Od początku marca 2020 roku wielu przedsiębiorców szuka szansy na sprzedaż swoich towarów w internecie – kanał online to dla wielu jedyna szansa dotarcia do potencjalnych klientów. Zwłaszcza restauracji.

 

Pandemia koronawirusa COVID-19 zamknęła galerie handlowe i ograniczyła możliwości sklepów stacjonarnych, co zmusiło i kupujących, i sprzedających, do mocniejszego przejścia do kanału online. Tym samym zainteresowanie otwarciem sklepu internetowego Shoper, w marcu 2020 wzrosło o 90% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W porównaniu z podobnym okresem w 2019 roku, do połowy marca tego roku najwięcej nowych sklepów założyło się w branżach: książki i multimedia, spożywcza, upominkowa, zdrowie i uroda (w tym drogerie i apteki) oraz dom i ogród. Z kolei te sklepy, które już od lat działają i największe wzrosty sprzedaży notują w grudniu – czyli w okresie największych promocji związanych ze świętami – w marcu 2020 roku zanotowały jeszcze większe wzrosty niż pod koniec 2019.

 

Shoper vs koronawirus: Liczba nowych sklepów
Infogram

 

 

Własny sklep internetowy z wszystkimi jego zaletami – łatwym i całodobowym dostępem, prostą obsługą i bezpieczeństwem transakcji – dla wielu firm okazuje się dziś jedynym kanałem, przez który można skutecznie sprzedawać.

Kiedy nie możesz wyjść do restauracji

Z jego możliwości skorzystała w ostatnim czasie krakowska restauracja Pimiento, słynąca z serwowanej argentyńskiej wołowiny. Chwilę po uruchomieniu na oprogramowanie Shoper delikatesów online, właściciele tak zaprosili do nich swoich klientów: „Wołowina i gościnność to te wartości, które przyświecają Pimiento. Wołowinę postrzegamy szerzej. To produkty, które wam dostarczamy. A gościnność to zaproszenie do naszego świata . Ten sam kierunek obraliśmy w naszych delikatesach. Obecnie jesteśmy w ciągłym procesie tworzenia, ale wiemy, że jesteśmy wam potrzebni. Wiemy, bo rozmowy z wami, choć obecnie tak utrudnione, podsuwają nam nowe pomysły”.

 

Sklep internetowy Shoper

 

Delikatesy online stanowią więc jedyny kontakt na linii restauracja – klient. Można w nich kupić ulubioną wołowinę (polędwice, mięso na burgery i tatary), można dodatki do mięs, zupę chili con carne, a także chleb wypiekany przez zaprzyjaźniony Bazaar Bistro Kraków. Słowem – jeśli ty nie możesz przyjść do restauracji, restauracja z chęcią przyjdzie do ciebie. Wystarczy tylko zamówić online.

Tak jak na krakowskim Placu Nowym 1. Ale teraz w wersji internetowej! „Dostawy podstawowych produktów w dzisiejszych czasach są ograniczone, dlatego będąc świadomi obecnej sytuacji, nasza restauracja uruchomiła dostawy żywności od naszych najlepszych dostawców” – czytamy na stronie nowego sklepu, który też ruszył na oprogramowaniu Shoper. W ofercie między innymi pieczywo, produkty spożywcze, ale i dania na wynos: bajgle z kozim serem czy szynką parmeńską, buliony, burgery i wiele smacznego więcej.

 

Z pilnej potrzeby, własnej roboty

„Obecna sytuacja zainspirowała nas do połączenia sił i stworzenia ?delikatesów online. ?Aby żyło wam się troszeczkę łatwiej, chcemy zaoferować popularne artykuły spożywcze, w połączeniu z tymi bardziej wyszukanymi” – to już z kolei pomysłodawcy Deliexpress.pl – sklepu, za którym stoją dwa inne, lubelskie biznesy – Własnej Roboty i Corrida. Pierwszy specjalizuje się w m.in. świeży i ekologicznym mięsie, drugi – w hiszpańskich specjałach.

 

 

„Dwie firmy: Własnej Roboty i Corrida postanowiły połączyć swoje siły i stworzyć nowy sklep internetowy. Będziemy dostarczać świeże produkty do waszych domów, teraz – dla bezpieczeństwa, a po tym trudnym okresie – dla waszej wygody!” – czytamy na ich Facebooku. I jednocześnie życzymy powodzenia!

Smak domowego ciasta w twoim domu

„Codziennie zastanawiam się, czy już zamykać, czy jeszcze chwilę poczekać” – cytuje właścicielkę jednej z warszawskich cukierni strona Money.pl. „Nadal otwarte mogą być sklepy spożywcze, apteki oraz te z artykułami pierwszej potrzeby. Do tej grupy zalicza się piekarnie i cukiernie. Jednak niektóre z nich, mimo otwartych drzwi, świecą pustkami” – donosi dalej serwis. Wszystko przez to, że ograniczyliśmy wychodzenie z domów do minimum, a jeśli już wychodzimy zrobić zakupy, to tylko w najbliższym supermarkecie.

Bezpieczne zakupy w cukierni cały czas można jednak robić bez wychodzenia z domów – jak np. w Cukierni Olsza, która stacjonarnie, w Warszawie, piecze ciasta i torty od 1995 roku, a w internecie zaczęła działać pod koniec marca 2020. „Jesteśmy jedną z największych warszawskich cukierni. Stale współpracujemy z kilkuset sklepami, firmami cateringowymi i restauracjami. Z przyjemnością sprostamy państwa indywidualnym wymaganiom. Naszą najlepszą referencją jest zadowolenie wielu tysięcy klientów” – jej założyciele piszą w nowootwartym sklepie online. I oferują duży wybór pieczywa, ciasta pieczonych i deserów.

 

Sklep internetowy Shoper

 

Sklep internetowy Shoper otwarty dla wszystkich

Chcemy cały czas wspierać lokale z jedzeniem i restauracje, które chcą oferować swoje produkty z dowozem do klienta. Dlatego przygotowaliśmy specjalną ofertę, dzięki której można uruchomić nowy sklep Shoper za symboliczną złotówkę i z dnia na dzień prowadzić sprzedaż online. Więcej informacji o ofercie dla gastronomii znajdziesz tutaj.