Sklep internetowy SaaS Konfiguracja

Oto kilka projektów, które pokazują, że na SaaSie naprawdę da się.

 

„Popularny mit dotyczący platform e-commerce opartych na modelu SaaS jest taki, że dostarczają one sklepom gotowe szablony, ale nie ułatwiają wprowadzania własnych kreatywnych rozwiązań” – mówi Jakub Ogórek, Project Manager w Mamezi Studio, agencji interaktywnej odpowiedzialnej za wdrożenia sklepów internetowych Shoper. „Dziś jednak platformy SaaS udostępniają wiele sposobów na to, by ingerować w wygląd i mechanizmy sklepu – Shoper np. daje dostęp do CSSów, kodu JS, plików szablonu, a także do front API, webhooków oraz sklepu z dodatkowymi aplikacjami, rozbudowującymi możliwości każdego e-biznesu.”

O tym, że na SaaSie da się zrobić sklep wychodzący poza „zamknięty schemat” przekonuje m.in. funkcja konfiguratora, której używają sklepy pracujące na usłudze Shoper Premium. Vero.pl na przykład umożliwia „kolorowanie” własnej sofy – takie rozwiązanie pozwala użytkownikowi na wybór materiału na pokrycie bazy, boków i poduszek z palety barw.

 

 

Na Tableo.eu dostępne są z kolei tablice korkowe, kredowe i sucho ścieralne na wymiar – by ułatwić zakupy takich produktów, w sklepie zastosowano konfigurator, który pojawia się po wybraniu jednego z rodzajów tablicy i pozwala na złożenie specjalnego zamówienia na wymiar.

 

 

Jeszcze więcej możliwości do wyboru mają osoby, które spróbują złożyć swoje łóżko w sklepie Meblemagnat.pl. Konfigurator w kilka sekund pomaga określić jego wymiary, gatunek drewna oraz rodzaj materaca czy pokrowca, i równie szybko przekonać się, że największy wpływ na cenę ma nie rama, a rodzaj materaca.

 

 

Że „gotowy” sklep internetowy może więcej przekonuje też przykład obsługi akcji promocyjnych – jak ta uruchomiona dla sklepu Outletmeblowy.pl, w ramach zakładki Gorący Czwartek. Przy jej użyciu sklep przyciąga na zakupy w danym dniu specjalnymi cenami i… przy okazji radzi sobie świetnie z ponadprzeciętnym w tym czasie ruchem.

„Sytuacja, gdy ruch w sklepie zwiększony jest tylko czasowo, wyraźnie pokazuje przewagę modelu SaaS nad sklepem postawionym na własnym serwerze. Gdy o hosting dbamy sami, zazwyczaj musimy dopłacić za obsłużenie ponadstandardowego zainteresowania internautów, aby wielka promocja nie wstrzymała działania całego sklepu. Dlatego naszym klientom proponujemy skalowalną chmurę, która wytrzyma ruch nawet tysiąckrotnie większy od notowanego na co dzień” – podkreśla Artur Halik, Head of Sales w Shoper.

„Na SaaSie projektuje się dzisiaj rozwiązania, które nie odbiegają od tego, co można znaleźć na systemach dedykowanych” – dodaje Izabela Krzysztofik, Project Manager w Mamezi. I jako kolejny przykład podaje stronę Kruger&Matz – dystrybutora elektroniki mobilnej oraz związanych z nią akcesoriów, który łączy internetowe i tradycyjne kanały sprzedaży. Aby to podkreślić, projektanci z Mamezi Studio zaimplementowali na stronie sklepu mapę wszystkich salonów producenta. Pozwala ona teraz odszukać ręcznie sklep stacjonarny z jego asortymentem, a po podaniu kodu pocztowego sama wskazuje drogę do najbliższego.

 

 

„Projektując tego rodzaju dodatkowe funkcje zintegrowane z platformą Shoper, Autoryzowani Resellerzy mają realny wpływ na rozwój nie tylko naszego oprogramowania, ale i całej branży e-commerce” – podkreśla Artur Halik. Jeżeli twoja firma też chciałaby w tym uczestniczyć – zapraszamy do współpracy.