Case study – sklep z branży zabawek

Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024

Sklep rozpoczął promocję w Google Shopping od sierpnia 2020 r. Już od początku pojawiały się konwersje, choć nie od razu rentowność była satysfakcjonująca dla właścicieli. 

Przykładowe wyniki kampanii reklamowej Facebook ADS dla sklepu z zabawkami
Rys 1. Rys 1. Wynik ROAS ponad 900% – sklep sprzedający zabawki.
Przykładowe wyniki kampanii reklamowej Facebook ADS dla sklepu z zabawkami
Rys 1. Rys 1. Wynik ROAS ponad 900% – sklep sprzedający zabawki.

Jak osiągnięte zostały takie wyniki przy sklepie z zabawkami?

Po miesiącu wydatki zostały zwiększone o połowę i to spowodowało spadek ROAS z 920% na 750% z nieznacznym podniesieniem przychodów.

Wzrost wydatków wygenerował dodatkowy ruch w sklepie, co widać po kliknięciach w reklamę. 

Przykładowe wyniki reklamy dla sklepu z zabawkami - ROAS 750%
Rys 2. Wyniki kampanii reklamowej dla sklepu sprzedającego zabawki po zwiększeniu budżetu (ROAS 750%).
Przykładowe wyniki reklamy dla sklepu z zabawkami - ROAS 750%
Rys 2. Wyniki kampanii reklamowej dla sklepu sprzedającego zabawki po zwiększeniu budżetu (ROAS 750%).

Z racji, że kampania to proces i inwestycja, klient nie zatrzymał się na spadku rentowności i w następnym miesiącu postawił na kolejny wzrost wydatków, który okazał się już nieco bardziej rentowny.

Budżet został dwukrotnie powiększony w porównaniu z pierwszym miesiącem, a ROAS tylko delikatnie się zachwiał. Za to przychód powiększył się o 20 tys. złotych. 

Przykładowe wyniki kampanii reklamowej dla sklepu z zabawkami ROAS ponad 800%
Rys 3. Wyniki kampanii reklamowej prowadzonej przez Shoper dla sklepu z zabawkami (ROAS na poziomie 800%).
Przykładowe wyniki kampanii reklamowej dla sklepu z zabawkami ROAS ponad 800%
Rys 3. Wyniki kampanii reklamowej prowadzonej przez Shoper dla sklepu z zabawkami (ROAS na poziomie 800%).

Trzy miesiące odpowiednich optymalizacji, stopniowego podnoszenia wydatków i przede wszystkim cierpliwości zaowocowały ponad dwukrotnym wzrostem ROAS z początkowego 920% do ostatecznego 2150%.

Przykładowe wyniki prowadzonej przez Shoper kampanii reklamowej z ROAS na poziomie ponad 2100%
Rys 4. Kampania reklamowa prowadzona przez Shoper dla sklepu z zabawkami – ROAS ponad 2100%.
Przykładowe wyniki prowadzonej przez Shoper kampanii reklamowej z ROAS na poziomie ponad 2100%
Rys 4. Kampania reklamowa prowadzona przez Shoper dla sklepu z zabawkami – ROAS ponad 2100%.

Podsumowanie wyników kampanii reklamowej dla sklepu z zabawkami

Podniesienie wydatków zawsze generuje większy ruch, który początkowo może nie być rentowny, co od razu zauważymy w spadku ROAS. Jednakże więcej danych, jakie zyskujemy z nowego ruchu pozytywnie wpływa na optymalizację kampanii i to w finalnie przekłada się na sprzedaż. 

Warto zatem niekiedy uzbroić się w cierpliwość i zainwestować w reklamę, która po odpowiednim czasie przyniesie satysfakcjonujące wyniki. 

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • W jaki sposób sklep z zabawkami osiągnął tak wysoki ROAS?
  • Dlaczego optymalizacja kampanii reklamowej wymaga cierpliwości?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności