Jump to content

Joanna Worona

Administrators
  • Content Count

    664
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Joanna Worona last won the day on March 15

Joanna Worona had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

About Joanna Worona

  • Rank
    Senior E-commerce Specialist
  • Birthday 01/22/1979

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Saldo uzupełniane jest na podstawie realizowanych zamówień. Jeżeli zamówień nie ma po stronie sklepu to wówczas nie ma możliwości zrealizować zwrotu. W momencie gdy zamówienia są realizowane saldo środków powiększa się. Przy jego użyciu można następnie zrealizować zwrot - kwota zostanie odliczona z przelewu rozliczeniowego. Nie ma możliwości odrębnego zasilenia salda w ramach usługi zwrotów Shoper. W razie wątpliwości zawsze zachęcam do bezpośredniego kontaktu z firmą obsługującą płatności Shoper.
  2. Z oprogramowania Shoper korzysta obecnie kilkanaście tysięcy sklepów z setek różnych branż. Każdy użytkownik ma inne potrzeby, inne oczekiwania i pomysły na daną funkcjonalność. Wasze pomysły, feedback, zgłoszenia błędów i propozycje usprawnień zbieramy przez cały czas, z różnych źródeł - za pomocą tego forum, z pomocą naszych konsultantów, na Facebooku, z własnej inicjatywy obserwując rynek. Wszystkie te zgłoszenia są weryfikowane i analizowane (również pod kątem ilościowym). Ponadto sam proces rozwoju jest dynamiczny, dlatego ujęcie go w ramy czasowe jest bardzo problematyczne – poza pracą nad nowymi funkcjami musimy przede wszystkim czuwać nad poprawnością działania sklepów i dlatego w pierwszej kolejności naprawiamy błędy krytyczne. Błędy bezpieczeństwa i problemy uniemożliwiające prawidłowe funkcjonowanie usługi na SaaS’ie poprawiamy natychmiastowo inną ścieżką niż zwyczajny “update. Na bieżąco również dostosowujemy się do zmian zachodzących u naszych partnerów. Wszystko to, co wymieniłam, ma wpływ na dynamikę wprowadzania nowych funkcji w postaci harmonogramu, jaki proponujesz: np. na I kwartał 2020 roku przewidywane jest A, B, C, D, E ... na II kwartał F, G, H, I, J. Zgodnie z naszym doświadczeniem przyjęliśmy więc taką ścieżkę rozwoju (pisałam o niej w innym temacie, pozwolę sobie jednak zacytować jej fragmenty): 1) feedback z różnych źródeł 2) weryfikacja i analiza zgłoszeń również pod kątem ilościowym 3) priorytetowa naprawa błędów krytycznych 4) Zgłoszenia niekrytyczne kategoryzujemy i grupujemy we wspólne tematy. 5) Każdy temat np. “allegro”, “multiakcje w panelu”, “wyszukiwarka w sklepie” przechodzi przez proces oceny w 4 płaszczyznach:- Jak bardzo zrealizowanie danego tematu wpływa na zwiększenie przychodów w sklepach - Jak bardzo zrealizowanie danego tematu wpływa na "churn" naszych klientów - Jak bardzo zrealizowanie danego tematu wpływa na pozyskanie nowych klientów - W jaki sposób zrealizowanie danego tematu wpływa na bezpośrednie przychody naszej firmy.(Mówimy o bezpośrednim wpływie na finanse, który jest policzalny np -X zł miesięcznie na sprzęt do obsługi nowej wyszukiwarki, +Y zł miesięcznie z jakiejś usługi prowizyjnej, którą ofertujemy). Większość tematów ma tutaj wpisaną kwotę ujemną bądź zero. Podczas tej oceny analizujemy też czas, jaki przewidujemy na zrealizowanie danego tematu.Powyższe informacje wykorzystujemy w prostym równaniu, na końcu dostając jedną liczbę dla każdego tematu. Ta liczba służy nam do posortowania tematów. Tematami zajmujemy się zgodnie z tą kolejnością, chyba, że wpadnie jakiś temat, który musimy zrealizować ze względu na deadline (np zmiany API jakiegoś naszego partnera) Wiele pomysłów wydaje się proste i łatwe do wprowadzenia, często spotykam się z określeniem "to tylko kilka linijek kodu" – być może tak, np. w sklepie dedykowanym wprowadzenie kilku linijek kodu nawet jeśli chwilowo zaburzy jego działanie, to można zrobić fix/mod/obejście. Nie możemy sobie jednak pozwolić na zaburzenie działania kilkunastu tysięcy sklepów, bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze. Nawet niewielkie zmiany wprowadzane na taką skalę mogą generować wykładniczo więcej problemów, niż korzyści z wprowadzenia pozornie małego ulepszenia.
  3. Najprawdopodobniej dlatego, że masz włączonego uBlocka albo innego "x"blocka w przeglądarce.
  4. Przypomnę ten temat w dziale rozwoju, dziękuję.
  5. Dziękuję za informację, sprawdzamy, co się dzieje.
  6. Na początek, żeby każdy miał pełne zrozumienie tematu w jaki sposób Shoper jest rozwijany, przedstawię krótki opis tego procesu: 1) Zbieramy feedback, zgłoszenia błędów i propozycje usprawnień przez cały czas, z różnych źródeł - za pomocą tego forum, z pomocą naszych konsultantów, na Facebooku, z włąsnej inicjatywy obserwując rynek. 2) Wszystkie te zgłoszenia są weryfikowane i analizowane (również pod kątem ilościowym). 3) Błędy krytyczne naprawiamy w pierwszej kolejności. Błędy bezpieczeństwa i problemy uniemożliwiające prawidłowe funkcjonowanie usługi na SaaS’ie poprawiamy natychmiastowo inną ścieżką niż zwyczajny “update”. W przypadku licencji samodzielnej takie rozwiązanie jest niemożliwe. 4) Zgłoszenia niekrytyczne kategoryzujemy i grupujemy we wspólne tematy. 5) Każdy temat np. “allegro”, “multiakcje w panelu”, “wyszukiwarka w sklepie” przechodzi przez proces oceny w 4 płaszczyznach: - Jak bardzo zrealizowanie danego tematu wpływa na zwiększenie przychodów w sklepach - Jak bardzo zrealizowanie danego tematu wpływa na "churn" naszych klientów - Jak bardzo zrealizowanie danego tematu wpływa na pozyskanie nowych klientów - W jaki sposób zrealizowanie danego tematu wpływa na bezpośrednie przychody naszej firmy. (Mówimy o bezpośrednim wpływie na finanse, który jest policzalny np -X zł miesięcznie na sprzęt do obsługi nowej wyszukiwarki, +Y zł miesięcznie z jakiejś usługi prowizyjnej, którą ofertujemy). Większość tematów ma tutaj wpisaną kwotę ujemną bądź zero. Podczas tej oceny analizujemy też czas, jaki przewidujemy na zrealizowanie danego tematu. Powyższe informacje wykorzystujemy w prostym równaniu, na końcu dostając jedną liczbę dla każdego tematu. Ta liczba służy nam do posortowania tematów. Tematami zajmujemy się zgodnie z tą kolejnością, chyba, że wpadnie jakiś temat, który musimy zrealizować ze względu na deadline (np zmiany API jakiegoś naszego partnera) Informacyjnie powiem, że największą wagę ma dla nas zwiększenie przychodów w sklepach, a najmniejszą wagę ma wpływ na nasze finanse. W efekcie takiej pracy i takiego podejścia możemy w ostatnim czasie obserwować takie zmiany, jak nowa wyszukiwarka w sklepie, nowa integracja Inpost, zmiany w integracji allegro, zmiany w integracji z pocztą polską, automatyzacje i zmiany UX w panelu administracyjnym (filtrowanie i multiakcje). Aktualnie pracujemy nad jeszcze większym usprawnieniem pracy administratora, nad nowymi metodami płatności, jak również innymi mniejszymi i większymi tematami, których celem jest zwiększyć konwersję w Waszych sklepach. Tyle słowem wstępu. Odnosząc się teraz do tematów poruszonych w tym wątku: 1) Wyświetlanie tylko dostępnych (w sensie posiadanych w magazynie) produktów to nie rodzaj sortowania, ale filtrowania. Temat jest nietrywialny ze względu na to, że nie możemy po prostu deaktywować produktu, który się wyprzeda, bo aktywność produktu służy do czegoś innego. Produkt w jednym języku może być aktywny, w innym nie. Są sklepy, które są wielojęzykowe i tego używają. Jego “dostępność na magazynie” nie jest powiązana z językiem. Drugim nietrywialnym tematem jest kwestia SEO, gdzie nasi klienci mają różne oczekiwania. Jedni chcą, żeby produkt znikał, nie był dostępny, co się wiąże z tym, że zaindeksowane do niego linki w google tracą wartość; inni będą chcieli realizować przekierowania, jeszcze inni wolą, żeby ten produkt tam dalej widniał, co kłóci się z jego “nieaktywnością“. Te problemy można rozwiązać, ale niestety, mając tysiące sklepów internetowych nie możemy na "hop siup" wprowadzić tak prostej - wydawałoby się - zmiany, ale mającej duże konsekwencje. Musimy to zrobić z głową, konfigurowalne na różne sposoby, żeby zadowolić wszystkich zainteresowanych, a jednocześnie nie wprowadzając chaosu w już sprzedających sklepach. 