Zrodla ruchu klienci Shoper

Które kanały generują najwięcej unikalnych sesji? Które notują najwyższy współczynnik konwersji? Nowy raport ze sklepów internetowych Shoper podsuwa sporo przydatnych danych i wniosków.

Tym, co pozwala na rozwój każdego e-sklepu jest przede wszystkim pozyskiwanie nowych klientów. A z naszych najnowszych danych wynika, że najlepszym na to sposobem są płatne wyniki wyszukiwania – aż 70 proc. pozyskanych tym sposobem wejść stanowią nowi użytkownicy. Dopiero na kolejnym miejscu znajdują się kanały organic i direct (po 68 proc.). Wysoko w tej kategorii plasują się również media społecznościowe – 62 proc.

Warto przeczytać: Jak wypromować sklep internetowy, by przyciągał klientów?

Płatne kampanie pozwalają trafiać do dobrze dobranych, potencjalnie zainteresowanych oferowanymi produktami odbiorców. Zwiększenie liczby nowych użytkowników w sklepach odbywa się dzięki płatnym wynikom wyszukiwania i działaniom w mediach społecznościowych. Dopiero na bazie wyników z płatnych działań należy skupić się na optymalizacji strony pod tych właśnie użytkowników (działania SEO).

Warto przeczytać: 10 pytań o dobre kampanie reklamowe dla twojego sklepu

Gdyby liczyć same wejścia do sklepu, wyniki wyglądają już inaczej. Największy ruch, bo na poziomie ponad 38 proc., generują wejścia z wyszukiwarek. Ale tutaj o wejściu na stronę sklepu stanowi jego pozycja w wynikach wyszukiwania. Im sklep niżej i dalej na liście, którą pokazuje Google, tym zainteresowanie jego stroną maleje.

Bardzo wysoki, choć dwukrotnie niższy udział (18 proc.), w generowaniu ruchu mają wejścia bezpośrednie, czyli takie, gdy użytkownik zna adres sklepu i wchodzi na stronę wpisując bezpośrednio adres. Porównywalnie (17 proc.) wypadają social media – co najlepiej świadczy o tym, że nie jest sztuką uruchomić fan page na Facebooku, ale by mieć na niego pomysł i udostępniać tam ciekawy oraz angażujący content, który zachęci odwiedzających do klikania i przechodzenia na stronę sklepu. A o tym pisaliśmy już między innymi tutaj.

Zaciekawiły cię wyniki badań? Sprawdź teraz gdzie jest twój sklep, a gdzie klient.