Skocz do zawartości

Biuro

Użytkownik
  • Zawartość

    7
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Biuro

  • Ranga
    Początkujący

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Biuro

    RODO

    16. Czy praktykanta skierowanego na praktyki ze szkoły wpisujemy do rejestru powierzeń ? Czy przez umowę ? Jak długo przechowujemy taki wpis w tym rejestrze ? Czy w tym przypadku obowiązuje jakiś maksymalny czas przechowywania ? 17. Czy w przypadku prośby o tzw. zapomnienie po jej spełnieniu rownież kasujemy e-mail otrzymany z ta prośba wraz z odpowiedzią na niego ? W tym emailu tez są dane osobowe...
  2. Biuro

    RODO

    Posiadam tą aplikację w wersji rodo premium. Jednak podczas jej wdrazania spotkałem sie z poniższymi watpliwosciami, byłbym wdzięczny za odpowiedz: 1. Z racji, że jesteśmy spółka z oo członkowie zarządu nie są zatrudnieni w niej czy odpowiednim jest wpisanie ich do rejestru upoważnień? Czy do rejestru powierzeń z umowami ? - czy prezes będący ado może sam siebie do rejestru wpisać ? 2. W naszej firmie stosujemy 2 rodzaje loginów pierwszy z możliwością tylko podglądu (ograniczone uprawnienia) drugi typ: admin z możliwościami wyższymi takimi jak np usuwanie i edycja jak to opisać w rejestrze ? 3. Rejestr powierzeń - czy wpisujemy do niego np Dreamcommerce s.a. ? - Czy drukujemy umowy zawierane elektronicznie ? - Gdzie szukać czy Dc powierza dane poza UE w umówię powierzenia danych nie widziałem tam takich informacji ? - w opublikowanej umówie dc nie ma kontaktu do administratora. - czy wpisujemy Facebook, porównywarki cen, quadricon, instagram, dostawce serwera pocztowego, bank, Google, każdego kuriera, dotpay, ? 4. Rejestr czynności przetwarzania: A. czy zasadne jest stworzenie kategorii zapytania klientów ? W przypadku zapytania przez portal Facebook, instagram lub emaila o produkt osoba kontaktujące nie jest jeszcze klientem sklepu i nie wiadomo czy będzie. B. dodatkowo na profilach społecznościowych znajdują sie dane osobowe nigdzie nie było informacji co z nimi robić jak mamy je chronić C. Używanie aplikacji Facebook firmowy lub instagram na telefonie powinno być traktowane jako wynoszenie danych osobowych poza przedsiębiorstwo ? 5. Czy mozna prosić o konkretne określenie czasu przechowywania danych w latach dla każdej kategorii? 6. Czy przechowywanie danych kontrahentów dostawców towaru nie może być realizowane w związku z chęcią nawiązania z nimi kontaktów handlowych ? Mamy sporo ofert od firm z których korzystamy raz na jakiś czas i ciężko mi sobie wyobrazić żeby z tego zrezygnować. 7. W jaki konkretny sposób mamy sie kontaktować z przyszłymi klientami hurtowymi żeby być zgodnym z rodo ? A. Od których będziemy chcieli cos kupic B. Którym będziemy chcieli cos sprzedac 8. Załóżmy ze kontrahent hurtowy chce otrzymywać od nas ofertę przez wiadomości e-mail, ale nie skorzystał nigdy z naszej oferty w związku z tym nie zajdzie warunek okresu przechowywania zgodny z ustawa o rachunkowości w takim razie co mamy tam wpisac ? I ile mamy przechowywać te dane? 9. Załóżmy ze dostaliśmy prosbe o zapomnienie klienta i wykasowaliśmy jego dane z miejsc nie związanych z obowiązkiem prawnym. Np. Z newslettera. Czy to wszystko ? A. Czy mamy obowiązek szukać miejsc gdzie taki klient mógł zostawił np komentarz na Facebooku lub wizytówce Google i tam trez go kasować ? Lub wyszukiwać zapytań złożonych przez e-mail, Facebook, instagram? B. Czy mamy kasować rownież wysłane powiadomienia związane z zamówieniem wysłane ze skrzynki e-mail a zarchiwizowane na niej w formie emaila ? 10. Czy lista potwierdzeń z odbiorów osobistych w formie tabelki z 2 kolumnami numer zamówienia i podpis osoby odbierającej jest zgodna z rodo tak jak to robi poczta polska przy odbiorze listu poleconego? 11. Co z kontaktami w telefonie czy trzeba tworzyć kolejna kategorie danych ? Załóżmy ze jest tam mix danych np telefony do dostawców, kurierów, stałych klientów. Gdzie i jak to opisać ? Do telefonu firmowego raczej trudno robić login osobny dla każdego korzystającego w biurze. 12. Czy kasując dane poprzez zapomnienie czy mamy tez obowiązek skasować komentarz na Allegro Ceneo ? 13. Czy na pytanie dotyczące jakie informacje posiadamy o kliencie mamy obowiązek przesłania rownież kopii email jakie posiadamy w związku z realizacja zamówienia ? 14. Czy dokumentacje rodo mozna przechowywać w formie elektronicznej ? I czy będzie to możliwe w Waszej aplikacji bo obecnie są tam same dokumenty tekstowe. 15. Gdzie należy ująć w dokumentach nagrywanie rozmów telefonicznych ? Czy tylko w rejestrze umów powierzenia ?
  3. Biuro

    Cmentarz starych produktów

    To jest tez bardzo dobry pomysł, i popieram ta funkcjonalność. Jedynie rozszerzyłbym tą funkcjonalność o możliwość automatycznego wykluczenia takiego produktu z eksportu do porównywarek. Po zmianie aktywności produkt ponownie lądowałby w pliku eksportu. Klienta interesują produkty dostępne, a nie czekające na dostawę do magazynu. Dziwię się dlaczego takie cele projektowe nie są wdrażane. Jednak cmentarz produktów bez powrotu w przypadku sklepów z synchronizacja z systememami zewnętrznymi byłby nieoceniony. Ja osobiście korzystam 2 zewnętrznych systemów i za każdym razem musze czekać na załadowanie całej bazy produktów. Potem musze odsiewać ręcznie produkty dostępne od niedostępnych.
  4. Biuro

    Cmentarz starych produktów

    jest to częściowe rozwiązanie. Nawet jeśli ustawisz ta kategorie „archiwum” jako nieaktywna to fakt nie beda sie produkty wyszukiwały w sklepie. Jednak jak wybierzesz pokaz produkty producenta to produty archiwalne pokażą sie na liście. Korzystam z rekomendacji quadricon, która rekomenduje rownież produkty z kategorii archiwum. Dodatkowo zdjęcia dodane w opisie tego nieaktywnego produktu zalegają w katalogu zdjeć produktów aktywnych. Jeśli przez przypadek pracownik nie wyczyści produktów powiązanych to produkt nieaktywny rownież będzie pokazywany w powiazaniach. Robienie powiązań nowych produktów będzie powodowało konieczność ręcznej filtracji produktów nieaktywnych. Jak widzisz jest sporo powiązań funkcjonalnych ktore powodują dyskomfort i dodatkowa prace przy nieaktywnych produktach, których liczba w moim przypadku co roku sie systematycznie powiększa.
  5. Mam pomysł co zrobić z produktami, które zostały wycofane z produkcji, zmieniła się ich gramtura, skład lub coś innego, co skutkuje nadaniem nowego SKU i wprowadzeniem nowej pozycji. Obecnie powinno się dać taki produkt jako nieaktywny i po sprawie, ale produkt posiada wysokie pozycje w google i szkoda go najzwyczajniej wyłączyć. Natomiast zostawiając taki produkt jako aktywny irytujemy klientów, gdyż niepotrzebnie pojawia się w wynikach wyszukiwania. Proponuję oznaczanie takiego produktu PRZENIEŚ DO ARCHIWUM. Tworzymy systemowo dla wszystkich sklepów subdomenę archiwum.twojsklep.pl coś podobnego archiwum allegro. Link produktu oznaczonego przyciskiem do archiwum z twojsklep.pl robi przekierowanie stałe na archiwum.twojsklep.pl/link Dzięki temu mamy zachowany wynik w googlu i przyciągamy klienta do sklepu. archiwum.twojsklep.pl funkcjonuje jako katalog produktów archiwalnych. Z kategoriami etc. z grafiką 1:1 sklepu internetowego. Jako dodatek do funkcjonalności proponuję dodać możliwość opisania w formie notatki wytłuszczonej, popupu dlaczego produkt został wycofany + link do produktów, które mogą być alternatywą lub zastępstwem wspomnianego produktu. Takie archiwum wyeliminuje dodatkową czynność polegającą na wyłączeniu nieaktywnego produktu z eksportu produktów nieaktywnych do porównywarek. Mam nadzieję, że jest to wykonalne
  6. Biuro

    Wiget z wariantami

    Przydałby się wiget z wariantami z możliwością umieszczenia pomiędzy zdjęciem głównym, a opisem. Warianty mogłyby być prezentowane, miniatura obok nazwa wytłuszczona wariantu pod spodem numer SKU, stan dostępności, po prawej cena, możliwość wybrania ilości + do koszyka. Przy produktach wariantowych nie myłoby standardowego do koszyka obok zdjęcia głównego tylko ilość wariantów z możliwością kliknięcia i przesunięcia strony do wspomnianego wigetu. Proponuję rozwiązać problem z przymusem dodawania numeru SKU do "produktu matki" z której są tworzone warianty. Tu mógłby być nadawany numer globalny produktu z wariantami. I tak każdy wariant będzie synchronizowany po SKU z systemem magazynowym.
  7. Przydałaby się statyczna strona tworząca tabelę z nazwami producentów skatalogowanymi na podstawie alfabetu. Według poniższego przykładu: A B C D E F .... A Aproducent Aproducent2 Aproducent3 B Bproducent Bproducent2 i tak dalej.
×

Drogi użytkowniku,

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Jeżeli nie zmienisz ustawień, będą one zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.