Integracja Opinie konsumenckie Google (Google Customer Reviews)

Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2024

Opinie konsumenckie Google to darmowa usługa, która umożliwia zbieranie opinii od kupujących w sklepie internetowym.

Pozostawione w ramach ankiety oceny pojawiają się w reklamach w wyszukiwarce, reklamach produktowych oraz na widgecie który możesz wyświetlić w sklepie. Więcej informacji na temat Opinii konsumenckich Google znajdziesz na głównej stronie wsparcia: Google Merchant Center.

Poniżej przedstawiamy instrukcję uruchomienia Opinii konsumenckich Google w sklepie internetowym Shoper, którą podzieliliśmy na trzy etapy.

Sprawdź weryfikacje i rezerwacje własności domeny sklepu w Google Merchant Center

Jeżeli jesteś już posiadaczem konta Google Merchant Center i masz pewność, że domena twojego sklepu jest zweryfikowana i zarezerwowana zgodnie z poniższą instrukcją, możesz ją pominąć i przejść do II i III części tego artykułu.

Zaloguj się na swoje konto: Google Merchant Center (lub załóż je, jeżeli jeszcze go nie posiadasz).
Następnie kliknij ikonę koła zębatego i w kolumnie: NARZĘDZIA (A) wybierz: Informacje o firmie (B).
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie
Rys 1. Przejdź do sekcji: Narzędzia > Informacje o firmie.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie
Rys 1. Przejdź do sekcji: Narzędzia > Informacje o firmie.
W zakładce: Witryna (A), w polu: Adres Twojej witryny (B) podaj domenę sklepu na której widget z opiniami ma się wyświetlać i kliknij: Dalej (C) w prawym dolnym rogu.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > Adres
Rys 2. Przejdź do zakładki: Witryna i podaj adres sklepu internetowego.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > Adres
Rys 2. Przejdź do zakładki: Witryna i podaj adres sklepu internetowego.
Zobaczysz komunikat informujący o konieczności zweryfikowania i zarezerwowania witryny. Aby zweryfikować witrynę przewiń stronę w dół, gdzie zobaczysz możliwość wyboru metody weryfikacji – kliknij: Dodaj tag HTML lub prześlij plik HTML do swojej witryny.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > Metoda weryfikacji witryny
Rys 3. Wybierz metodę weryfikacji witryny: Dodaj tag HTML lub prześlij plik HTML.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > Metoda weryfikacji witryny
Rys 3. Wybierz metodę weryfikacji witryny: Dodaj tag HTML lub prześlij plik HTML.
Skopiuj indywidualny: tag HTML wygenerowany dla twojej witryny i nie zamykaj strony.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > tag HTML
Rys 4. Skopiuj tag HTML służący do weryfikacji własności witryny.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > tag HTML
Rys 4. Skopiuj tag HTML służący do weryfikacji własności witryny.
Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Integracje własne (B). W polu: Nagłówek strony – wklej skopiowany kod HTML (C), a następnie potwierdź zmiany klikając: ZAPISZ (D) u dołu strony.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Integracje własne > Nagłówek strony
Rys 5. Przejdź do sekcji: Dodatki i integracje > Integracje własne i wklej tag HTML w polu: Nagłówek strony.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Integracje własne > Nagłówek strony
Rys 5. Przejdź do sekcji: Dodatki i integracje > Integracje własne i wklej tag HTML w polu: Nagłówek strony.
Wróć do panelu: Google Merchant Center i w prawym dolnym rogu kliknij: Zgłoś witrynę do weryfikacji.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > tag HTML > Zgłoś witrynę
Rys 6. Kliknij opcję: Zgłoś witrynę do weryfikacji w Google Merchant Center.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > tag HTML > Zgłoś witrynę
Rys 6. Kliknij opcję: Zgłoś witrynę do weryfikacji w Google Merchant Center.
Odczekaj kilka sekund aż pojawi się komunikat potwierdzający weryfikację (A), a następnie: Zgłoś prawa do witryny (B).
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > Zgłoś prawa do witryny
Rys 7. Po pojawieniu się komunikatu o weryfikacji własności, kliknij przycisk: Zgłoś prawa do witryny.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > Zgłoś prawa do witryny
Rys 7. Po pojawieniu się komunikatu o weryfikacji własności, kliknij przycisk: Zgłoś prawa do witryny.
Po prawidłowym przejściu procedury weryfikacji, na ekranie zobaczysz potwierdzenie weryfikacji i rezerwacji.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > Potwierdzenie weryfikacji sklepu Shoper
Rys 8. Potwierdzenie weryfikacji własności domeny oraz rezerwacji praw do witryny.
Google Merchant Center > Narzędzia > Informacje o firmie > Witryna > Potwierdzenie weryfikacji sklepu Shoper
Rys 8. Potwierdzenie weryfikacji własności domeny oraz rezerwacji praw do witryny.

Włączenie Opinii konsumenckich na koncie Google Merchant Center

Zaloguj się na konto Google Merchant Center swojego sklepu.

Następnie w kolumnie po lewej stronie kliknij: Rozwój (A) > Zarządzaj programami (B). Odszukaj kartę Opinie konsumenckie i kliknij: Włącz (C), a następnie zarejestruj się w programie.
Google Merchant Center > Rozwój > Zarządzaj programami > Opinie konsumenckie > Włącz
Rys 9. Na liście znajdź pozycję: Opinie konsumenckie i kliknij przy niej: Włącz.
Google Merchant Center > Rozwój > Zarządzaj programami > Opinie konsumenckie > Włącz
Rys 9. Na liście znajdź pozycję: Opinie konsumenckie i kliknij przy niej: Włącz.

Integracji modułu dokonasz za pomocą gotowej integracji Shoper, o której przeczytasz w III części tej instrukcji.

Aktywacja integracji Opinie konsumenckie w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Inne integracje (B), a następnie odszukaj Opinie konsumenckie Google i kliknij: KONFIGURUJ (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Opinie konsumenckie
Rys 10. Przy integracji: Opinie konsumenckie Google kliknij przycisk: Konfiguruj.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Opinie konsumenckie
Rys 10. Przy integracji: Opinie konsumenckie Google kliknij przycisk: Konfiguruj.
Aktywuj moduł (A), a następnie:
  • wpisz: ID konta Google Merchant Center (B), które jest widoczne w prawym górnym rogu po zalogowaniu się do GMC,
  • podaj liczbę dni (C) kiedy ma zostać wysłana ankieta po deklarowanym terminie wysyłki towaru,
  • zaznacz: Widoczność (D) i ustal: Pozycję widgetu (E),
  • ZAPISZ (F) ustawienia.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Opinie konsumenckie Google > Ustawienia
Rys 11. Ekran ustawień integracji: Opinie konsumenckie Google.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Opinie konsumenckie Google > Ustawienia
Rys 11. Ekran ustawień integracji: Opinie konsumenckie Google.

W przypadku, gdy klient kupuje więcej niż jeden produkt, wysyłana jest jedna ankieta w terminie liczonym od produktu z najdłuższym czasem realizacji.

Poznaj tajniki efektywnej kampanii reklamowej Shoper Kampanie i zacznij przewyższać konkurencję!

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zweryfikować i zarezerwować prawa do witryny w Google Merchant Center?
  • Jak aktywować program Opinie konsumenckie na koncie Google?
  • Jak skonfigurować integrację Opinie konsumenckie Goole w sklepie Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności