Skocz do zawartości
Anna Boczar

Opisy produktów

Recommended Posts

Dziś ruszamy z drugą odsłoną cyklu Q&A, w ramach którego możecie zadawać pytania naszemu ekspertowi, którym jest Maciek Wojciechowski z firmy Brand Active. Maciek chętnie odpowie Wam na wszystkie pytania dotyczące opisów produktów. Będzie on odpowiadał na Wasze pytania, w miarę regularnie od dziś do piątku. W weekend pozwolimy mu odpocząć, ale Wy dalej możecie pytać. W przyszły poniedziałek Maciek odpowie na pytania zadane w weekend i wtedy zamkniemy ten wątek ;) Otworzymy nowy wątek dopiero dla kolejnego partnera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć
nazywam się Maciek Wojciechowski, od około 1,5 roku współtworzę agencję e-commerce Brand Active na stanowisku e-commerce managera.
Do moich zadań należy między innymi opracowywanie strategii i planów marketingowych dla sklepów internetowych oraz nadzór nad realizacją zadań naszego zespołu specjalistów.

Od ponad 9 lat związany jestem z marketingiem, pracowałem dla międzynarodowych korporacji oraz małych, lokalnych firm z mikrobudżetem.
Poznałem wiele branż, zrealizowałem sporo różnorodnych projektów, a zdobyte doświadczenie wykorzystuję teraz w e-commerce.

Poświęcam dużo uwagi User Experience, SEO oraz budowaniu marki. Staram się, aby sklepy, z którymi mam przyjemność pracować, były proste w obsłudze, dobrze wypozycjonowane i łatwo zapadające w pamięć.

Ogromną satysfakcję sprawiają mi nie tylko rosnące słupki sprzedaży, ale też wiadomość od klientów naszych klientów, w których chwalą, dziękują i polecają.

Z chęcią odpowiem na pytania dotyczące opisów w Waszych sklepach, co i jak pisać, aby klient był zadowolony i robot google dał okejkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maćku- jak radzić sobie z różnicowaniem opisów dla produktów bardzo podobnych? Ten sam materiał, kształt, waga, przeznaczenie, producent. I jedyna różnica np. w grafice nadrukowanej na produkt?

Czy mając setkę takich produktów powinniśmy tworzyć jedną formułkę dot. części wspólnej i kopiować? Google nie spojrzy na to łaskawie. Z kolei ile razy można pisać różnymi słowami dokładnie to samo ;) Myślałem nad eksportem takich powtarzających się informacji np. w opis kategorii, ale nie podoba mi się to ani wizualnie ani nie jestem przekonany, czy to "zadziała".

Innym pomysłem była grafika z tymi powtarzającymi się cechami. Ale wtedy zostaje mało tekstu w opisie :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę, że przy kilkudziesięciu wzorach trudno będzie napisać do każdego produktu unikalny opis, zatem proponuję następujące rozwiązanie:
Stwórz 2 wersje opisu. Niech oba będą dobre jakościowo, ale inaczej napisane:
 
Mogą się składać np. z:

  • Wstęp - produkt jako odpowiedź na potrzebę klienta. Są jakieś powody dla których klient chce kupić ten produkt, znajdź je i powiedz, że Ty te potrzeby spełnisz. 
  • Opis produktu. Zaprezentuj produkt i jego poszczególne cechy podkreślając korzyści dla klienta wynikające z tych cech. Opisz w 1-2 zdaniach wzór.
  • Dane techniczne - może być w formie wypunktowania lub tabelki
    • na koniec krótka zachęta do zakupu lub zobaczenia innych wzorów


Mając 2 wersje opisu jedną z nich wstawiasz do np. najpopularniejszego wzoru w Twojej ofercie, drugą do wszystkich pozostałych. Dobrze by było, gdybyś w tych pozostałych modyfikował chociaż 1 lub 2 zdania, np. na temat wzoru który jest na produkcie (żeby nie był to w 100% duplikat). Im więcej modyfikacji tym lepiej

Niech na każdej karcie produktowej będzie linkowanie do innych wzorów. 


Jest szansa, że Google uzna Twój unikatowy opis za bardzo dobry i wyświetli jego stronę wyżej w wynikach wyszukiwania. 
Klient trafi do Twojego sklepu i nawet jeśli nie spodoba mu się ten konkretny wzór, to może poszukać wśród innych innych, które podlinkowałeś :) 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×

Drogi użytkowniku,

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Jeżeli nie zmienisz ustawień, będą one zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.