Dlaczego strony informacyjne w sklepie są ważne?

Strony informacyjne tworzymy i edytujemy w Zawartość —> Strony Informacyjne, natomiast o ich widoczności w nagłówku lub stopce decydujemy w Styl Graficzny & Nawigacja —> Nagłówek i Stopka

Zakupy w sklepie internetowym można porównać do opakowania z produktem oraz dołączonej do niego instrukcji obsługi. Produktem jest tutaj nasz asortyment, natomiast instrukcją – strony informacyjne zawierające regulamin, formy płatności, sposoby oraz koszty dostawy, a także dane kontaktowe.

Wielu klientów ze sprzedażą internetową spotyka się po raz pierwszy, poza interesującymi ich produktami w sklepie, musi więc również znaleźć się wyczerpujący opis na temat realizacji zamówienia. Częstym błędem jest umieszczenie wszystkich informacji na jednej stronie informacyjnej sklepu. Oprogramowanie Shoper daje możliwość dodawania własnych stron informacyjnych, dzięki czemu kupujący będzie mieć możliwość łatwego i szybkiego odszukania interesujących go treści.

Aby nasz sklep wzbudzał zaufanie, pamiętajmy o dodaniu następujących stron informacyjnych:

Kontakt

Dane kontaktowe możemy umieścić zarówno w stopce naszego sklepu jaki i w jednym z modułów. Nie ograniczajmy się do podania samego adresu mailowego. Wielu klientów pomimo tego, że chcą dokonać zakupu przez internet, chciałoby mieć możliwość kontaktu również telefonicznego. Podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu jest absolutnym minimum. Jeżeli prowadzimy również sprzedaż stacjonarną lub w naszym sklepie jest możliwy odbiór osobisty zakupionych produktów, umieśćmy w zakładce Kontakt także adres oraz mapę dojazdu.

Pamiętajmy, że drogą mailową internauta może skontaktować się z nami 24 godziny na dobę. Jeżeli pod telefonem jesteśmy dostępni tylko w określonych godzinach, podajmy obok numeru telefonu takie godziny – nie zniechęcimy wówczas klienta telefonem, którego nikt nie odbiera.

Pamiętajmy również o żelaznej zasadzie udzielania odpowiedzi na każde zadane przez osobę odwiedzającą nasz sklep pytanie. Nawet, jeżeli klient z jakiegoś powodu nie dokona u nas zakupów, dobry kontakt z obsługą sklepu na pewno zostanie przez niego zapamiętany.

Regulamin

Na właścicielu sklepu internetowego świadczącym usługi drogą elektroniczną spoczywa obowiązek umieszczenia regulaminu.

Posiadanie regulaminu sklepu ułatwia funkcjonowanie sklepu a także rozwiązywanie kwestii spornych względem kupujących. Klient przed dokonaniem zakupu często chce poznać zasady panujące w naszym sklepie oraz przysługujące mu prawa.

Metody płatności

Poinformujmy internautów o dostępnych sposobach płatności, pamiętajmy, że klient dokonuje płatności za pomocą swojego konta bankowego. Brak lub niewystarczające informacje na temat metod płatności, mogą prowadzić do utraty zaufania do naszego sklepu, a co za tym idzie rezygnacji z dokonania zakupów. Umieśćmy również numer naszego konta, a także systemy płatności z jakich korzystamy. W metodach płatności nie może również zabraknąć wzmianki na temat wciąż bardzo popularnej formy płatności “za pobraniem”, jeżeli nie akceptujemy takiej formy płatności, powinniśmy o tym napisać.

Sposoby i koszty dostawy

Produkty oferowane przez sklepy internetowe muszą zostać dostarczone do kupującego.

Konieczność dostawy za pomocą Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej idzie w parze z powiększeniem kosztu zakupu produktu w naszym sklepie. Internauta przed dokonaniem zakupu bardzo często chce poznać koszt, sposób a także czas realizacji dostawy. Jeżeli wysyłka produktów odbywa się z opóźnieniem lub tylko w określone dni tygodnia, podajmy taką informację. Nie odsyłajmy klienta do cenników dostawy firm kurierskich, zamieśćmy czytelny opis na temat kosztów dostawy w naszym sklepie, na przykład w formie tabeli. Osoba odwiedzająca nasz sklep musi wiedzieć, jaki jest koszt wysyłki jednej sztuki, a także kilku sztuk produktu.

Warto jest również opisać w języku angielskim sposoby i koszty dostawy za granicę.

Działaniem zachęcającym klientów do zakupów jest również ustawienie progu, od którego wysyłka jest darmowa.

Firmy kurierskie oferują możliwości śledzenia statusów przesyłek, nie zaszkodzi więc zamieszczenie linku do takiej strony. Warto jest podać również godziny doręczania przesyłek, a także napisać o możliwości sprawdzenia zawartości paczki w obecności kuriera.

Często zadawane pytania

Prowadząc sklep internetowy oraz komunikację z internautami zauważymy, że wiele zadanych pytań się powtarza pomimo tego, że są to pytania, na które odpowiedzi klienci mogliby znaleźć na innych stronach informacyjnych lub w opisach produktów. Warto umieścić takie pytania z pełnymi odpowiedziami w jednym miejscu i stworzyć popularne FAQ (z ang.Frequently Asked Questions).

O Firmie / O sklepie / O nas

Oprogramowanie Shoper daje możliwość edycji stron informacyjnych za pomocą wbudowanego edytora który pozwala min na zmianę wielkości oraz koloru czcionki, dodawanie zdjęć oraz zewnętrznych linków dzięki czemu zakładka „O firmie” może być naszą najlepszą wizytówką.

Jest to doskonałe miejsce do przedstawienia się klientowi oraz wzbudzenia jego zaufania. W kilku słowach napisz kim jesteś, czym się zajmujesz i skąd wziął się Twój pomysł na biznes.

Przedstaw się internautom prostym i zrozumiałym językiem, unikając przy tym tworzenia sztucznych barier poprzez stosowanie wyszukanych sformułowań. Jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność, nie pisz o sobie w liczbie mnogiej. Unikaj powtarzanych na większości stron internetowych zwrotów typu „jesteśmy prężnie rozwijającą się firmą”, „posiadamy produkty w najlepszych cenach” itp. Warto również umieścić swoje zdjęcie oraz siedziby firmy. Nie umieszczaj w zakładce “O firmie” wizerunków osób pobranych z banków zdjęć.

Ważne aby opis firmy był Twojego autorstwa, niedopuszczalne jest kopiowanie tego typu treści z innych sklepów internetowych.

Używając w komunikacji z klientem zrozumiałego języka oraz pokazując swój wizerunek wzbudzamy zaufanie i zwiększamy szansę na zapamiętanie naszego sklepu.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