Jeśli o roku 2020 mówi się, że takiego rocznika w branży e-commerce jeszcze nie było, to czego spodziewać się po 2021? Mamy swoje typy – zobacz, jakie.

 

Przy okazji jednego ze spotkań z cyklu Crash Mondays, w których marketingowa teoria zderza się z doświadczeniem praktyków Marcin Płoński – Shoper Account Manager – podjął się analizy wyjątkowego dla branży e-commerce (gdzie rekord gonił rekord) roku 2020 oraz analizy najciekawszych trendów, jakie czekają sklepy internetowe i ich właścicieli w kolejnych miesiącach.

Co przyniesie rok 2021? Jak będą rozwijały się sklepy internetowe i na jakie udogodnienia mogą liczyć kupujący? Zobacz nagranie webinaru z udziałem Marcina:

 

 

W trakcie swojego wystąpienia, Marcin Płoński podkreśla m.in., że konsumenci coraz aktywniej wykorzystują do zakupów nowe urządzenia, takie jak smart zegarek czy smart TV. Jedynie 3% konsumentów mobilnych nie wykorzystuje posiadanego smartfona w kontekście zakupowym. Nawet jeśli jednak nie kupują bezpośrednio na nim, to przy jego pomocy poszukują informacji, opinii, inspiracji, porównują oferty, a także śledzą stan zamówienia. Coraz częściej bowiem klienci zaczynają proces zakupowy na jednym urządzeniu, a kończą na innym. W związku z tym niezwykle istotna staje się kwestia dostarczania im jednolitego doświadczenia zakupowego, niezależnie od kanału sprzedaży.

Inna ważna kwestia – wykorzystanie mediów społecznościowych nie tylko do budowania wizerunku firmy, ale bezpośredniej sprzedaży. Przeciętny użytkownik spędza w końcu ponad 3-4 godziny korzystając ze smartfona i 2 godziny na portalach społecznościowych. W tym celu choćby, sklepy internetowe powinny mocno wykorzystywać funkcjonalności dostępne w obrębie social mediów, jak np. listy zakupowe czy oceny użytkowników na temat produktów, do rozwijania sprzedaży.

Więcej interesujących wątków znajdziesz w nagraniu powyżej.