2) Kwestia zmiany domyślności sortowania - możecie nie uwierzyć, ale naprawdę tych zgłoszeń jest niewiele w skali całej platformy (biorąc pod uwagę wszystkie źródła feedbacku jakie mamy). Zajęliśmy się tym tematem, ale jest to część większych zmian związanych z sortowaniem. Tu problem jest podobny. Istniejące sklepy i zaindeksowane w wyszukiwarkach linki nie mogą ucierpieć. Deprecjonowanie pracy programistów i wytykanie im niekompetencji jest w tym miejscu niepotrzebne. Zmiana domyślnego sortowania w kodzie sklepu jest trywialna i trwa niecałe 5 minut. Nie wyobrażam sobie jednak jak wściekły będzie klient, któremu dzisiejsze ustawienia pasują, a on sprzedaje towaru za kilkaset tysięcy złotych miesięcznie i nagle mu zmieniamy domyślną kolejność produktów. Sklep w SEO leci na dno, a klienci, którzy dziś znajdowali produkty w 2 kliknięcia nagle mają wszystko posortowane nie wg ustawień administratora, ale po cenie rosnąco. Nie w każdym sklepie takie ustawienie jest pożądane i świadomość tego, że istniejącym sklepom można zrobić krzywdę jest moim zdaniem zaletą programistów i team leaderów, a nie niekompetencją. 3) Sortowanie po popularności - nie będziemy dodawać takiej możliwości ze względów wydajnościowych.
  7. Wraz z kolegą Piotrem zapraszamy Was serdecznie na lipcowe warsztaty! Czego się nauczysz? - Dowiesz się, dlaczego warto korzystać z dodatkowych aplikacji w sklepie Shoper. - Poznasz 10 ciekawych aplikacji, które zwiększą funkcjonalność oraz potencjał sprzedażowy sklepu. - Zobaczysz, jak efektywnie wykorzystać omawiane aplikacje. - Upewnisz się, jakie rozwiązania sprawdzą się w twoim biznesie. 📆 Warsztaty odbędą się w dwóch terminach: czwartek, 11 lipca o godz. 10:30 oraz wtorek, 16 lipca o godz. 14:00 Wybierz termin i zapisz się już dziś!
  8. Dziękuję za sugestię, przekazuję ją do działu rozwoju w celu dalszej analizy.
  9. Dziękuję za sugestię, przekazuję ją do działu rozwoju.
  10. Nie mamy jeszcze gotowego rozwiązania dla atrybutów typu multiselect - struktura bazy danych w ogóle nie przewiduje, że może występować więcej niż jedna wartość atrybutu produktu. Z tego, co obserwuję w naszym systemie, widzę, że nasi programiści zajmują się tematem, choć wymaga on zmiany obsługi atrybutów i dodania nowego typu atrybutu - dam im znać, że czekacie na to rozwiązanie. Obawiam się jednak, że proces wdrożenia będzie bardzo pracochłonny.
  11. Niestety, nie ma zintegrowanych paczkomatów Inpost w wbudowanej integracji z Apaczką, dostępny jest jedynie kurier Inpost - nie mam informacji, aby w tej kwestii miały zajść zmiany.
  12. Najprawdopodobniej rozwiązanie takie będzie dodane w postaci aplikacji, jednak nie mogę się wypowiedzieć, w jakim terminie się pojawi - aplikacja nie trafiła jeszcze do nas do testów.
  13. Dziękuję za sugestię, przekazałam ją do działu rozwoju.
  14. Można jeszcze spróbować tak: zweryfikować domenę na Facebooku i wtedy FB pozwala podmieniać zdjęcie w poście z linkiem. Ale robi to tylko dla jednego posta, którego publikujesz a nie tak, że na wszystkich wpisach z tym linkiem będzie ten nowy obraz. Ewentualnie jak chcesz podmienić jedno zdjęcie do posta, to można zrobić post przez Menadżer Reklam i opublikować postem na fanpage przez Posty strony. Tworzenie postów strony w Menedżerze reklam
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.