Skocz do zawartości
Gadzetarnia.pl

Aktualizacja do wersji 5.8.23

Recommended Posts

Źle sformułowałam dziś pytanie do osób decyzyjnych i zinterpretowałam odpowiedź po swojemu, czyli myślałam, że już macie tę aktualizację :( Jednak teraz dopytałam i aktualizacja 5.8.24+5.8.25 powinna pojawić się u was za ok. 2-3 tygodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż, jak widać trzeba jednak zacząć szukać innej platformy sklepowej. Ewidentnie w Dreamcommerce nie chcecie użytkowników na licencjach samodzielnych. Terminami aktualizacji pokazujecie, gdzie ich macie.

Ja rozumiem, że przy aktualizacjach licencji samodzielnych mogą wystąpić większe problemy - ale to jedynie w przypadku sklepów, gdzie właściciele tychże zmodyfikowali skrypty sklepu. Przy standardowych (oryginalnych) skryptach nic złego nie ma prawa się wydarzyć. Wystarczyłoby więc w umowie zakupu licencji samodzielnej zastrzec płatną pomoc przy aktualizacji dla modyfikujących oprogramowanie, lub też wydać dwie wersje - droższą z otwartym kodem php i tańszą z zakodowanym kodem (np. IonCube). Przecież asysta roczna dla licencji samodzielnych nie jest wiele tańsza od wersji abonamentowej sklepu, a odpada Wam utrzymanie infrastruktury serwerowej, której wydajność kuleje. Prowadząc biznes mam swój serwer dedykowany (nie tylko na potrzeby sklepu), więc aż się prosi wykorzystywać własną infrastrukturę serwerową.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Robert Błaszczak napisał:

Przy standardowych (oryginalnych) skryptach nic złego nie ma prawa się wydarzyć. 

Oczywiście że ma prawo się wydarzyć. Zewnętrzny serwer to zawsze dodatkowa praca dla programistów przy tworzeniu aktualizacji, muszą zweryfikować czy jest możliwe błędne działanie sklepu na innych serwerach. I to jest ta podstawowa różnica wydłużająca czas i poziom komplikacji przy aktualizacji licencji samodzielnych. Oczywiście wszystkich przypadków nie jesteśmy w stanie przewidzieć, i dlatego wersja abonamentowa ma przewagę nad licencją samodzielną. Dlatego też licencje samodzielne otrzymują aktualizację później. Dla większej dynamiki procesu aktualizacji zdecydowaliśmy się dostarczać aktualizacje licencjom samodzielnym dopiero, gdy wersje abonamentowe mają już kolejną wersję systemu. Widzimy jednak, że to nie jest komfortowa sytuacja dla licencji samodzielnych, w związku z tym rozważamy usunięcie ich z naszej oferty.

 

Nie bardzo wiem, co masz na myśli mówiąc o kulejącej infrastrukturze serwerowej wersji abonamentowej. Mógłbyś rozwinąć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z moimi kolegami, licencje abonamentowe mają już wersję 5.8.26 a samodzielne 5.8.23 i muszą czekać. Wasza polityka świadczy gdzie nas macie. A asysta wcale nie jest taka tania.... najważniejsze ze otrzymaliście przelew. Na pewno nie będziecie polecani i z miłą chęcią bym was zmienił i nie wybrałbym was gdybym wiedział wcześniej

Edytowano przez Marcinf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.06.2018 at 11:43, Anna Boczar napisał:

Zewnętrzny serwer to zawsze dodatkowa praca dla programistów przy tworzeniu aktualizacji, muszą zweryfikować czy jest możliwe błędne działanie sklepu na innych serwerach. I to jest ta podstawowa różnica wydłużająca czas i poziom komplikacji przy aktualizacji licencji samodzielnych.

Nie do końca bym się z tym zgodził. Ktoś decydując się na licencję samodzielną zna warunki https://www.shoper.pl/help/artykul/wymagania-serwera-dla-oprogramowania-shoper/ i tymi samymi warunkami powinni kierować się programiści. Zgodnie z zasadą, takie warunki są u was spełnione lub na serwerach testowych - powinno działać na innych spełniających wymagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz @OPTO. Kupując licencję samodzielną mamy jasno określone wymagania odnośnie konfiguracji serwera WEB, więc nie powinno być żadnych problemów z aktualizacją. Owszem, jeśli ktoś podejmuje się zmian w skryptach php pod własne potrzeby, to tu faktycznie będzie problem - tyle że instalator aktualizacji nie pozwoli wtedy na aktualizację sklepu. Ale jak widać, Shoper próbuje mocno zniechęcić posiadaczy licencji samodzielnych do siebie wymyślając trochę głupkowate powody braku równoległych wersji swojego produktu. Oczywiście ma do tego prawo - tak jak my mamy prawo do zmiany platformy.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak Shoper traktuje użytkowników licencji samodzielnych może świadczyć fakt, że od ukazania się aktualizacji dla wersji abonamentowej do ukazania się aktualizacji dla wersji samodzielnych minęło 2 miesiące. Tłumaczyli się tym, że w przypadku innego serwera muszą dokładnie sprawdzić aby uniknąć błędów (hosting kupiony za pośrednictwem Shoper więc powinien być im chyba znany?).

