Częste pytania i odpowiedzi dot. Klarna

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Klarna to szwedzki bank dostarczający znane na całym świecie płatności odroczone. To także międzynarodowa instytucja finansowa, której usługi znane są w 45 krajach.

Z usług Klarna korzysta ponad 150 mln kupujących i ponad 500 tys. sprzedawców na całym świecie.

W jaki sposób mogę podpisać umowę z Klarną?

Celem zawarcia umowy z Klarną musisz wypełnić odpowiedni wniosek dostępny na stronie: klarna.com/pl/biznes/

Jaka jest prowizja od sprzedaży za pośrednictwem Klarny?

Koszt obsługi płatności Klarną ustalany jest indywidualnie z Klarną.

Shoper nie pobiera dodatkowych prowizji od zamówień realizowanych za pośrednictwem Klarny.

Jak działa mechanizm zwrotu w Panelu Klarna i jak nim zarządzać?

Są dwie możliwości poinformowania o dokonaniu zwrotu przez kupującego za pośrednictwem Klarny.

  • Klient, który dokonał zakupu w sklepie, oznacza w panelu konsumenta Klarna produkty, które chce do ciebie zwrócić. W Panelu Klarna dla merchanta zobaczysz informację o zwracanych produktach od danego klienta. W momencie kiedy zwracane produkty dotrą do ciebie, oceń czy spełniają one warunki zwrotu określone w sklepie. Jeśli wszystko będzie w porządku, to wartość zobowiązania klienta wobec Klarny zostanie pomniejszona o wartość zwróconego towaru,
  • Klient, który dokonał zakupu w sklepie nie informuje Klarny o zwrocie produktów i odsyła je bezpośrednio do sklepu. W momencie kiedy zwracane produkty dotrą do ciebie, w Panelu Klarna dla merchanta oznacz w danej transakcji produkty, które klient zwrócił. Klient otrzyma informację od Klarny, że wartość jego zobowiązania wobec Klarny została pomniejszona o wartość zwracanych produktów.

Istnieje możliwość dodania płatnej opcji zwrotu gdy stosujesz tę opłatę w swoim sklepie tzw. zwrot z kosztem. Należy go oznaczyć w odpowiedni sposób w Panelu Klarna, a następnie Klarna zmniejsza zobowiązanie Klienta o wartość zwrotu uwzględniając koszt zwrotu.

Niezależnie od scenariusza zwrotu zamówienia, zmiany wprowadzone w panelu merchanta Klarna, nie będą widoczne w panelu sklepu Shoper. Po finalizacji zwrotu oznacz dane zamówienie właściwym statusem np. Zwrot.

Wszystkie informacje dotyczące realizacji zwrotów, kosztów dla kupujących i obsługi Panelu Klarna dostępne są na stronie Klarny: Obsługa klienta indywidualnego.

Czy zlecenie zwrotu pokrywane jest z salda merchanta w serwisie Klarna?

Tak, zwrot jest pokrywany z salda konta merchanta.

Co w przypadku, gdy na koncie salda nie ma środków do pokrycia zwrotu?

Jeśli saldo konta merchanta jest równe 0, albo po prostu saldo nie wystarcza na pokrycie wartości zwrotu, to Klarna kredytuje zwrot od merchanta, pokrywając jego koszt z przyszłych transakcji.

Czas kredytowania trwa maksymalnie 30 dni. Jeżeli po tym czasie saldo konta merchanta wciąż będzie ujemne, to merchant musi przelać daną kwotę z faktury otrzymanej od Klarna na wskazany na fakturze rachunek Klarny.

Wszelkie opłaty i zwroty odliczane są od kwoty sprzedaży z danego okresu rozliczeniowego. Wypłata środków do merchanta pomniejszona jest o sumę opłat/zwrotów.

Wszystkie te informacje zawarte są w raporcie rozliczeniowym PDF, który znajduje się w panelu merchanta w zakładce: Rozliczenia -> Raporty rozliczeniowe.

Przykładowy raport poniżej:

Konfiguracja Klarna zapłać za 30 dni w Shoper

Jakich błędów unikać?

Jeżeli kupujący wybiera opcję odroczonych płatności, to Klarna staje się pośrednikiem.

Jak włączyć obsługę innych walut niż PLN?

Obsługa innych walut niż PLN wymaga wybrania odpowiedniej opcji waluty w ramach edycji płatności.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jakie pytania zadają sprzedawcy i klienci odnośnie płatności Klarna.
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności