Dlaczego moja reklama nie wyświetla się w Google po wpisaniu nazwy produktu?
Reklama twojego produktu nie musi wyświetlić się na każde zapytanie, które jest wpisywane w wyszukiwarkę i jest to całkowicie naturalna sprawa.
Tak działa algorytm Google, który w danej chwili, decyduje jakie produkty i na jakich miejscach wyświetla określonemu użytkownikowi. Należy pamiętać, że reklama wyświetla się w trybie aukcyjnym.
Reklamy produktowe w Google wyświetlają się:
- na stronie głównej wyników wyszukiwania w Google,
- w wyszukiwarce Google w zakładce Grafika,
- w wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy.
Czym jest model aukcji przy reklamie Google Ads?
To proces, podczas którego, algorytm Google decyduje czy wyświetli daną reklamę oraz na której pozycji. Aukcja następuje za każdym razem, kiedy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google frazę kluczową, np.: „zielona pościel w kwiaty 160×200”.
Po wpisaniu powyższej frazy wyświetlone zostały następujące reklamy, czyli reklamy produktów, które w danym momencie wygrały aukcję:
Na stronie głównej wyszukiwarki Google
W wyszukiwarce Google w zakładce Grafika
W wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy
Jak działa aukcja reklam przy Google Ads?
Im wyższy budżet kampanii lub/i im dłużej jest prowadzona kampania przy zachowanej ciągłości, tym statystycznie większe szanse na wyświetlenie reklamy.
Wystarczy dbać o odpowiednie, rozbudowane i unikalne tytuły i opisy produktów w sklepie.
Proces aukcji jest powtarzalny dlatego każdy użytkownik wyszukiwarki Google, dostanie inne wyniki wyszukiwania o różnych porach. To, że ty nie widzisz w danej chwili reklamy, nie znaczy, że nie widzą jej klienci.
Dlaczego jeszcze nie widzę moich reklam w Google?
Inne powody, które sprawiają, że nie widzisz reklam twoich produktów w Google:
Jeśli wpisujesz w Google frazy związane ze swoim asortymentem (takie, które znajdują się w tytule lub opisie produktu) lub codziennie sprawdzasz, na jakich pozycjach wyświetlają się reklamy, Google może uznać, że jesteś użytkownikiem niezainteresowanym danym asortymentem i przestanie ci wyświetlać reklamy twoich produktów. Jest to zabezpieczenie systemu, przed „wyklikiwaniem” budżetu reklamowego.
Udział w wyświetleniach to odsetek wyświetleń twojej reklamy w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń, które twoje reklamy mogłyby uzyskać.
udział w wyświetleniach = wyświetlenia reklamy / całkowita liczba wyświetleń
Google dba o to, aby każdy reklamodawca miał równe szanse i algorytm wyświetla reklamy produktów sklepów, które mają niższe i wyższe budżety reklamowe.
Oczywiście spory wpływ ma wysokość budżetu kampanii. Im jest on wyższy, tym częściej możemy wyświetlić reklamę użytkownikom i przekierować więcej klientów do twojego sklepu.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zwiększyć budżet kampanii, co pozwoli na pozyskanie większej liczby klientów do twojego sklepu.
W tym celu zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu i w sekcji: Shoper Kampanie skorzystaj z suwaka: