Analiza SEO konkurencji w celu poszukiwania nowych produktów do sprzedaży
Chcesz dowiedzieć się, jaką masz konkurencję i po jakich słowach kluczowych można znaleźć twój sklep i produkty w internecie?
A może chcesz wiedzieć, jakie są najpopularniejsze frazy wyszukiwanych produktów u Ciebie lub u konkurencji? Jeżeli choć raz odpowiedziałeś tak, to sprawdź płatne narzędzia takie jak SEMSTORM czy SENUTO.
Na początku odpowiedz sobie na pytanie, czy wiesz czym jest słowo kluczowe? To frazy wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce, takiej jak Google. Umożliwia prawidłowe uszeregowanie oraz indeksowanie treści, które pomagają w odnajdywaniu odpowiedzi na wyszukiwane hasło.
Zwróć też uwagę na sezonowość słów kluczowych, powiązanych z trendami sprzedażowymi. Są to powtarzające się wzrosty sprzedaży, które przedstawiają zmieniające się potrzeby klientów. Ich znajomość pozwala na podejmowanie właściwych decyzji marketingowych oraz określenie strategii marketingowej.
Dlaczego warto badać konkurencję? Jeżeli jesteś prekursorem w tworzeniu biznesu w jakiejś niszowej branży, to licz się z tym, że z czasem pojawią się konkurenci chętni wyprzedzić cię w twoich działaniach. Z innego punktu widzenia, jeżeli dopiero przymierzasz się do założenia sklepu, warto wiedzieć z kim będziesz konkurować.
W końcu, jeżeli konkurencja jest duża, to trudno ci będzie się przebić bez dobrej strategii biznesowej i marketingowej. Warto być na bieżąco, nawet jeżeli posiadasz już swój sklep internetowy – musisz wiedzieć kto wchodzi na rynek oraz z jakim asortymentem.
Analiza konkurencji w Semstorm
Co sprawdzisz w Semstormie? Na poniższym zrzucie ekranu wpisana została fraza “kredyt”, zwróć uwagę, że na zadane pytanie otrzymujesz listę gotowych słów kluczowych, które w ostatnim czasie były z nią związane. Przyjrzyj się prawej części zrzutu, gdzie widzisz także, jak układa się wahanie wzrostu i spadku trendów tej frazy.
Jest to duża dawka wiedzy na temat tego, wokół jakich tematów związanych z interesującą cię frazą jest duże zainteresowanie. Pamiętaj, że swoje badania możesz ograniczyć jedynie do wybranych sklepów i poszukiwać trendów wokół nich.
Zwróć uwagę, że koncentrując się wokół sklepu z interesującym cię asortymentem, możesz po wpisaniu domeny, zbadać jakie frazy są najczęściej wyszukiwane w danym sklepie i ocenić popularność tych produktów.
Cenną funkcjonalnością jest także zbadanie konkurentów, a mianowicie ich znalezienie, różnice w ruchu na twojej stronie i konkurencji, ilość wspólnych słów czy słów kluczowych.
Analiza konkurencji w Senuto
Jest to kolejne narzędzie służące do badania słów kluczowych, konkurencji i strategii SEO (ang. Search Engine Optimization). Zarówno jedno i drugie rozwiązanie dostarcza wartościowych informacji, wiele zależy, na którym obszarze chcesz się dokładnie skupić.
Pamiętaj, że dobra strategia SEO również pozwala przygotować się gorące okresy sprzedażowe. Jeżeli prowadzisz swój sklep online od jakiegoś czasu, to w SENUTO sprawdzisz, jaka jest sezonowość wyszukiwań twojej witryny. Spróbuj pomyśleć, w jaki sposób możesz wykorzystać tego typu informacje.
Celem może być maksymalizowanie ruchu przed docelowym wydarzeniem np. Świętami. Kluczowe tutaj może być mądre rozplanowanie kampanii reklamowych z odpowiednim wyprzedzeniem oraz aktualizacja tych reklam. Z tego powodu znajomość sezonowości odgrywa istotną rolę w działaniach i strategii marketingowej.
Sprawdzisz także, a zarazem porównasz wspólne słowa kluczowe z konkurencją.
Pamiętaj, że badając konkretny sklep, sprawdzisz jakie kluczowe frazy są najbardziej popularne w danym sklepie. Dzięki temu możesz sprawdzić największe frazy generujące widoczność witryny.
Warto zapamiętać!
- narzędzia SEO do analizy konkurencji (np. słów kluczowych i produktów).