wookie

RODO

110 postów w tym temacie

Ponieważ RODO zbliża się wielkimi krokami chciałbym rozpocząć temat związany z propozycjami zmian, które mogą pomóc wyjść na przeciw nowym przepisom. Nie wiem jakie są plany SHOPERA wobec tej kwestii - na chwilę obecną odpisali mi coś w stylu, że do maja jeszcze dużo czasu i że monitorują sytuację - tym nie mniej temat chyba na czasie i warto poruszyć związany z nim kwestie.

Na początek proponuje wprowadzenie przycisków "potwierdzam zakup z obowiązkiem zapłaty" oraz "zamawiam i płacę". Przyciski takie są normą wynikającą bezpośrednio z przepisów i powinny się znaleźć na stronie potwierdzenia zamówienia do 25.05.18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@wookie cały czas monitorujemy ten temat i przygotowujemy się na wchodzące zmiany. Niestety nasz Product Manager jest dziś nieobecny i trudno mi powiedzieć, która część prac jest już zaplanowana do wdrożenia, a która jest jeszcze konsultowana z prawnikami. Możemy Cię jednak zapewnić, że nasze oprogramowanie będzie dostosowane do zmian przepisów. Wiemy również, że oprócz zmian w samym oprogramowaniu, przyda Wam się także wiedza na temat nowych przepisów. Planujemy zatem webinar, który przeprowadzony zostanie przez prawnika i który będzie miał na celu przekazanie Wam informacji dotyczących zmian w zrozumiały sposób.

Oczywiście, oprócz sugestii dotyczących RODO, które dostajemy od prawników, chętnie przeczytamy też o Waszych potrzebach w tym zakresie i postaramy się je uwzględnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@wookie webinar będzie 26 marca o godz. 10 i dostępny będzie na naszym kanale na YouTube 

Oczywiście udostępnimy później nagranie ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Do RODO zostało 10 dni. Chciałabym zapytać kiedy można się spodziewać aktualizacji systemu pod kątem na przykład wymaganych checkboxów - na przykład pod opcją zapisy do newslettera. Na webinarze była mowa również o dokumentacji zgodną z RODO, którą będzie można wykupić - na razie pojawiły się tylko regulaminy. Czy w tej pełnej dokumentacji wspomnianej w webinarze będą dostępne również wzory umów o powierzenie przetwarzania danych?

Pozdrawiam serdecznie

Marta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Podpisuję się pod pytaniem Słodkogorzkiej, dokładnie o to samo zamierzałem zapytać. Nasz sklep internetowy nie jest naszą podstawową działalnością, jest dodatkiem do firmy stacjonarnej, niedługo zbliża się termin odnowienia abonamentu i poważnie się zastanawiamy, czy z niego nie zrezygnować ze względu na RODO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... Nowe regulacje prawne tuż za rogiem a my żadnych informacji nie otrzymujemy, co do przystosowania platformy do tych przepisów. Kiedy można się  spodziewać aktualizacji? W tym tygodniu? Miesiącu? Roku??? 
10 maja platforma była aktualizowana do wersji 5.8.24 ale chyba nic w związku z RODO się nie pojawiło. Chyba, że się mylę...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@wookie10 maja z naszej strony wyszła komunikacja, o tym że rozpoczynamy procedurę aktualizacji do wersji 5.8.24 i może na potrwać kilka dni. Zawsze dajemy Wam znać wcześniej, bo wiele osób ma dostosowane sklepy samodzielnie i nie możemy zagwarantować, że ich zmiany będą zgodne z naszą aktualizacją, ale chcemy aby byli czujni i w razie potrzeby mogli szybko interweniować ;) Zatem najnowsza aktualizacja jeszcze nie jest u Was dostępna, ale mogę Wam zagwarantować, że będzie zawierała elementy, które my musimy po naszej stronie dostosować, aby być jak my to mówimy: "RODO ready" ;) Myślę, że najpóźniej w okolicach piątku, może poniedziałku, aktualizacja powinna objąć wszystkie sklepy.

 

Niestety są elementy, które musicie dostosować na stronie samodzielnie i wśród nich są wspomniane checkboxy. Wielu z Was wprowadziło już nowe checboxy spójne ze swoją komunikacją. Nie ma jednej akceptowalnej formy sformułowań zgód. Zatem nie możemy zmienić teraz wszystkim checkboxów na takie, które zaproponował nasz prawnik. Jedyne co możemy zrobić to zaproponować brzmienie nowych formułek i oczywiście to zrobimy. Jednak będziecie musieli uzupełnić je w panelu samodzielnie. Oczywiście wszystkie nowe sklepy będą zawierały nasze propozycje.

