jeszcze w Polsce nie było.

Z tradycją w tle

Kolejny sklep, swoją tradycyjną sprzedaż zaczął w Warszawie jeszcze przed erą internetu, ale od 2019 roku działa też na oprogramowaniu Shoper.

„W 1944 roku Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik jest najstarszym polskim powojennym wydawnictwem i jedną z najbardziej zasłużonych oficyn wydawniczych o profilu literacko-humanistycznym” – jak czytamy w kalendarium firmy. Teraz należy ten wpis uzupełnić o notkę: „I idącą z duchem czasów”.

Od stycznia sklep wydawniczy działa również w internecie. I tu zdobywa kolejnych klientów. Realizuje też model sprzedaży, który obserwujemy od kilku dobrych lat: najpierw zakłada sklep stacjonarny, a później wchodzi do sieci. Jak mówią nasze wewnętrzne badania – ponad 40 proc. ze sprzedawców internetowych prowadzi jednocześnie sklep stacjonarny.

Jak to bywa w witrynie tradycyjnej księgarni, tutaj też pojawiają się zapowiedzi nowych, planowanych wydań. Tyle że na blogu, w krótkich wpisach przekazujących najważniejsze informacje związane z premierą książki. Oferta sklepu rozsyłana jest później przy użyciu narzędzi e-mail marketingowych. Szybko i nowocześnie, tak jak to się robi w internecie.

Jak przygotować newsletter, który zainteresuje odbiorców? Dowiedz się o kilku dobrych praktykach, które ci to ułatwią.

Last but not least

„Nadszedł ten dzień, (…) to jest spełnienie moich marzeń. Projekt, nad którym od dawna pracowaliśmy. Marki nie tworzę sama, ale z moją mamą. Jest to rodzinny biznes. Razem będziemy tworzyć dla Was przecudowne świece. Jestem bardzo szczęśliwa i bardzo się cieszę, że razem z moją mamą jesteśmy szefowymi nowej marki” – pochwaliła się Angelika Zając, znana w social mediach jako @Andziaks.

Nowy sklep otwarty przez znaną YouTuberkę w grudniu 2019 roku dopiero zaczynał działalność, ale moment na jego otwarcie był jednym z lepszych pod względem potencjału sprzedażowego w roku. Prezenty przecież robi każdy, a naturalne świece stworzone z czystego wosku sojowego, bez pestycydów i herbicydów, są doskonałym pomysłem na upominek dla tych, którzy lubią niestandardowe aromaty i stylowe dodatki do domowego wnętrza. Aromatyczne świece dobierane osobiście przez Andziaks to niesamowite mieszanki zapachowe, których nie znajdziecie nigdzie indziej.

 

 

„Wiele marek oferuje świece sojowe, ale znajdują się w nich dodatki, parafina” – mówiła Angelika na swoim vlogu. Dlatego razem ze swoją mamą przygotowywała wszystkie produkty. Dopracowała je pod względem szczegółów, bo wiedziała, że świeczki mają spełniać wszelkie oczekiwania, muszą być bezpieczne zarówno dla zdrowia, jak i środowiska, a przede wszystkim – ładnie pachnieć i tak samo się prezentować. Gratulujemy, cieszymy się, że jesteście z nami.