Jump to content
Sign in to follow this  
BeerService

Wrażenia po przesiadce na wersję SaaS

Recommended Posts

Cześć,

Na forum było wiele informacji i wątpliwości co do przejścia z niewspieranej licencji samodzielnej na SaaS. Mieliśmy sporo obaw czy wszystko będzie działało dobrze. 

Ogólnie wrażenia są pozytywne. Migracja trwała lekko ponad 3 godziny (na screenie poniżej widać downtime 3h 30min) została przeprowadzona przez Shopera. Jako, że mamy sporo opcji dodatkowych to byliśmy już przygotowani z tym, aby działały na wersji SaaS. Jedyną dla nas uciążliwością jest brak możliwości dodawania swoich plików .tpl do szablonu. Myślę, że brak takiej funkcji zabija wygodę tworzenia dodatkowych opcji i wygodnego zarządzania szablonem.

Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni prędkością ładowania sklepu. Wersja na indywidualnej licencji była  serwerze Futurehost. Cały czas na bieżąco monitorujemy uptime i czas odpowiedzi serwera chciałbym pokazać wykres, na który widać 2x mniejszy czas odpowiedzi, co jest dużym pozytywem. Na screenie czerwoną kreską pokazany jest moment przełączenia sklepu.

image.thumb.png.ec85dc6933ac5f8d4d59f9a19af8ccac.png

 

Przez migracją brakowało realnych case'ów od sklepów (poza zapewnieniami Shopera), a jednak tych migracji było już wiele, stąd chcieliśmy się podzielić wrażeniami na forum :) 

Pozdrawiam

P.S. Jakby ktoś chciał monitorować swoją stronę to polecam darmowe narzędzie - https://www.freshworks.com/website-monitoring/
P.S.2. Korzystamy bez problemu z Cloudflare i jego certyfikatu SSL, nie trzeba wykupywać certyfikatu w Shoperze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety migracja minęła pozytywnie, jednak to co się wydarzyło dziś pokazało dobitnie jak Shoper traktuje swoich Klientów niezależnie od licencji.

Nasz sklep posiadał wiele modyfikacji, także szablonu graficznego - jednak został on w pełni dostosowany do wymogów wersji SaaS (przede wszystkim brak skryptów php). Sklep został w pełni przemigrowany przez Shopera i działał poprawnie przez tydzień. W międzyczasie zapostulowaliśmy (podobnie jak w poście powyżej), aby można było dodawać swoje pliki .tpl. Na nasze nieszczęście w międzyczasie Shoper ogarnął się, że przy migracji sami wgrali kilka naszych dodatkowych plików. Dostaliśmy maila, że zostaną usunięte, oczywiście odpowiedzieliśmy z prośbą o ich nie usuwanie - bez nich sklep całkowicie nie działa.

Niestety Shoper bez naszej zgody usunął pliki naszego szablonu graficznego, co spodowowało, że był nieczynny. Bez jakiegokolwiek poinformowania, że pliki zostaną usunięte. Do tego stało się to dziś tuż przed 18, więc jakikolwiek kontakt był niemożliwy. Dzięki naszej intwerwencji sklep był nieczynny tylko ok. godziny. Czy w dziale IT Shopera nikt nawet nie zauważył, że po usunięciu plików sklep przestał działać? Czy to nie jest wprost działanie przeciwko interesowi Klienta (który notabene korzysta z Shopera od poand 7 lat i jest aktywnym użytkownikiem jego społeczności)?

Dodatkowo regulamin licencji SaaS nie mówi nic o tym, że sklep może zostać wyłączony z powodu szablonu graficznego, mówi jedynie, że Shoper nie ponosi odpowiedzialności za dodatki, które sklepy wdrażają.

@Joanna Worona liczymy na kontakt z Państwa strony w celu wyjaśnienia tej sytuacji.

P.S. Taka polityka nie zachęca do tworzenia jakichkolwiek własnych modyfikacji i wyróżnienia się na tle innych sklepów - co może zniechęcać potencjalnych Klientów - kto chce mieć identyczny sklep jak konkurencja?! Warto dodać, że nasze modyfikacje (a dokładniej konfigurator linii piwnej) zostały dostrzeżone i pozytywnie opisane na Państwa blogu - https://shoper.prowly.com/41093-jak-nie-walczyc-cena-w-e-commerce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BeerService jesteśmy z Tobą w stałym kontakcie w sprawie migracji od 15 lipca - piszę o tym, ponieważ inni użytkownicy nie są tego świadomi, a Ty nie wspomniałeś o tym fakcie w poście powyżej. 

Odnośnie dodatkowych plików i modyfikacji w korespondencji z DOK uzyskałeś odpowiedzi na pytania odnośnie zarządzania plikami własnego szablonu, informację o zakresie wsparcia technicznego i o tym, że przenosimy jedynie oryginalne pliki. 

W zgłoszeniu z dnia 7.08.2019 pojawia się temat nieoryginalnych plików tpl pozostałych po migracji; tego samego dnia i powtórnie 8.08.2019 nasz konsultant informuje, że w przypadku licencji abonamentowych nie dajemy możliwości dodania nieoryginalnych plików tpl skórek. 

9.08.2019 pada wyraźna informacja, że dodatkowe pliki zostaną usunięte. 12.08.2019 po raz kolejny nasz konsultant potwierdza decyzję o braku zgody działu IT na wdrażanie innych niż oryginalne plików tpl.

Zgodnie z regulaminem licencji abonamentowej

"Dreamcommerce nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie Oprogramowania spowodowane:
– jego nieprawidłowym użytkowaniem przez Użytkownika, w tym jego niedozwoloną modyfikacją"

Myślę, że w tej sytuacji zdecydowanie wskazane jest kontynuowanie wątku w istniejącej już korespondencji z DOK. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

Tak, oczywiście komunikacja była - zresztą 2 posty wyżej doceniliśmy Was za sam proces migracji i działania sklepu w wersji SaaS.

Warto wspomnieć także naszą wiadomość po 8.08.2019, gdzie prosimy, aby nie usuwać szablonów graficznych. Kolejny e-mail działu IT pozostał bez jakiekolwiek naszej odpowiedzi. Dodatkowo wszystkie maile informowały o usunięciu plików szablonu, ale nikt z Państwa nie pomyślał o tym, że skutkuje to wyłączeniem sklepu? W komunikacji z Shoperem brakowało nastawienia na rozwiązanie problemu - było narzucone od razu, że pliki muszą zostać usunięte (ale nie było nawet informacji kiedy to się stanie). Dodatkowo myślę, że nawet po usunięciu plików ktoś powinien się z nami skomunikować i poinformować nas o tym (oczywiście nie na zasadzie - usunęliśmy pliki Państwa sklep przestał działać, tylko np.: dokonaliśmy próby usunięcia plików w wyniku której Państwa sklep mógłby przestać działać, prosimy o przystosowanie szablonu i poinformowanie nas o tym) - sprawa dotyczy naszego sklepu, a zostało to dokonane po cichaczu, do tego o godzinie o 18.

Odnośnie samego pojawienia się tematu nieorgyinalnych plików. Migracja szablonu została przez Państwa przeprowadzona i wszystkie pliki przeszły weryfikację. Jednak później (zresztą po naszym wskazaniu - teraz możemy jedynie żałować) dopiero zorientowaliście się Państwo, że jakieś dodatkowe szablony istnieją.

Myślę, że Klienci Shopera powinni być świadomi, że jak coś jest nie po Waszej myśli (ale też nie ma uzasadnienia w Regulaminie) to może się to wiązać z narzuceniem woli, bez próby porozumienia. W naszym przypadku skutkowało to usunięciem plików szablonu i krótkotrwałym (na szczęscie) niedziałaniu sklepu.

Pozdrawiam

P.S. Nie chcielibyśmy "zamiatać" problemu pod dywan odpisując na Pani wiadomość przez DOK, ponieważ uważamy, że społeczność Shopera powinna znać jego zarówno pozytywne jak i negatywne strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.