 

Z tego co wiem, pracownicy Działu Obsługi Klienta pracuję właśnie nad listą rzeczy, które Wy musicie zrobić po Waszej stronie wraz z instrukcją. Jak tylko zostanie opublikowana, to ją Wam tu podlinkuję ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięku za info :)

Mam tylko jedną kwestię, która nie daje mi spokoju - na stronie głównej mam opcję zapisu do newslettera i nie widzę nigdzie w ustawieniach opcji dodania tam checkboxa ze zgodą subskrybenta, a z tego co się orientuję jest to wymagane przez RODO. I co z tym fantem w takiej sytuacji zrobić? 

Print screen newsletter.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z interpretacji naszych prawników wynika, że checkbox nie jest wymagany z uwagi na to, że Wasz klient i tak potwierdza zapis na newsletter klikając w link, który mu wysyłacie przy zapisie (double optin). Jednak w kolejnej aktualizacji (5.8.25) wprowadzimy możliwość dodania pola tekstowego pod modułem zapisu na newsletter. Plan jest taki, aby ten tekst miał możliwość wstawienia linku do polityki prywatności lub regulaminu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry i spokojny sen to wręcz podstawa naszej egzystencji więc bardzo się cieszę, że mogłam się przyczynić do Twojego lepszego snu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie Shoper nic nie robi w kierunki RODO tak samo jak nic nie zrobił w kierunku GIODO.  Można spojrzeć ja darmowy sklep PRESTASHOP wydali nawet moduł do zarządzaniem RODO a u was cisza nic nawet żadnego wsparcia co my abonenci Shoper powinniśmy zrobić na naszych stronach.  

Prestashop Moduł ten to idealna narzędzie do zarządzania:

  • Regulaminami
  • Zgodami
  • Warunkami użytkowania
  • RODO (Regulacje o Ochronie Danych Osobowych)
  • Postanowieniami gwarancyjnymi
  • Licencjami
  • Politykami prywatności
  • Newsletterami oraz listami mailingowymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy i czy będzie w shoper moduł do prawa bycia zapomnianym wymaganym, przez RODO ? Owszem można to zrobić przez maila, ale lepiej jakby to ktoś robił przez zalowoanie do sklepu wtedy mamy pewność że to jest osoba zarządzająca swoim kontem w sklepie niż osoba trzecia wysyłająca taką prośbę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy wiadome jest mniej więcej kiedy będzie dostępna ta instrukcja od działu obsługi klienta, o której zostało wcześniej wspomniane? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawo do bycia zapomnianym nie zawsze dotyczy danych "księgowych"

Wg prawa jesteś w obowiązku trzymać dokumenty 5lat od następnego miesiąca. Więc prawo do bycia zapomnianym nie obowiązuje w każdym zakresie. Natomiast powinien być jakiś mechanizm w opcjach skepu aby kasować dane. Musisz sobie zadeklarować w rejestrze czynności jak długo trzymasz dane. Jeżeli chodzi o dane zakupowe może to być czas wynikający z ustawy (reklamacja, gwarancja, rękojmia) i po tym czasie dane powinno się skasować gdyż czas przetwarzania minął. Jeżeli z jakichś względów przetwarzasz te dane w dłuższym czasookresie to klient musi na to wyrazić zgodę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie do Ani Boczar - czy będzie dostępna do wykupienia dokumentacja zgodna z RODO (wzór rejestru przetwarzania danych, instrukcja bezpieczenstwa itd.), oraz czy udostępnicie wzór umowy powierzenia przetwarzania danych zgodny z RODO? Była o tym mowa na webinarze, że taka dokumentacja będzie przygotowana

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulamin itd. występuje jako dodatkowa - płatna aplikacja do kupienia w panelu. Ponoć współgra z RODO.

A co np z Opineo? Jak się ma regulamin i RODO do przekazywania adresu email w celu oceny transakcji?

 

Jest "konfiguracja" integracji ale kulawa....
To co powinno być w standardzie jest do zrobienia RĘCZNIE
Nie rozumiem tego, dlaczego nie można tego wprowadzić jako domyślna opcja?
https://www.shoper.pl/help/artykul/wiarygodne-opinie-klauzula-o-przekazywaniu-adresu-e-mail/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się