Najważniejsze reguły prawidłowej kampanii Google Shopping

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Jeżeli zastanawiasz się nad efektywnością kampanii Google Shopping to pamiętaj, że nie opiera się ona tylko na liczbach w raporcie i systematycznej weryfikacji otrzymanych wyników. To również ciągła praca nad sklepem i zastanowienie się nad tym, co konkretnie można ulepszyć, zmienić, poprawić, aby osiągnąć wymarzone cele.

Nawet jeżeli nie prowadzisz kampanii samodzielnie i zlecasz to komuś innemu, bardzo ważny jest również twój wkład w optymalizację kampanii.


Co dokładnie możesz wykonać i jak zadbać o swój sklep? W poniższych punktach przedstawiamy wskazówki, a także zalecenia, obok których nie należy przechodzić obojętnie: 

Przypisany producent 

Bez tego żaden produkt nie będzie mógł być reklamowany. Ważne, aby od początku dane te były uzupełnione w Panelu administracyjnym sklepu w sekcji menu: Asortyment.

Każdy produkt musi mieć producenta, nawet jeśli ty nim jesteś (sprzedajesz handmade lub antyki, itp.), możesz podać nazwę swojej firmy lub domenę sklepu.

Informacje dotyczące dostaw i płatności 

To również kwestia obowiązkowa, bez której sklep nie zostanie zweryfikowany pomyślnie przez Google. Co więcej, jeżeli klient nie będzie miał jasno określonych warunków i cen dostaw oraz płatności – sam zrezygnuje z zakupu. Tego typu informacje powinny być jasno opisane na stronach informacyjnych.

WAŻNE! Jeżeli podajesz pewne informacje na stronie, a w praktyce są one niedostępne dla twoich klientów (przykład: oferujesz klientowi 5 różnych form płatności, a tylko 3 są dostępne w koszyku), Google uzna to jako wprowadzanie w błąd i zablokuje konto reklamowe Ads. Warto pamiętać, że odwoływanie się od tego typu błędów jest bardzo czasochłonne.

Uzupełnione kody EAN 

Kod kreskowy (kod EAN nazywany także numerem GTIN) jest unikalnym kodem produktu, który pozwala na jego identyfikację. W kampanii Google Shopping wymagane jest, aby te kody były dodane w panelu administracyjnym.

Mimo wszystko bez nich kampania i tak będzie uruchomiona. Występują przypadki, gdzie producent nie nadał takich kodów, dlatego nie zawsze jest możliwość uzupełnienia ich. Warto jednak pamiętać, że posiadanie kodów EAN wpływa korzystnie na kampanię. 

Odpowiednie zdjęcia produktów

To podstawa od jakiej powinien zacząć każdy sprzedawca. Grafika produktu jako pierwsza wpada w oko każdemu użytkownikowi. I to od tego w głównej mierze zależy czy klient kliknie w reklamę. Grafika do kampanii to zdjęcie główne produktu! Zatem konieczne jest, aby zadbać o odpowiednie, kontekstowe zdjęcia w swoim sklepie.

WAŻNE! Zbyt małe oraz za duże zdjęcie lub jego brak spowoduje odrzucenie danego produktu z kampanii. Zalecamy rozmiar 1000×1000 pikseli. W tym przypadku zarówno w sklepie jaki i w reklamie grafika będzie prezentowała się atrakcyjnie. Zobacz: wymagania Google dotyczące zdjęć.

Umieszczanie znaków wodnych, nakładek promocyjnych, logo itp. również powoduje odrzucenie takiego produktu z kampanii. Istnieje jednak możliwość dodania zdjęć ze znakami wodnymi w taki sposób, aby nie zostały odrzucone przez Google. 

Dobrze skonstruowane tytuły 

Pamiętaj, że produkt wyświetla się na zapytanie użytkownika, które wpisuje w wyszukiwarkę Google. Dlatego warto zadbać o to, aby nazwa nie była zbyt ogólna i zawierała podstawowe cechy produktu. To właśnie w nazwie produktu znajdują się słowa kluczowe w kampanii Google Shopping, dzięki którym twój produkt wyświetli się w wyszukiwarce.

WAŻNE! Stosowanie WIELKICH liter w nazwach wpływa niekorzystnie na kampanię i dodatkowo może ona zostać ograniczona.

Jasny i wyczerpujący opis produktów

Krótko mówiąc: jeżeli klient nie znajdzie w twoim opisie podstawowych, a zarazem wyczerpujących informacji odnośnie produktu – nic się nie martw! Na pewno znajdzie je u konkurencji.

Zgodność z zasadami Google

Nie wszystkie treści zostaną pozytywnie przyjęte przez Google. Niektóre twoje działania mogą być odebrane jako nieodpowiednie.  Pamiętaj, że nie można reklamować:  podróbek produktów, treści dla dorosłych, broni, alkoholu, tytoniu, narkotyków, substancji zakazanych. Pełny zbiór zasad dotyczących reklamowania Google znajdziesz tutaj.

Czy twój sklep spełnia wszystkie powyższe zalecenia? W przypadku gdy brakuje ci chociażby jednego z nich, to najwyższy czas aby to zmienić i wprowadzić odpowiednie zmiany w swoim sklepie. Jeżeli jednak wydaje ci się, że powyższe punkty zostały na tip top zrealizowane to nie koniec twojej pracy. Nie zapominaj o tym, że prowadzenie kampanii to praca zespołowa. Ważny jest zarówno wkład w optymalizację, jak i ciągła praca nad sklepem.

Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności