Korzystanie z raportu: Produkty w Google Search Console

Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2024

Google Search Console (w skrócie GSC) umożliwia zarządzanie procesem indeksowania i monitorowanie pozycji adresów URL składających się na witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Do czego służy raport produktów GSC?

WAŻNE! Raport: Produkty widoczny jest tylko dla sklepów internetowych!

Podobnie jak raport obsługi na urządzeniach mobilnych ma tylko jeden cel – wskazać typy błędów, które pojawiają się w sklepie oraz jakich produktów dotyczą.

Raportu dla produktów w Google Search Console wygląda mniej więcej tak:

Przykładowy raport produktów w Google Search Console
Rys 1. Przykład raportu dla produktów w Google Search Console.
Przykładowy raport produktów w Google Search Console
Rys 1. Przykład raportu dla produktów w Google Search Console.

Jak sprawdzić szczegóły odnośnie błędów produktów?

Zasada działania jest taka sama jak w innych raportach (i całym systemie GSC) – żeby dowiedzieć się, których produktów dotyczy konkretny typ problemu, klikamy w niego i przechodzimy dalej.

Następnie system przenosi nas do widoku ze specyfikacją problemu (po kliknięciu Dowiedz się więcej) i listą stron, których dotyczy:

Ekran ze specyfikacją problemu: aggregateRating dla produktu w GSC
Rys 2. Przykładowy raport dla błędu: aggregateRating występującego przy produktach.
Ekran ze specyfikacją problemu: aggregateRating dla produktu w GSC
Rys 2. Przykładowy raport dla błędu: aggregateRating występującego przy produktach.
  • Pełny spis błędów, które mogą się pojawić na stronach produktowych znajdziesz stronie: https://schema.org/Offer

Po zdiagnozowaniu przyczyny problemu i wdrożeniu poprawek, postępujemy według standardowego procesu weryfikacji, który należy rozpocząć poprzez kliknięcie przycisku: Sprawdź poprawkę.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jakie dane wyświetla raport: Produkty w GSC,
  • wyświetlanie szczegółów błędów produktów w raporcie GSC.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności