Dlaczego moja reklama nie wyświetla się w Google po wpisaniu nazwy produktu?

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Reklama twojego produktu nie musi wyświetlić się na każde zapytanie, które jest wpisywane w wyszukiwarkę i jest to całkowicie naturalna sprawa.

Tak działa algorytm Google, który w danej chwili, decyduje jakie produkty i na jakich miejscach wyświetla określonemu użytkownikowi. Należy pamiętać, że reklama wyświetla się w trybie aukcyjnym.

Reklamy produktowe w Google wyświetlają się: 

  • na stronie głównej wyników wyszukiwania w Google,
  • w wyszukiwarce Google w zakładce Grafika,
  • w wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy.

Czym jest model aukcji przy reklamie Google Ads?

To proces, podczas którego, algorytm Google decyduje czy wyświetli daną reklamę oraz na której pozycji. Aukcja następuje za każdym razem, kiedy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google frazę kluczową, np.: „zielona pościel w kwiaty 160×200”.

Po wpisaniu powyższej frazy wyświetlone zostały następujące reklamy, czyli reklamy produktów, które w danym momencie wygrały aukcję:

Na stronie głównej wyszukiwarki Google

Przykładowa reklama produktowa w wyszukiwarce Google
Rys 1. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki Google.
Przykładowa reklama produktowa w wyszukiwarce Google
Rys 1. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki Google.

W wyszukiwarce Google w zakładce Grafika

Przykładowa reklama produktu w wyszukiwarce grafiki Google
Rys 2. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki grafiki w Google
Przykładowa reklama produktu w wyszukiwarce grafiki Google
Rys 2. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki grafiki w Google

W wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy

Przykładowa reklama produktu w wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy
Rys 3. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki Google w zakładce Zakupy.
Przykładowa reklama produktu w wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy
Rys 3. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki Google w zakładce Zakupy.

Jak działa aukcja reklam przy Google Ads?

Kiedy użytkownik wyszukuje dany produkt, system Google Ads znajduje wszystkie reklamy, których frazy kluczowe, zawarte w tytule i opisie produktu, pasują do tego wyszukiwania.

Algorytm Google określa na podstawie: progu rankingu reklamy, maksymalnej stawki za kliknięcie (max. CPC) i kontekstu wyszukiwania, jakie reklamy zostaną wyświetlone.

Im wyższy budżet kampanii lub/i im dłużej jest prowadzona kampania przy zachowanej ciągłości, tym statystycznie większe szanse na wyświetlenie reklamy.

Pamiętaj, że nawet jeśli konkurencja ma wyższy budżet reklamowy, twoja reklama nadal może się wyświetlić.

Wystarczy dbać o odpowiednie, rozbudowane i unikalne tytuły i opisy produktów w sklepie.

Proces aukcji jest powtarzalny dlatego każdy użytkownik wyszukiwarki Google, dostanie inne wyniki wyszukiwania o różnych porach. To, że ty nie widzisz w danej chwili reklamy, nie znaczy, że nie widzą jej klienci.

Dlaczego jeszcze nie widzę moich reklam w Google?

Inne powody, które sprawiają, że nie widzisz reklam twoich produktów w Google: 

Wyszukiwanie własnych reklam

Jeśli wpisujesz w Google frazy związane ze swoim asortymentem (takie, które znajdują się w tytule lub opisie produktu) lub codziennie sprawdzasz, na jakich pozycjach wyświetlają się reklamy, Google może uznać, że jesteś użytkownikiem niezainteresowanym danym asortymentem i przestanie ci wyświetlać reklamy twoich produktów. Jest to zabezpieczenie systemu, przed „wyklikiwaniem” budżetu reklamowego.

Zbyt niski udział w wyświetleniach

Udział w wyświetleniach to odsetek wyświetleń twojej reklamy w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń, które twoje reklamy mogłyby uzyskać.

udział w wyświetleniach = wyświetlenia reklamy / całkowita liczba wyświetleń

Google dba o to, aby każdy reklamodawca miał równe szanse i algorytm wyświetla reklamy produktów sklepów, które mają niższe i wyższe budżety reklamowe.

Oczywiście spory wpływ ma wysokość budżetu kampanii. Im jest on wyższy, tym częściej możemy wyświetlić reklamę użytkownikom i przekierować więcej klientów do twojego sklepu.

Pamiętaj, że możesz samodzielnie zwiększyć budżet kampanii, co pozwoli na pozyskanie większej liczby klientów do twojego sklepu.

W tym celu zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu i w sekcji: Shoper Kampanie skorzystaj z suwaka:

Suwak do zwiększania budżetu przeznaczonego na reklamy produktów w Google i Facebook
Rys 4. W Panelu administracyjnym sklepu przy pomocy suwaka możesz zwiększyć budżet reklamowy.
Suwak do zwiększania budżetu przeznaczonego na reklamy produktów w Google i Facebook
Rys 4. W Panelu administracyjnym sklepu przy pomocy suwaka możesz zwiększyć budżet reklamowy.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności