„Czy to mi się zwróci? Czy coś na tym zarobię?” – te pytania zadaje sobie każdy początkujący (i doświadczony również) przedsiębiorca. Przed rozpoczęciem sprzedaży w dropshippingu warto więc poznać dokładne koszty, które trzeba będzie ponieść. Nie zaszkodzi też obliczyć prognozowane zarobki, po to aby sprawdzić, czy inwestowanie w dropshipping ma sens, czy np. nie trzeba będzie dokładać do biznesu.
Jak zarabiać, sprzedając nie swoje produkty?
Chcesz założyć własny sklep internetowy, ale nie posiadasz rzeczy do sprzedaży i równocześnie boisz się inwestować w towar, który może się nie sprzedać? A może już prowadzisz e-biznes, ale masz tylko kilka przedmiotów w ofercie i zastanawiasz się nad zwiększeniem asortymentu?
W takim razie mamy dla ciebie dobrą wiadomość: nie musisz mieć własnego asortymentu ani nawet magazynu, żeby sprzedawać w internecie. Działając w oparciu o model dropshipping, zarabiasz sprzedając nie swoje produkty. Towar należy do hurtowni i jest przez nią magazynowany oraz wysyłany, a ty płacisz za niego dopiero, gdy klient złoży i opłaci zamówienie.
Ile da się zarobić w modelu dropshipping?
Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Jeśli dopiero startujesz z własnym sklepem internetowym, nie nastawiaj się od razu na wielotysięczne kwoty. Prowadzenie e-sklepu wymaga czasu i pracy.
Jeżeli naprawdę się do tego przyłożysz, zadbasz o wizerunek marki i zdobędziesz zaufanie klientów, z czasem twoje zyski z dropshippingu zaczną rosnąć. Zyskasz też więcej możliwości negocjacyjne z hurtowniami, a to z kolei wpłynie na twoją ofertę i strategię cenową.
To, ile można zarobić w modelu dropshipping, jest bardzo indywidualną sprawą. Zyski w dropshippingu zależą od wielu różnych kwestii – o tych najważniejszych przeczytasz poniżej.

Co wpływa na zarobki w dropshippingu?
Marża
Jest jednym z podstawowych pojęć w biznesie, także w dropshippingu. Definiuje się ją jako różnicę między ceną, po której dany produkt jest sprzedawany a kosztem pozyskania go od hurtowni. Innymi słowy, określa, ile zarabia się na konkretnym towarze czy kategorii.
[.card-orange][.head-4]Warto zapamiętać![.head-4][.text-size-regular]Jeśli oferujesz jeansy za 200 zł, a hurtownia sprzedała ci je za 150 zł, finalnie zarobisz 50 zł, czyli twoja marża wyniesie 25%.[.text-size-regular][.text-size-regular]Niska marża = więcej zamówień[.text-size-regular][.text-size-regular]Niższe ceny w hurtowni = większe zarobki[.text-size-regular][.text-size-regular]Marża jest przeważnie ustalana przez sprzedawcę, po określeniu warunków współpracy z dostawcą. Zdarza się też jednak, że to hurtownia narzuca kwotę z góry.[.text-size-regular][.text-size-regular]W zależności od branży i oferty produktowej, standardowa marża w dropshippingu wynosi około 20–35%.[.text-size-regular][.card-orange]
Wybór produktu i popyt na towar
Kolejnym kluczowym elementem, od którego zależą zarobki w dropshippingu, jest oczywiście sam asortyment sklepu internetowego. Możesz mieć świetny produkt i idealnie wyliczoną marżę, ale nie znajdziesz chętnych na zakup, nic nie sprzedasz.
I tutaj wracamy do początku, czyli badania rynku i potrzeb klientów. Jeśli chcesz zacząć zarabiać na dropshippingu, sprawdź, jakie produkty cieszą się powodzeniem w wybranej przez ciebie branży i na co jest największy popyt. Możesz wykorzystać do tego takie narzędzia, jak Google Trends czy planer słów kluczowych Google Ads.
Konkurencja w branży
O tym, czy i ile da się zarobić na dropshippingu, decyduje również sytuacja na konkretnym rynku. Sprawdź więc dobrze swoją konkurencję.
Czy jest już dużo sklepów sprzedających podobne lub takie same produkty? Ile z nich korzysta z tej samej hurtowni? Czy twoi potencjalni konkurenci mają jakieś luki w swoich ofertach, które ty możesz wypełnić? Odpowiedzi na te pytania z pewnością pomogą ci w opracowaniu strategii cenowej i marketingowej.
Działania marketingowe
By sklep internetowy w dropshippingu przynosił zyski, potrzebujesz przede wszystkim klientów. A tych musisz przyciągnąć odpowiednimi działaniami marketingowymi, jak np. promocją w mediach społecznościowych czy wyszukiwarkach internetowych.
Zaplanuj je tak, by dotrzeć ze swoją marką i swoimi produktami do jak najszerszego grona potencjalnie zainteresowanych. Istotne jest także określenie grupy docelowej – kim jest kupujący, jak i gdzie robi zakupy. Im opis idealnego odbiorcy twoich produktów będzie dokładniejszy, tym szybciej i skuteczniej dotrzesz do dużej grupy klientów i w efekcie więcej zarobisz na dropshippingu.

Koszty dropshippingu
Sprzedaż w modelu dropshipping, choć nie wymaga wielkich inwestycji na start, wiąże się z pewnymi wydatkami niezbędnymi, jeśli chcesz mieć sklep internetowy.
Które elementy wpływają na koszty prowadzenia e-sklepu?
- Stworzenie i utrzymanie sklepu internetowego, w tym domena i certyfikat SSL. Sprawdź Shoper.
- Integracja z hurtownią – dowiedz się więcej o module Dropshipping Apilo.
- Prowizje pobierane przez platformy e-commerce (np. Allegro, Amazon, Ebay) i dostawców płatności (PayU, Przelewy24)
- Podatki i odprowadzanie składek do ZUS
- Reklamy i działania marketingowe
Jakie marże mają sklepy w dropshippingu?
Jak już wiesz, standardowa marża w dropshippingu wynosi 20-35% i zależy od branży, oferowanych produktów, zapotrzebowania na dany asortyment, konkurencji.
Co ważne, niektóre hurtownie stosują politykę blokowania cen. To znaczy, że zobowiązujesz się do sprzedaży produktów w określonym przedziale cenowym i masz ograniczone możliwości, jeśli chodzi o ustalanie marży.
Czynniki, od których zależy wysokość marży w dropshippingu:
- zasady współpracy z hurtownią,
- uwarunkowania rynkowe (np. inflację, kryzys gospodarczy)
- ceny konkurencji,
- popyt,
- dostępność towaru,
- koszty prowadzenia działalności.
Na jakich produktach jest największa marża w sprzedaży internetowej?
Nie każda branża nadaje się do sprzedaży produktów z wysoką marżą, bo to równocześnie wiąże się z wyższymi cenami. Zobacz gotowe propozycje wysokomarżowych produktów w dropshippingu.
Czy dropshipping się opłaca?
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy da się zarobić na dropshippingu, to odpowiedź brzmi – jak najbardziej. Istnieje kilka sposobów, dzięki którym możesz znacznie zwiększyć opłacalność dropshippingu. Wybierz te najlepiej pasujące do twojego biznesu i zacznij je sukcesywnie wdrażać.
Jak zwiększyć zarobki w dropshippingu?
- Określ produkty, na które możesz nałożyć wysoką marżę.
- Uzupełniaj swoją ofertę.
- Unikaj sprzedaży ryzykownych produktów (często zwracanych czy słabej jakości).
- Zadbaj o unikalne treści (oryginalne zdjęcia i opisy produktów) oraz pozycjonowanie strony internetowej.
- Popraw wygląd swojego sklepu internetowego.
- Dodaj szeroki wybór metod dostaw i płatności.
- Wykorzystaj reklamy produktowe w Google Ads, Facebook Ads i innych kanałach.