Jak ustawić w koszyku opcję dostawy pod dany adres / na wynos
W celu dostosowaniu sklepu Shoper pod działalność na polu gastronomii bardzo pomocne będzie poprawne i jasne opisanie różnych form dostaw oferowanych Klientom. Poniższy poradnik zawiera proste wskazówki jak dokonać tego małym nakładem pracy.
Dostawa pod wskazany w zamówieniu adres
Przejdź do Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy Dostaw a następnie kliknij w Dodaj strefę w prawym górnym rogu ekranu:
Wprowadź nazwę strefy (np. Kraków) i wybierz tryb: kody pocztowe w kraju oraz Kraj: Polska i zapisz
W kolejnym kroku wprowadź kody pocztowe jakie chcesz obsługiwać w dostawie i zapisz:
W następnym kroku przejdź do Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy i kliknij w prawym górnym rogu Dodaj dostawę
Następie wypełnij podstawowe pola – Nazwę dostawy, jej aktywność, typ: podstawowa oraz połącz z odpowiednimi dla ciebie formami płatności
Na dole formularza wybierz utworzoną przed chwilą strefę dostawy a następnie kliknij w Zapisz
Utworzona w ten sposób forma dostawy pozwoli na zamawianie produktów przez twoich Klientów z możliwością dowozu pod wskazany adres. Jeżeli wprowadzonego przez Klienta kodu pocztowego twoja wysyłka nie obsługuje, zostanie on o tym fakcie poinformowany odpowiednim komunikatem w sklepie. Komunikat podlega edycji w Ustawienia > Ustawienia Regionalne > Języki, w edycji fraz języka polskiego
Odbiór na wynos
A co z Klientami, którzy chcą odebrać zamówienie w twojej siedzibie? Proponujemy stworzenie kolejnej dostawy, przykładowo o nazwie Odbiór w restauracji. W tym celu ponownie odwiedź Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy i kliknij w Dodaj dostawę. Wypełnij podstawowe dane dostawy, nie zmieniaj domyślnej strefy dostaw (niech zostanie Polska) i kliknij zapisz
Ta dostawa (przy jej zerowym koszcie) pozwoli im na zrealizowanie zamówienia i zorganizowanie odbioru zamówienia we własnym zakresie.