Niestety mimo tak długiego czasu, który był Shoper potrzebny do testowania aby uniknąć błędów, błędów tych nie udało się uniknąć. Chodzi tu dokładnie o "Poprawiono opcje formatowania tekstu w nowych szablonach aukcji Allegro". Poprawka ta miała wyeliminować błędy, które pojawiały się w opisie aukcji po wystawieniu jej  na Allegro (pogrubienia tekstu oraz odstępy między znakami). Zgłosiliśmy natychmiast ten fakt do Shoper pomocy technicznej i... czekamy. Minął miesiąc i nic. Dzwonię, piszę, proszę, grożę. Jedynie co mają mi do powiedzenia to , że nie wiedzą kiedy poprawka wyjdzie. W tym miejscu należy także dodać, że wersje abonamentowe mogą cieszyć się prawidłowym działaniem tej funkcji już od 3 miesięcy.

Proszę Administratora forum o odniesienie się do tematu tu, na forum. 

Edytowano przez Gadzetarnia.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Gadzetarnia.pl tu masz odpowiedź... i tak z tygodnia na tydzień ?

 

jedna z zapowiedzi, że będzie w 26tygodniu br https://www.shoper.pl/forum/topic/4326-aktualizacje-ls/?do=findComment&comment=11405 mamy koniec 27 tygodnia  ? 

potem informacja, że błąd błędem pogania i trzeba było 2numerki aktualizacji przetrzymać.  Licencje samodzielne a abonamentowe śmigają że hohoho i trzeba wypuścić zbiorczą paczkę - zatem patrz ostatnie zdanie.

 

https://www.shoper.pl/forum/topic/4326-aktualizacje-ls/ - aktualizacje odnośnie .23 zawierających przystosowanie pod rodo jeden z elementów - prawo do przeniesienia buja się już a buja. Za niedługo kolejna miesięcznica może być obchodzona ? 

Całe te działania mają doprowadzić krótko pisząc do "$*#$&$#&" i "wymuszenia" przejścia na wersje abonamentowe w najlepszym przypadku lub poszukania innej platformy. https://www.shoper.pl/forum/topic/4206-rodo/?do=findComment&comment=11307 

 

Jedna korzyść jest taka, że przynajmniej na forum coś się dzieje, bo zapewne @Robert Błaszczak pamiętasz jako to było jeszcze kilka m-cy temu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na wszystko:

1. Nie, nie możemy powiedzieć jaki był to błąd. Z przyczyn bezpieczeństwa nie możemy ujawniać takich informacji.

2. Nigdzie nie zobowiązujemy się do częstotliwości aktualizacji. Jesteśmy w stanie wersjom abonamentowym wypuszczać częściej aktualizacje, to wypuszczamy. Nie ma sensu, aby przez dostosowanie aktualizacji do licencji samodzielnych, opóźniać aktualizację wersji abonamentowych.

3. Nie każda licencja samodzielna kupuje hosting za naszym pośrednictwem. Sprawdziłam jak to wygląda liczbowo i osoby kupujące hosting za naszym pośrednictwem są w zdecydowanej mniejszości. Zatem dalej podtrzymuję - wymaga to od nas dodatkowego sprawdzenia.

4. Już nie raz pisaliśmy, że możemy Wam podawać na kiedy coś jest planowane, ale to nie znaczy, że wtedy się ukaże, bo jeszcze wiele rzeczy może się zdarzyć po drodze. I tak też było w przypadku tej aktualizacji.

 

I jeszcze chciałam dodać coś od siebie ;) @OPTO nie poznałam Cię ;) Ale bardzo mi się podoba to Twoje nowe profilowe :) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

już się rozpisałem, ale skasowałem wszystko... przypomniało mi się "mowa jest srebrem, a milczenie złotem"

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć. Nie ja odpowiadam za ustalenie tej daty. A od osób decyzyjnych dostałam informację, że na ten moment data ta nie została ustalona. Z doświadczenia wiem, że data zostaje ustalona zwykle kilka dni przed aktualizacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie chciałbym złożyć reklamacje dotyczącą świadczenia usług, ponieważ aktualizacja, która miała naprawić błędy nie naprawiła ich. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem jeszcze. Robicie wszystko, żeby wszyscy zaczęli rezygnować z licencji samodzielnych. Najlepiej nie wydawać aktualizacji a pieniądze zabrać za asystę, to jest najlepsza asysta na świecie - zabrać kasę i powiedzieć, że w regulaminie tak pisze.

Wsydzcie sie!!!!!!!!!! Wyszła następna aktualizacja na LicAbonament. a my musimy czekać bo Dreamcommerce, nie potrafi sobie poradzić, albo po prostu jest to przemyślana strategia. Tylko czekać kiedy przestaniecie sprzedawać asystę.

Wg mnie to Ci co mają asystę powinno się im przedłużyć czas asysty, do czasu kiedy aktualizacja na LS osiągnie tą samą wersję co aktualna wersja na LA na dzień zakończenia asysty do licencji samodzielnej.

Czyli kończy mi sie asysta dzisiaj. Wersja na LA jest to wersja 5.8.27, to asysta powinna objąć czas do wydania aktualizacji na LS o wersji 5.8.27
Chyba sprawiedliwe rozwiązanie, skoro nie potraficie sobie poradzić z aktualizacjami

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×

Drogi użytkowniku,

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Jeżeli nie zmienisz ustawień, będą one zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.