Korzystanie z raportu: Produkty w Google Search Console
Google Search Console (w skrócie GSC) umożliwia zarządzanie procesem indeksowania i monitorowanie pozycji adresów URL składających się na witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Do czego służy raport produktów GSC?
WAŻNE! Raport: Produkty widoczny jest tylko dla sklepów internetowych!
Podobnie jak raport obsługi na urządzeniach mobilnych ma tylko jeden cel – wskazać typy błędów, które pojawiają się w sklepie oraz jakich produktów dotyczą.
Raportu dla produktów w Google Search Console wygląda mniej więcej tak:
Jak sprawdzić szczegóły odnośnie błędów produktów?
Zasada działania jest taka sama jak w innych raportach (i całym systemie GSC) – żeby dowiedzieć się, których produktów dotyczy konkretny typ problemu, klikamy w niego i przechodzimy dalej.
Następnie system przenosi nas do widoku ze specyfikacją problemu (po kliknięciu Dowiedz się więcej) i listą stron, których dotyczy:
- Pełny spis błędów, które mogą się pojawić na stronach produktowych znajdziesz stronie: https://schema.org/Offer
Po zdiagnozowaniu przyczyny problemu i wdrożeniu poprawek, postępujemy według standardowego procesu weryfikacji, który należy rozpocząć poprzez kliknięcie przycisku: Sprawdź poprawkę.
Warto zapamiętać!
- jakie dane wyświetla raport: Produkty w GSC,
- wyświetlanie szczegółów błędów produktów w raporcie GSC.