Warianty produktow Shoper

Każdy wie do czego służą, ale nie wszyscy wiedzą jak ich używać. Szczególnie tym drugim polecamy wybrane przykłady wariantów dobrze wykorzystanych w sklepach internetowych Shoper.

 

Na wstępie krótkie przypomnienie: czym są warianty produktów? Kto nie miał z nimi wcześniej do czynienia albo nie zaglądał dotąd do Przewodnika Po Pierwszym Sklepie Internetowym (są tu tacy?), mógł nie wiedzieć, że ich zastosowanie pozwala na sprzedaż produktu w kilku odmianach (np. w różnych kolorach lub rozmiarach), a każdy z wariantów może mieć odrębną cenę i różny stan dostępności. W skrócie umożliwia to odbiorcom łatwiejsze zakupy, bo ci nie muszą przeklikiwać całego sklepu w celu znalezienia odpowiedniego koloru i rozmiaru, ale mogą to zrobić na stronie danego produktu. Jeśli interesuje ich np. klasyczny t-shirt, a jest on dostępny w różnych wariantach (np. w rozmiarze S i M, oraz w kolorze czarnym i czerwonym), to mogą oni dokonać wyboru poszukiwanego koloru i rozmiaru przy wykorzystaniu odpowiednich pól wyboru. W jednym miejscu, bez konieczności przeszukiwania stron innych produktów.

W najprostszej wersji wygląda to tak, jak w sklepie shnsh.pl, gdzie można zamówić jednokolorową koszulkę, ale dostępną w trzech rozmiarach:

 

Warianty produktow

 

Jednak sklepy oferujące bardziej zróżnicowane produkty, jak na przykład firmy jubilerskie, sprzedające biżuterię nie tylko o różnych rozmiarach, ale i umożliwiające dołączenie spersonalizowanych grawerów, mają na swoich stronach bardziej zaawansowany mechanizm wariantów. Sklep shop.sigiljewels.com stosuje go w bardzo sprytny sposób: jeśli nie chcemy skorzystać z jednego z proponowanych przez firmę grawerów, możemy w polu „Grawer” wybrać opcję „Własny”, a następnie wpisać pożądaną frazę. Jeśli jest to opcja dodatkowo płatna, cena produktu zaktualizuje się na stronie automatycznie.

 

Warianty produktow

 

W sklepach Shoper bowiem, możesz wpisać różnicę cenową między produktem podstawowym a danym wariantem – wszystko zależy od tego, czy towar o danym rozmiarze/kolorze/charakterze ma inną cenę niż jego standardowa wersja. Każde takie ustawienie ceny oznacza +/- od ceny już obowiązującej, tzn. gdy produkt kosztuje 10 zł, wybranie koloru (który ma +10) da cenę 10+10, a kiedy wybierzemy kolejny wariant, np. checkbox, który ma +20, będzie to: 10+10+20. I tak dalej.

 

W praktyce, wygląda to później mniej więcej tak, jak w sklepie bylola.pl:

 

Warianty produktow

 

Przykład byola.pl jest o tyle ciekawy, że przy wyborze konkretnego produktu możemy kierować się nie tylko rozmiarem i kolorem, ale również takimi wariantami, jak: długość, materiał, a nawet szycie na miarę. Przywołany sklep pokazuje tym samym, że można klientowi maksymalnie ułatwić zakupy, dając mu do wyboru jak najwięcej kryteriów, dzięki którym będzie mógł dopasować dany towar do swoich indywidualnych potrzeb. A wszystko to z poziomu kilku pól wyboru osadzonych na stronie produktu.

Inny ciekawy przykład zastosowania mechanizmu wariantów można podpatrzyć w sklepie wgmiarki.pl – w którym udostępniono opcję wyboru elementów składowych mebli realizowanych na wymiar. Chcąc na przykład zamówić w nim biurko, wybieramy spośród rodzajów płyty, z której mebel jest robiony, jego koloru oraz wymiarów. W przypadku z kolei komody, do wyboru jest jeszcze kształt (możemy decydować o ilości wykorzystanych w niej szuflad) oraz wersja (np. z obniżonymi frontami lub z uchwytem listwowym) – wszystko po to, by kupujący mógł w najbardziej dokładny sposób opisać zamawiany przez siebie produkt, a sklep potrafił dostarczyć mu towar najbardziej zbliżony do jego potrzeb.

 

Warianty produktow

 

 

Ale mechanizm wariantów działa na korzyść nie tylko kupujących. Każdy właściciel e-biznesu powinien pamiętać, że jeżeli sprzedawany przez niego produkt ma różne modele, nie ma sensu dodawać każdego z nich jako osobnego produktu w twoim sklepie, ale wykorzystać łatwiejszy sposób – wprowadzić jeden, ale zdefiniowany kilkoma, dowolnymi wariantami. Tak robią dziś wszystkie nowoczesne sklepy online.

Te najbardziej rozbudowane korzystają jeszcze z pomocy programistów i agencji zewnętrznych, które przygotowują dla nich konfiguratory sklepowe, pozwalające na dowolne definiowanie zamawianych produktów według wybranych wariantów. Takie, jak ten w sklepie polkabikes.pl, gdzie klienci mogą składać swój wymarzony rower, kierując się rodzajem ramy i wyborem poszczególnych elementów (np. koła, kierownica, napęd). – Nasz konfigurator oparty jest na prostej zasadzie, którą dosyć trudno jest zrealizować w praktycemówią pomysłodawcy sklepu Polka Bikes. – Wychodzimy z założenia, że każdy wie, jak powinien wyglądać jej/jego wymarzony rower. Do czasu powstania naszego kreatora wykonanie takiego indywidualnie stworzonego roweru wiązało się z tygodniami spędzonymi na konsultacjach z warsztatami rowerowymi i oczekiwaniu na sprowadzenie potrzebnych części. A teraz każdy może stać się projektantem własnego modelu. Polka Bikes dostarcza w kreatorze coraz to nowe komponenty i kolory, dzięki którym można stworzyć wspaniałe rowery. Dzięki z kolei integracji z systemem magazynowym, możemy uniknąć zawodów związanych z zamówieniem części, która nie jest obecnie dostępna.

 

Warianty produktow

 

Jeśli ty również potrzebujesz tak zaawansowanego rozwiązania, skontaktuj się z nami: [email protected] Z chęcią pomożemy ci zastosować w twoim sklepie jak najlepszy mechanizm obsługi wariantów.