Korzystanie z raportu: Obsługa na urządzeniach mobilnych w Google Search Console
Google Search Console (w skrócie GSC) umożliwia zarządzanie procesem indeksowania i monitorowanie pozycji adresów URL składających się na witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Jakie dane znajdę w raporcie obsługi na urządzeniach mobilnych?
Raport obsługi na urządzeniach mobilnych ma tylko jeden cel – przedstawić strony, których używanie na urządzeniach mobilnych jest utrudnione i potencjalne przyczyny dlaczego tak się dzieje
Główny widok tego raportu w Google Search Console wygląda mniej więcej tak:
Widok główny zawiera spis wszystkich błędów, które występują w kontekście problemów z obsługą na urządzeniach mobilnych.
Więcej informacji o wybranym błędzie
Żeby dowiedzieć się więcej na temat konkretnego błędu wystarczy na nim kliknąć:
Jak widać Google Bot uważa, że czcionka na stronie, którą widać w tabeli pod wykresem (regulaminu) jest za mała do wygodnego czytania na urządzeniach mobilnych.
To, co powinniśmy zrobić w takim przypadku, to oczywiście zwiększenie czcionki o 1-2 punkty i kliknięcie: Sprawdź poprawkę w celu uruchomienia procesu weryfikacyjnego.
Pełna specyfikacja typów błędów dot. obsługi strony na urządzeniach mobilnych znajduje się tutaj.
Warto zapamiętać!
- co można sprawdzić w raporcie obsługi na urządzeniach mobilnych w GSC,
- jakie dane o błędach w obsłudze na urządzeniach mobilnych można sprawdzić w GSC.