Skocz do zawartości
Robert Błaszczak

Aktualizacjie licencji samodzielnych

Recommended Posts

30 lipca 2018 r. została wdrożona dla licencji abonamentowych wersja 5.8.28. Zobaczymy, ile czasu posiadacze licencji samodzielnych będą czekać na aktualizację. Poniżej wklejam changelog z wydania 5.8.28. Wydaje mi się, że jest poprawionych kilka, dosyć istotnych błędów.

Ulepszenia:

  • Dodanie paginacji podczas edycji klienta na liście zamówień i produktów
  • Poprawiono wyświetlanie nazwy płatności w podsumowaniu zamówienia w Płatnościach Shoper
  • Poprawiono wystawianie faktur w integracji z Ifirma gdy kupujący nie podał adresu do faktury
  • Poprawiono błąd z brakiem możliwości przejścia do edycji wariantów magazynowych, gdy produkt posiadał dużą ilość kombinacji

Poprawki:

  • Usunięto błędy pojawiające się przy próbie przejścia do szczegółów koszyków klientów
  • Poprawiono błędy w formatowaniu wydruku zamówień
  • Poprawiono błędne linkowanie z menu na urządzeniach mobilnych jeżeli w sklepie są skonfigurowane osobne domeny dla wersji językowych
  • Poprawiono błąd z zapisywaniem przyjaznych adresów URL dla wpisów na blogu
  • Poprawiono błąd z podwójnym generowaniem wariantów magazynowych
  • Poprawiono błąd z odświeżaniem sitemap po edycji opisów SEO producentów
  • Poprawiono błąd z błędnym odliczaniem sprzedanych produktów w stanach magazynowych produktów, gdy produkt posiadał warianty magazynowe
  • Dodano obsługę zmiennych web, gfx, isdefault, in_loyalty w module producentów
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz będą posiadać wpis (dotyczy wersji abonamentowych) i tyle w temacie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale jeśli wpiszą że dla wersji abonamentowej raz, drugi, trzeci ... to ludzie nie będą płacili za asystę. Albo zostaną na tym co mają, albo przejdą na inną platformę, albo przejdą na abonament, albo ktoś im zrobi sklep uszyty na miarę.

Skoro ktoś celowo decydował się na licencję samodzielną, to raczej ceni sobie wolność i będzie chciał mieć pełny dostęp do swojej bazy danych, do wszystkich plików, itp. Więc to też powinno dac do myślenia decydentom w Shoperze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, OPTO napisał:

Teraz będą posiadać wpis (dotyczy wersji abonamentowych) i tyle w temacie ?

Szkoda, że Dreamcommerce innych pomysłów z Forum nie wdraża z taką szybkością i zapałem. Żenada do kwadratu.

 

Shoper changelog.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś (18-08-2018) zauważyłem, że wersja abonamentowa sklepu została zaktualizowana do wersji 5.8.29. Changelogu brak, na stronie jest tylko changelog do przyszłej wersji 5.8.30, w której to wersji jest zapowiadanych bardzo wiele poprawek. Oczywiście z dopiskiem, że dotyczy to wersji abonamentowych - posiadacze licencji samodzielnych jak widać znów są gorszym sortem. Zastanawiam się mocno, czy nie zgłosić sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszak moja konkurencja prowadząca sklep na tej samej platformie w licencji abonamentowej może być bardziej konkurencyjna od mojej firmy ze względu na wprowadzane nowe rozwiązania czy też poprawki błędów. A ja zawierając z Dreamcommerce S.A. umowę na licencję samodzielną nie mam tam zapisów o różnicach w funkcjonalnościach platformy w zależności od rodzaju licencji.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Robert Błaszczak nie bardzo rozumiem co tu się dzieje ;) Może jeszcze nie nadrobiłam wszystkich pourlopowych zaległości na forum i to co napisałeś w tym wątku mam wyjęte z kontekstu, ale ja to widzę zupełnie inaczej. Wersja abonamentowa i wersja samodzielna to dwa odrębne produkty i regulaminy. Bardzo często w ofertach firm (bez względu na branżę), część produktów jest bardziej konkurencyjna niż inna i nie ma w tym nic złego. Jeśli nadasz list ekonomiczny Pocztą Polską, to dotrze on później do klienta niż list nadany przez konkurencję również Pocztą Polską, ale z wyobrem opcji "priorytet";) Analogicznie u nas użytkownik sam dokonuje jaką licencję chce zakupić. My nikogo nie zmuszamy do wyboru, a zapytani o zdanie potwierdzamy, że wersja abonamentowa jest bardziej atrakcyjna. Dla Ciebie mimo wszystko bardziej atrakcyjna jest licencja samodzielna, skoro na nią się zdecydowałeś. Rozumiem i szanuję, bo to indywidualna kwestia. Jednak Twoja decyzja wiąże się z konsekwencjami. Wybierając wersję samodzielną nie dostajesz tego co w ofercie ma licencja abonamentowa. I odwrotnie - lincencje abonamentowe nie mają tego, co sprawiło, że Ty zdecydowałeś się na licencje samodzielną ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale Poczta Polska nie segreguje usług dla klientów mających podpisaną umowę A od klientów z umową B. Przesyłka priorytetowa dla wszystkich klientów jest przesyłką priorytetową z takim samym parametrem technicznym (czasem dostarczenia). Różni się dla tych klientów tylko ceną (ze względu na np. wolumen przesyłek). Tak więc przykład trochę nietrafiony. Pokaż mi, gdzie macie to napisane, że funkcjonalność oprogramowania dla licencji samodzielnych będzie inna?

Pracuję w branży IT już blisko 30 lat (w dużej firmie energetycznej). Administruję różnymi systemami, które są dostępne w dwóch rodzajach licencji - chmurowej i samodzielnej (MDM, centrale VoIP, itp.). Ze względów bezpieczeństwa korzystamy praktycznie tylko z usług i oprogramowania na własnych serwerach. Nie znam przypadku, gdzie funkcjonalność techniczna systemów IT jest inna dla licencji samodzielnych od rozwiązań chmurowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak powiedziałam wcześniej - licencja samodzielna oraz licencja abonamentowa, to zupełnie inne produkty z osobnymi regulaminami (nieodnoszącymi się do siebie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Póki co proces aktualizacji licencji samodzielnych będzie wyglądał jak dotychczas. Jednak, jak już było tu wielokrotnie wspomniane, rozważamy rezygnację z tego produktu. Gdy zostanie podjęta ostateczna decyzja w tym temacie, zostanie też podjęta decyzja na temat aktualizacji. Na ten moment nic jeszcze nie jest przesądzone. Myślę, że jest duża szansa, że we wrześniu się to rozstrzygnie i będę mogła podać Wam bardziej konkretne informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wykupioną licencję samodzielną od 7 lat. W chwili kiedy decydowałem się na licencję samodzielną zapewniano nas że nie różni się ona niczym od licencji abonamentowej.

Jedyna różnica to taka iż przy licencji samodzielnej płacimy dużo większe pieniądze przy wykupie ale mamy sklep na własność czego nie ma przy licencji abonamentowej.

Wsparcie techniczne i aktualizacje miały być zapewnione bez względu czy klient wybierze abonament czy licencję samodzielną

Jeżeli zdecydujecie się państwo zrezygnować z wsparcia  licencji samodzielnej to co z klientami którzy taką mają ?  W jaki sposób będzie zrekompensowana ich strata ( która w tym wypadku jest bardzo duża)

 

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twój czy innych staż nie ma znaczenia. Liczą się słupki oraz tłumaczenia, że stwarzamy dla nich problem, gdyż pomimo wytycznych serwera na których sklep ma działać i u ciebie działa 7lat, to są problemy z aktualizacjami, to że jesteśmy „przestarzałym systemem”, który trzeba zamienić na ciągłość finansową i uzależnić bardziej od regularnych wpłat tym samym uniemożliwić dokonywanie własnych rozwiązań i pomimo posiadania wykupionych serwerów na obsługę innych stron / domen mamy być całkowicie zależni od „DC”

 

i pamiętaj, w biznesie nie ma miejsca na „przyjaźnie, sentymenty, przyzwyczajenia”czas więc szukać innych rozwiązań

Edytowano przez OPTO
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałam, rezygnacja z licencji samodzielnych to póki co tylko plan. Najprawdopodobniej we wrześniu zapadnie ostateczna decyzja i wtedy będę mogła powiedzieć więcej odnośnie szczegółów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plan który jest już po części realizowany...

Reszta sądzę, że to kwestia czasu wygaśnięcia ostatniej aktywnej wykupionej licencji samodzielnej, zablokowanie (lub o ile jeszcze to nie nastąpiło) możliwości wykupienia asysty... i dalsze tłumaczenia związane z problemami wypuszczenia aktualizacji dla samodzielnych vs "w abonamentowych nie macie tych problemów"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Robert Błaszczak napisał:

W dniu dzisiejszym (29-08-2018) sklepy na licencji SaaS został zaktualizowane do wersji 5.8.30.

Witaj Robert

Nie masz się co zamartwiać że wersje abonamentowe już mają najnowszą aktualizację, Właśnie testowałam wersję 30-stą i już błędy z wystawianiem ofert w allegro zobaczyłam w porę poważną. Wystawiasz przedmiot za pięć tysięcy na kup teraz a na allegro widać cenę 5 zł. (Fajnie) 

Przeszłam po znanej wszystkim zadymie z RODO i skoku na kasę nazwa.pl Zdecydowałam się na Shopera - myślałam? , że twórcy oprogramowania ogarniają tu to i owo szybko a nie ma tygodnia jak zgłaszam im błędy i zwodzą mnie tygodniami.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, rzeczywiście pojawił się problem z Allegro. Spacja zmieniana była na separator tysięczny i produkt zamiast za 1 000 wystawiany był za 1 zł. W polskiej wersji językowej błąd ten został już poprawiony. Testujemy jeszcze inne języki.

 

@Galerie Doris podaj mi proszę numery tych zgłoszeń, bo rzeczywiście widzę, że było kilka wiadomości od Ciebie, ale na większość z nich dostałaś odpowiedź tego samego dnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj Aniu

Piszesz cyt "Spacja zmieniana była na separator tysięczny i produkt zamiast za 1 000 wystawiany był za 1 zł. W polskiej wersji językowej błąd ten został już poprawiony"

 

Teraz wystawiam aukcję na godz 13,12 h przedmiot dalej zmienia nam cenę z 4000 pln na 4 zł.

Więc jak? ktoś tu prawdy nie mówi, lub źle Ci przekazano ?

 

Zależy mi na szybkiej poprawce błędu:

#542965

 

kiedy mogę się spodziewać naprawy złego linkowanie w krótkim opisie

 

 

Pozd. Dorota

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie, ja źle zrozumiałam. Zaraz postaram się dowiedzieć, czegoś więcej. Acz za moment kończę pracę więc pewnie bardziej bieżące informacje dostaniecie w Dziale Obsługi Klienta.

 

A co do poprawki, o której korespondowaliśmy w zgłoszeniu #542965, to pojawi się ona w jednej z najbliższych aktualizacji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem taką korespondencję:

Drogi Resellerze,
na pewno zauważyłeś, że funkcjonalność Licencji Samodzielnej coraz bardziej odbiega od SaaSa, czyli wersji abonamentowej sklepu Shoper.

Sklepy w wersji abonamentowej korzystają z unikalnej, własnej architektury serwerów, zapewniającej bezpieczeństwo i stabilność pracy. Mają rozbudowany system kolejkowania zadań (np. w integracji z Allegro), w najbliższej aktualizacji wprowadzimy ulepszony mechanizm wyszukiwania w panelu administracyjnym i wkrótce również na froncie. Progressive Web Apps oraz nowy wygląd narzędzi do filtrowania na liście zamówień i produktów - to tylko niektóre z usprawnień, które pojawią się na naszej platformie SaaS, rozwijanej zgodnie z wymaganiami rynku e-commerce.

Opracowanie podobnych technologii dla sklepu na Licencji Samodzielnej, zainstalowanego na serwerach dedykowanych, byłoby dla klienta końcowego zbyt kosztowne, dlatego wprowadzamy zmiany, które pozwolą nam rozwijać oprogramowanie przy jednoczesnym zachowaniu racjonalnej ceny usługi.

W najbliższym czasie planujemy zakończyć wsparcie dla Licencji Samodzielnej, która technologicznie nie rozwija się tak jak usługa SaaS i nie zapewnia pełnych możliwości, jakie daje dzisiaj oprogramowanie Shoper.

Jednak zanim zakończymy wsparcie musimy być pewni, że każdy Twój klient będzie mógł płynnie przejść na wersję abonamentową, zachowując przy tym ciągłość pracy swojego sklepu. Stąd też prośba do Ciebie, jako naszego Autoryzowanego Resellera, aby w kontakcie z klientami uwzględnić nadchodzące zmiany.

Licencje Samodzielne można zakupić do 18.10.2018 roku mając na uwadze konieczność poinformowania swoich klientów o planowanym zakończeniu wsparcia dla tej usługi.

Aktualizacje i wsparcie Licencji Samodzielnej zostaną utrzymane do stycznia 2020 roku. Po tym okresie sklepy obejmie wyłącznie security bug fix (poprawki wydawane jedynie w przypadku krytycznych błędów bezpieczeństwa). Asysta wykupiona przed tym terminem zostanie proporcjonalnie skrócona, a jej koszt odpowiednio obniżony. 

W styczniu 2019 roku wyślemy również informację bezpośrednio do Twoich klientów o powyższych zmianach w Licencji Samodzielnej i Asystach.

Chcemy być pewni, że każdy sklep działający na Licencji Samodzielnej będzie miał komfortowe warunki, aby przenieść się na model abonamentowy. Dlatego przygotowaliśmy specjalne pakiety migracyjne.

(linki i dane kontaktowe zostały usunięte).

 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby takich informacji dowiadywać się zamiast od producenta to resselerów to już serio totalne olewactwo.

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×

Drogi użytkowniku,

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Jeżeli nie zmienisz ustawień, będą one zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.