Korzystanie z raportu: Linki w Google Search Console
- Jakie dane sprawdzę w raporcie: Linki w GSC?
- Które domeny najczęściej linkują do mojej strony (linki przychodzące)?
- Które strony są najczęściej linkowane w innych witrynach (linki przychodzące)?
- Jakie są teksty linków przychodzących do mojej witryny (anchor)?
- Do których stron najczęściej linkuje wewnątrz sklepu (linkowanie wewnętrzne)?
Google Search Console (w skrócie GSC) umożliwia zarządzanie procesem indeksowania i monitorowanie pozycji adresów URL składających się na witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Do czego służy raport linków GSC?
W raporcie linków w ramach Google Search Console poznasz odpowiedzi na pytania:
- Które domeny najczęściej linkują do mojej strony (linki przychodzące)?
- Które strony są najczęściej linkowane w innych witrynach (linki przychodzące)?
- Jakie są teksty linków przychodzących do mojej witryny (anchor)?
- Do których stron najczęściej linkuje wewnątrz sklepu (linkowanie wewnętrzne)?
Które domeny najczęściej linkują do mojej strony (linki przychodzące)?
Klikając konkretną stronę na liście, system przeniesie nas do widoku, w którym zobaczymy konkretne adresy, które są na niej umieszczone:
Zachęcamy, żeby przeanalizować czy na liście nie znajdują się adresy potencjalnych spamerów.
Jeżeli macie takie podejrzenia w pierwszej kolejności skontaktujcie się z administratorem takiego serwisu, natomiast jak to nie pomoże istnieje jeszcze opcja zrzekania się linków przychodzących.
Które strony są najczęściej linkowane w innych witrynach (linki przychodzące)?
Klikając konkretny link, system przeniesie nas do miejsca, w którym zobaczymy listę stron zawierających linki do tego adresu:
Jakie są teksty linków przychodzących do mojej witryny (anchor)?
Do których stron najczęściej linkuje wewnątrz sklepu (linkowanie wewnętrzne)?
Klikając konkretny link sprawdzimy na jakich stronach w obrębie naszej witryny jest on umieszczony:
Warto zapamiętać!
- jakie dane znajdują się w raporcie linków GSC,
- jak sprawdzić domeny zawierające linki przychodzące do mojej strony,
- jakie strony zawierają najwięcej linków do mojej witryny,
- jaka jest zawartość linków prowadzących do mojej strony (teksty linków),
- do których podstron najczęściej prowadzą linki wewnętrzne w obrębie mojej strony.