Autoresponder na Webmailu – automatyczna odpowiedź e-mail
Planujesz nieobecność, a nie chcesz, by Twoi klienci lub kontrahenci poczuli się lekceważeni z powodu braku odpowiedzi? Wiesz, że któregoś dnia będziesz pozostawał zupełnie poza zasięgiem kontaktu?
Ustaw na swojej skrzynce Autoresponder, czyli automatyczną odpowiedź na wysłany do Ciebie e-mail.
UWAGA: Konfiguracja Autorespondera dotyczy tylko skrzynek pocztowych utworzonych na serwerze sklepu Shoper
Konfiguracja Autorespondera
- Po zalogowaniu się do skrzynki e-mail pod adresem poczta-shoparena.pl wybierz z menu po lewej Ustawienia > Nieobecność
- Twoim oczom ukaże się pusty formularz Autorespondera. Wypełnij według własnych potrzeb całą zakładkę Odpowiedź:
- temat i treść wiadomości
- daty oraz godziny nieobecności (możesz również wskazać wybrany zakres godzin w obrębie jednego dnia jeżeli planujesz kilkugodzinną nieobecność)
- status: włączone aby Autoresponder był aktywny
- pole Adres nadawcy odpowiedzi pozwoli Ci opcjonalnie na nałożenie maski na adres nadawcy, jeżeli chcesz, by wyświetlała się ona jako wysłana z innego adresu niż Twój
- moje adresy e-mail – wpisz po enterze e-mail z każdą domeną w Twoim sklepie, np. [email protected] oraz [email protected] (alias tej samej skrzynki na domenie roboczej)
- ustaw częstotliwość odpowiedzi (czas po którym automat wyśle odpowiedź od momentu otrzymania wiadomości od klienta)
- wskaż akcję wiadomości przychodzących, czyli co się ma zadziać z wiadomością która zostanie do Ciebie wysłana
- zapisz zmiany u dołu formularza
Autoresponder działa tylko w ramach zdefiniowanych dat, przykładowo odpowiedzi ustawionej na termin 24 – 29 grudnia nie uda Ci się przetestować poza tymi ramami czasowymi
Zagadnienie kont pocztowych omówiliśmy na kanale Youtube w wideoporadniku: