Jump to content
Fabryka zapachu

Niepoprawne wyliczenie raportu sprzedaży po anulowaniu jednego z zamówień.

Recommended Posts

Witam, po zalogowaniu się do shopera na "pulpicie" jest wyświetlany raport sprzedaży (kwota) z ostatnich 7 dni ( można zmianić na "dzisiaj", 30dni itp).

Jeżeli jednak anuluje jedno z zamówień od klientów lub odrzucam je ze względu na brak płatności; to ta kwota raportu powinna się pomniejszyć o wartość anulowanego zamówienia.

Anulowane zamówienie domyślnie jest w sekcji statusów "zamówienia niezrealizowane"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, ale aby raport był prawidłowy, musisz usunąć takie zamówienie. Ten sam problem dotyczy stanu magazynowego - przy anulowaniu zamówienia towar nie wchodzi na sklep, a już przy operacji skasowania zamówienia towar wraca na stan sklepowy.

Ja osobiście uważam że jest to potężny błąd w oprogramowaniu sklepu. No chyba że mi ktoś pokaże rzeczowe argumenty, dlaczego tak to zostało zrobione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Robert Błaszczak o tyle nie rozpatrywałbym tego w kategorii błędu, iż raporty w panelu administracyjnym są poglądową informacją dotyczącą faktu sprzedaży na sklepie (zakupów Klientów), nie zmian statusów na opłacone.

Do niepozostawiającego żadnych niejasności zestawienia obrotów w sklepie polecamy arkusze zewnętrze.

Zgadzam się jednak, iż na tym polu możliwa byłaby zmiana na rozwiązanie konkretniejsze. Twoja uwaga @Fabryka zapachu została prze ze mnie przekazana do działu IT celem analizy, jednak na tą chwilę za wcześnie, by mówić o dacie wprowadzenia takiej zmiany.

 

EDIT: Robert, w drugiej połowie tego roku wprowadziliśmy zwroty za produkty. Przy dokonywaniu zwrotu możesz zaznaczyć opcję, by produkt powrócił "na magazyn".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marcin Piskorz, mechanizm zwrotów za produkty jest mi znany, lecz to nie o to chodzi.

Przykład z tego tygodnia - w poniedziałek wpada zamówienie z płatnością ratalną na mało chodliwy towar który trzymam na magazynie w ilości 1 szt. Mój Klient załatwia formalności ratalne, które siłą rzeczy trochę trwają. W dniu dzisiejszym otrzymuję odpowiedź z banku, że Klient nie otrzyma kredytu. Co mam zrobić z takim zamówieniem? Jak wybiorę dowolny status z grupy Zamknięte (niezrealizowane), to towaru nie mam z powrotem na magazynie. A przecież go wcale nie sprzedałem. Proponowanym przez Ciebie mechanizmem zwrotu za produkty też nic nie załatwię, bo przecież w ogóle nie doszło do sprzedaży. Do kompletu w raporcie sprzedaży takie zamówienie (z dowolnym statusem z grupy Zamknięte (niezrealizowane)) widnieje jako sprzedaż. Jedyne rozwiązanie to usunięcie takiego zamówienia. A nie jest to dobre rozwiązanie, bo pozbywamy się wiedzy o transakcjach, które z jakiś przyczyn nie doszły do skutku.

Ps.
Nie bardzo podoba mi się argument, że do dokładnej analizy obrotów polecacie arkusze zewnętrzne. Jeśli faktycznie tak to ma wyglądać, to należałoby uczciwie informować o tym Waszych potencjalnych klientów na sklep / licencję Shopera. Bo tu: https://www.shoper.pl/przewodnik-shoper/generuj-raporty-sprzedazy-w-twoim-sklepie/ żadnej wzmianki na temat Excela nie ma.

 

shoper1.png.70938538de5a36e362c43576e98f2054.pngshoper2.png.1d71b12bb993fbd5e89a98842fead715.png

Edited by Robert Błaszczak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Robert Błaszczak zmiana została prze ze mnie zgłoszona do działu IT, termin jej wprowadzenia niestety nie jest znany, istnieje ryzyko, iż nie będzie to 2018 rok.

Nie miałem na myśli Excela, gdyż to wymagałoby zakupu płatnego pakietu Office, a tego jako Shoper faktycznie nie możemy wymagać, taka sugestia byłaby nie na miejscu z naszej strony.

Miałem na myśli eksport zamówień do pliku CSV, poprzez sklep i pracę na arkuszach w programach darmowych, takich jak LibreOffice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź. Używając słowa Excel miałem na myśli arkusz kalkulacyjny - może to być Libre, Calc, itp. - co kto lubi. Ale nie o to tu chodzi.

@Marcin Piskorz trochę zmartwiłeś mnie informacją, że IT raczej nie planuje zmian w tym zakresie. Skoro mechanizm oddawania produktu na magazyn przy usunięciu zamówienia działa od sporego czasu całkiem poprawnie, to chyba nie jest dużym problemem rozszerzyć jego funkcjonowanie. Dalej będę twierdził, że jest to poważny błąd w oprogramowaniu sklepu - jak do tej pory nikt logicznie nie wyjaśnił, jaki cel przyświecał programistom projektującym w ten sposób tą funkcjonalność. Wygląda to tak, jakby moduł raportów pisał inny dział, a inny moduł realizacji zamówień. Najgorsze, że te działy się w ogóle ze sobą nie komunikują.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.