Korzystanie z raportu: Obsługa na urządzeniach mobilnych w Google Search Console

Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2024

Google Search Console (w skrócie GSC) umożliwia zarządzanie procesem indeksowania i monitorowanie pozycji adresów URL składających się na witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Jakie dane znajdę w raporcie obsługi na urządzeniach mobilnych?

Raport obsługi na urządzeniach mobilnych ma tylko jeden cel – przedstawić strony, których używanie na urządzeniach mobilnych jest utrudnione i potencjalne przyczyny dlaczego tak się dzieje

Główny widok tego raportu w Google Search Console wygląda mniej więcej tak:

Przykładowy raport obsługi na urządzeniach mobilnych w Google Search Console.
Rys 1. Przykład raportu w Google Search Console przedstawiający błędy na urządzeniach mobilnych.
Przykładowy raport obsługi na urządzeniach mobilnych w Google Search Console.
Rys 1. Przykład raportu w Google Search Console przedstawiający błędy na urządzeniach mobilnych.

Widok główny zawiera spis wszystkich błędów, które występują w kontekście problemów z obsługą na urządzeniach mobilnych.

Więcej informacji o wybranym błędzie

Żeby dowiedzieć się więcej na temat konkretnego błędu wystarczy na nim kliknąć:

Po kliknięciu wybranego błędu, możesz sprawdzić szczegółowe informacje na jego temat.
Rys 2. Przykład ekranu z wyświetlonymi szczegółami wybranego błędu na urządzeniach mobilnych.
Po kliknięciu wybranego błędu, możesz sprawdzić szczegółowe informacje na jego temat.
Rys 2. Przykład ekranu z wyświetlonymi szczegółami wybranego błędu na urządzeniach mobilnych.

Jak widać Google Bot uważa, że czcionka na stronie, którą widać w tabeli pod wykresem (regulaminu) jest za mała do wygodnego czytania na urządzeniach mobilnych.

To, co powinniśmy zrobić w takim przypadku, to oczywiście zwiększenie czcionki o 1-2 punkty i kliknięcie: Sprawdź poprawkę w celu uruchomienia procesu weryfikacyjnego.

Pełna specyfikacja typów błędów dot. obsługi strony na urządzeniach mobilnych znajduje się tutaj.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • co można sprawdzić w raporcie obsługi na urządzeniach mobilnych w GSC,
  • jakie dane o błędach w obsłudze na urządzeniach mobilnych można sprawdzić w GSC.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności