Raport: Sprawdzanie adresu URL w Google Search Console

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Jak sama nazwa wskazuje raport ten pokazuje dane diagnostyczne na temat konkretnego adresu URL. Dotyczą one błędów związanymi z danymi uporządkowanymi czy problemów z indeksowaniem.

Aby przejść do raportu, wystarczy skopiować adres strony, która nas interesuje i wkleić ją w wyszukiwarce raportu.

Sprawdzanie adresu URL w Google Search Console.
Rys 1. Aby sprawdzić wybrany adres URL w Google Search Console, wpisz jego adres URL w wyszukiwarce.
Sprawdzanie adresu URL w Google Search Console.
Rys 1. Aby sprawdzić wybrany adres URL w Google Search Console, wpisz jego adres URL w wyszukiwarce.

Po zakończeniu pobierania danych z indeksu, zobaczymy dane diagnostyczne dla adresu, który podaliśmy:

Przykład szczegółów odnośnie wybranego adresu URL w Google Search Console.
Rys 2. Przykład ekranu w Google Search Console ze szczegółami dla wybranego adresu URL.
Przykład szczegółów odnośnie wybranego adresu URL w Google Search Console.
Rys 2. Przykład ekranu w Google Search Console ze szczegółami dla wybranego adresu URL.

Najważniejsza informacja w tym raporcie to sekcja: Indeksowanie stron. Na powyższym screenie widzimy, że artykuł o tym, jak tworzyć nazwy produktów ma status: Strona jest w indeksie. Nie jest to jednak regułą i mogą w tym miejscu czekać na nas mniej przyjemne komunikaty, które opisaliśmy w tym artykule.

Niezależnie od komunikatu jaki zobaczymy, możemy rozwinąć sekcję stanu strzałką, żeby zobaczyć dokładniejsze informacje.

Szczegóły odnośnie stanu wybranego adresu URL w GSC.
Rys 3. Przykład informacji o stanie wybranego adresu URL w Google Search Console.
Szczegóły odnośnie stanu wybranego adresu URL w GSC.
Rys 3. Przykład informacji o stanie wybranego adresu URL w Google Search Console.

Następną sekcją jest: Obsługa na urządzeniach mobilnych, którą także wg. Google spełniamy bez zarzutów. Podobnie jednak jak w poprzednim przypadku – nie jest to reguła, ponieważ nasza strona musi spełniać pewne wymagania, które Google opisuje w tym miejscu, natomiast listę możliwych błędów tutaj.

Kolejną sekcją jest AMP (Accelerated  Mobile Pages), czyli po polsku przyśpieszona strona mobilna. Platforma Shoper na ten moment nie posiada elementów rozszerzonych w kodzie obsługujących tę technologię. Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się: z problemami związanymi z AMP wynikających z wymagań Google.

W raporcie: Sprawdzenie adresu URL w prawym górnym rogu zobaczycie także taki oto przycisk:

Przycisk: Sprawdź URL w wersji opublikowanej (prawy górny róg ekranu)
Rys 4. Kliknij przycisk: Sprawdź URL w wersji opublikowanej w prawym górnym rogu ekranu.
Przycisk: Sprawdź URL w wersji opublikowanej (prawy górny róg ekranu)
Rys 4. Kliknij przycisk: Sprawdź URL w wersji opublikowanej w prawym górnym rogu ekranu.

Służy on do testowania konkretnej strony, czy może zostać bez zastrzeżeń zaindeksowana przez Google. Opcję tę można także wykorzystać dla stron już zaindeksowanych po wprowadzeniu na niej zmian (przed wysłaniem prośby o przeindeksowanie). Załóżmy, że to chcemy właśnie zrobić.

W tym celu klikamy w wyżej przedstawiony przycisk i czekamy kilka chwil, aby Google mógł przeanalizować jak wygląda strona w indeksie, a jaka jest w obecnej formie.

Po chwili otrzymujemy widok rozbity na 2 zakładki:

Sprawdzanie danych w indeksie Google oraz test wersji opublikowanej
Rys 5. Zakładki w Google Search Console: Indeks Google oraz Test wersji opublikowanej.
Sprawdzanie danych w indeksie Google oraz test wersji opublikowanej
Rys 5. Zakładki w Google Search Console: Indeks Google oraz Test wersji opublikowanej.
  • Zakładka nr 1, czyli: Indeks Google przedstawia stan rzeczy w indeksie, czyli to jak Google ocenił stronę podczas ostatniego indeksowania.
  • Zakładka nr 2, czyli: Test wersji opublikowanej, to analiza tego jak Google ocenia stronę w czasie rzeczywistym (obecnie).

Jak widać Google nie odnotowuje żadnych problemów, więc śmiało możemy kliknąć: Poproś o zaindeksowanie, żeby strona zaktualizowała się w indeksie (Google wykona to w ciągu kilku dni).

Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności