Dodatkowe pola formularzy
Dodatkowe pola formularzy pozwalają na zebranie dodatkowych informacji od klientów sklepu wynikających z polityki sklepu, specyfiki danego przedsiębiorstwa czy wymogów prawa handlowego.
Kliknij i zobacz praktyczne zastosowania dodatkowych pól formularzy:
Podanie numeru NIP do paragonu
Przedsiębiorca jako konsument: zakup niezawodowy
Dodatkowe, własne pola można dodawać do następujących formularzy:
- danych klienta (podczas rejestracji oraz widoczne na koncie klienta po zalogowaniu)
- zamówień (klientów zalogowanych, rejestrujących się przy zakupie, nie rejestrujących się wcale)
- formularza kontaktowego
Dostępne są następujące typy pól formularza:
- pole opis – umożliwia dopisanie przez sprzedawcę treści informacyjnej widocznej w danym formularzu
- pole tekstowe – umożliwia lub wymaga dopisania informacji przez klienta sklepu
- pole wyboru – checkbox – umożliwia lub wymaga zaznaczenia np. akceptacji postanowień regulaminu
- pole wyboru – select – umożliwia lub wymaga wybrania utworzonych opcji np. wybierz rodzaj opakowania
- pole plik (opcja dostępna tylko dla formularza zamówienia) – pozwala na import pliku przez klienta sklepu, maksymalnie 25GB
- pole ukryte – wykorzystywane i dodawane automatycznie przez wybrane aplikacje z Shoper Appstore
Jak dodać dodatkowe pole do formularza?
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy i w prawym górnym rogu kliknij przycisk dodaj dodatkowe pole formularza
- Wypełnij kolejno wszystkie elementy:
- wskaż typ pola
- określ czy pole ma dotyczyć rejestracji klienta, zamówienia czy formularza kontaktowego
- określ w którym miejscu / zamówieniu ma się pokazywać
- dodaj nazwę – widoczna tylko dla Ciebie
- dodaj opis, a w przypadku pola select opcje wyboru – widoczne dla klienta sklepu
- określ wymagalność i aktywność pola
- zapisz zmiany u dołu ekranu
- Przykładowe pole
Przykłady zastosowania
Podanie numeru NIP do paragonu
Od dnia 1 stycznia 2020 r. obowiązuje przepis ustawy o podatku od towarów i usług, który skutkuje niemożliwością wystawienia faktury na podstawie paragonu, jeśli na paragonie nie jest wskazany numer NIP nabywcy.
Jak umożliwić klientowi sklepu dodanie NIPu do paragonu:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy i w prawym górnym rogu kliknij przycisk dodaj dodatkowe pole formularza
- Uzupełnij formularz zgodnie ze wzorem i zapisz zmiany
- Efekt w koszyku
Przedsiębiorca jako konsument: zakup niezawodowy
Od dnia 1 stycznia 2021 r. przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą dokonujący zakupu, w niektórych przypadkach ma prawo skorzystać z praw konsumenta w ramach tzw. zakupu niezawodowego i będzie mógł np. skorzystać z prawa odstąpienia od umowy. Więcej informacji w tym temacie znajdziesz tutaj.
Jak włączyć w sklepie internetowym oświadczenie o zakupie niezawodowym:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy i w prawym górnym rogu kliknij przycisk dodaj dodatkowe pole formularza
- Uzupełnij formularz zgodnie ze wzorem i zapisz zmiany
- Efekt w koszyku
Zadbaj o aktualność prawną najważniejszych dokumentów w sklepie internetowym: Regulaminu, Polityki Prywatności oraz zasad zwrotów i reklamacji w świetle bieżących zmian prawnych. Skorzystaj z generatora indywidualnych dokumentów dla Twojego sklepu, aplikacji Shoper Regulaminy.