Finansowanie biznesu z Erbeo

Na reklamę, nowy sprzęt czy zakup towaru – to od ciebie zależy, na co wykorzystasz dodatkowe środki. Ale najpierw musisz je zdobyć. Jak pozyskać pieniądze na rozwój sklepu internetowego? Poznaj jeden z najlepszych sposobów.

Choć podobno pieniądze szczęście nie dają, potrzebujesz ich do tego, by realizować swoje biznesowe plany i marzenia. Poszerzenie asortymentu, zwiększenie produkcji, zatrudnienie nowych pracowników, skuteczne działania reklamowe czy ekspansja na nowe rynki – to wszystko wymaga inwestycji.

Być może patrzysz na to jeszcze sceptycznie, bo obecne nastroje gospodarcze nie wydają się szczególnie zachęcające do nowych działań. Ale jeżeli naprawdę chcesz rozkręcić swoją firmę, nie możesz stawać w miejscu tylko dlatego, że brakuje ci kapitału. Koniecznie więc sprawdź, jak wygląda finansowanie biznesu oraz jakie wskazówki ma dla ciebie ekspert w tej dziedzinie – Adam Dąbrowski, CEO Erbeo.

Jak finansować działalność sklepu internetowego?

Sklep internetowy to wyjątkowa forma prowadzenia działalności gospodarczej, która rządzi się swoimi prawami. Każdy właściciel zdaje sobie też sprawę (a przynajmniej powinien sobie ją zdawać) z tego, że jednym z fundamentów sukcesu jest odpowiedź na pytanie: “Skąd najlepiej wziąć pieniądze na prowadzenie biznesu?”. To od niej może zależeć być albo nie być twojej działalności.

Decyzja o tym, jakie finansowanie dla twojego e-sklepu będzie najkorzystniejsze, zależy od wielu czynników. Weź pod uwagę m.in.:
☞ kwotę, jakiej potrzebujesz,
☞ cel, na który chcesz przeznaczyć pieniądze,
☞ swoją zdolność kredytową,
☞ czas i możliwości, jakie możesz poświęcić na pozyskanie kapitału.

Jakie masz możliwości? Popularne źródła finansowania e-biznesu

Własne oszczędności

Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza na samym starcie przygody ze sprzedażą, stosuje tzw. bootstrapping. To inaczej finansowanie biznesu z wykorzystaniem własnych środków (swoich, rodziny, pożyczonych od znajomych) bez udziału kapitału zewnętrznego. Do tych funduszy zaliczają się też przychody firmy.

Główną zaletą tego modelu jest fakt, że masz pełną kontrolę nad swoim sklepem, bo w teorii nie jesteś od nikogo zależny/a finansowo. Z kolei wadą bootstrappingu jest niestety powolne tempo rozwoju firmy. Najczęściej nie możesz sobie pozwolić na większe inwestycje, a to ogranicza twoje możliwości. Gdy opierasz się tylko na osobistych oszczędnościach, skokowe zwiększanie skali działania i ekspansje na nowe rynki są poza twoim zasięgiem.

Karty kredytowe

Karta kredytowa to rozwiązanie doraźne, które możesz wykorzystać do pokrycia bieżących wydatków sklepu internetowego. Nie sprawdzi się jednak jako stałe źródło ambitnego rozwoju, bo karta nie pozwala ci pozyskać większych kwot na dłuższy okres. Do tego wielkim minusem odnawialnej linii kredytowej jest spory koszt korzystania z niej, wysokie oprocentowanie i wiele ukrytych dodatkowych kosztów obsługi.

Finansowanie bankowe

Bank – to pierwsze, co przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o „poważnym” i systematycznym finansowaniu naszego biznesu. Tylko czy słusznie? Działanie banków ograniczają liczne regulacje oraz obowiązki prawne. Dlatego duże instytucje rzadko mogą zaoferować przedsiębiorcom, zwłaszcza prowadzącym działalność krócej niż 1 rok, elastyczne i dopasowane do potrzeb konkretnego biznesu produkty kredytowe. Tym bardziej takie, z których skorzystasz szybko i bez zbędnych formalności.

Banki niejednokrotnie rozmijają się z potrzebami dynamicznie rozwijających się podmiotów rynku e-commerce, gdzie liczą się szybkie decyzje, wahania sezonowe i duża konkurencja W efekcie właściciele sklepów internetowych starający się o finansowanie z banku mierzą się z koniecznością spełnienia szeregu wymogów formalnych, przez co nie mogą spokojnie skupić się na rozbudowie swoich marek.

Zamiast tego muszą się martwić: czy ich firma działa na rynku wystarczająco długo, by jej historia kredytowa zadowoliła bank? Czy przychody albo wysokość sprzedaży spełnią wyśrubowane kryteria? Czy pracownik banku oceniający złożone zaświadczenia, formularze i wnioski dobrze zrozumie branżę oraz specyfikę sklepu? Często odpowiedzi na te pytania są negatywne i skutkują odmową finansowania.

Finansowanie pozabankowe

Ale na bankach świat się nie kończy. Mamy XXI wiek i wiele narzędzi, które w prosty oraz szybki sposób pozwalają zaspokajać finansowe potrzeby sklepów internetowych. Jednym z tych rozwiązań jest globalny trend tzw. embedded finance, czyli “zaszyte” płatności lub wbudowane systemy pożyczkowe.

Na czym polega embedded finance? W skrócie na oferowaniu produktów finansowych w ramach innych usług danego podmiotu. Dobrym tego przykładem jest Erbeo – fintech oferujący sklepom internetowym finansowanie dostępne poprzez platformę, na której działają, taką jak Shoper.

Poznaj lepiej Erbeo – posłuchaj podcastu

Jak skorzystać z finansowania Erbeo?

Banalnie prosto. Zrobisz to już z panelu sklepu administracyjnego. Zaloguj się do swojego sklepu Shoper. Przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Aplikacje. Odszukaj aplikację Erbeo i zainstaluj ją. Dokładną instrukcję znajdziesz w tym artykule pomocy.

Gdy już pobierzesz aplikację, możesz w kilku krokach zawnioskować o dodatkowe środki – nawet do 100 tys. zł na dowolny cel związany z twoją działalnością biznesową! Odpowiedź otrzymasz maksymalnie do 48 godzin od złożenia wniosku. Szybki i intuicyjny dostęp do finansowania to główne zalety Erbeo. Dzięki temu rozwiązaniu masz na wyciągnięcie ręki pieniądze, których potrzebujesz na rozwój firmy w danym momencie.

Finansowanie sklepów internetowych od Erbeo

Dlaczego tak szybko?

Aplikacja wykorzystuje dane transakcyjne z twojego sklepu Shoper do błyskawicznej oceny zdolności kredytowej. To pozwala na niemal natychmiastowe uzyskanie decyzji o przyznaniu finansowania. W przeciwieństwie do modelu oceny stosowanego przez banki, Erbeo analizuje realne wyniki sprzedażowe oraz szereg zewnętrznych danych, które nie są brane pod uwagę w przypadku tradycyjnego procesu oceny ryzyka. Inaczej przecież wyglądają przepływy finansowe, marże, terminy płatności i wartości zamówień w sklepach internetowych, a inaczej w klinikach medycznych, restauracjach czy salonach kosmetycznych.

Dzięki indywidualnemu podejściu Erbeo do potrzeb każdej branży masz zdecydowanie większe szanse na zdobycie niezbędnych funduszy. Cały proces przebiega znacznie sprawniej i wygodniej. Co najlepsze, wszystko możesz załatwić na platformie Shoper, z której na co dzień korzystasz – bez wychodzenia z domu i składania licznych formularzy czy zaświadczeń. Prosto, szybko i najtaniej na rynku, bo już od 8%!

Twoje dodatkowe środki na rozwój sklepu internetowego już na ciebie czekają. Pobierz aplikacją Erbeo i zacznij działać

 

Tekst powstał we współpracy z Adamem Dąbrowskim, CEO Erbeo.

Logotyp Erbeo