InPost: Konfiguracja Kuriera i Paczkomatów

    Konfiguracja połączenia oprogramowania Shoper z usługami InPost (Kurier, Paczkomaty), dostępna jest w ramach wbudowanej integracji w panelu administracyjnym sklepu. Integracja wyświetla także w koszyku klienta mapę Paczkomatów, która nie wymaga dodatkowej aktywacji – wystarczy, że dokonasz prawidłowej konfiguracji.

    Jeżeli posiadasz już umowę z InPost dla usługi Kuriera i / lub Paczkomatów, skontaktuj się ze swoim opiekunem w InPost w celu uzyskania niezbędnego w konfiguracji tokena oraz ID organizacji – będzie taki sam dla obydwu usług w ramach jednej umowy.
    Po uzyskaniu tokena oraz ID organizacji przejdź do dalszej części tego artykułu i w punkcie 4 kliknij Mam już konto, następnie postępuj zgodnie z dalszą instrukcją.

     

    Jak utworzyć dostawę Kurier / Paczkomaty InPost?

    1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy
    2. W prawym górnym rogu kliknij w przycisk Dodaj dostawę
    3. Wypełnij Dane podstawowe:
      – wprowadź nazwę formy dostawy: Kurier InPost lub Paczkomaty InPost,
      – wybierz typ dostawy: InPost (warunek konieczny aby integracja zadziałała),
      – wypełnij resztę formularza konfiguracji dostawy zgodnie z twoimi oczekiwaniami i u dołu ekranu kliknij ZAPISZ
    4. Po zapisaniu formularza przejdź do zakładki Ustawienia InPost i kliknij Chcę się zarejestrować (lub Mam konto, jeżeli posiadasz już umowę z InPost). Po wypełnieniu formularza rejestracji kliknij ZAPISZ u dołu ekranu, co spowoduje wysłanie formularza do InPostu
    5. Po wysłaniu formularza, standardowo do kilku dni roboczych, nastąpi kontakt telefoniczny na podany przez ciebie numer, ze strony pracownika InPostu. Konsultant InPost dokończy formalną kwestię związaną z rejestracją w usłudze oraz udostępni ci token i ID organizacji, niezbędne do konfiguracji.
    6. Jeżeli jesteś już po kontakcie z InPost i posiadasz już token oraz ID organizacji, w Ustawieniach InPost wybierz opcję Mam Konto i uzupełnij dane oraz twój adres – nadawcy przesyłki, po czym ZAPISZ zmiany
    7. Po zapisaniu Ustawień InPost pojawi się czwarta zakładka Ustawienia dodatkowe

      Przejdź do niej i skonfiguruj formę dostawy według własnych oczekiwań – Paczkomaty lub Kurier InPost. Zmiany ZAPISZ u dołu ekranu
    8. Ustal ceny za dostawę i wprowadź je w zakładce Koszty dostawy, pamiętaj o zapisaniu zmian
    9. Zgodnie z własnymi potrzebami powtórz całą czynność od punktu pierwszego, by dodać drugą z możliwości Paczkomaty / Kurier InPost

    Formy wysyłki dostępne w integracji:

    • Paczkomat – wybór domyślnego punktu nadania, opcja dostępna tylko przy wyborze rodzaju kuriera Paczkomat,
    • Zlecenie odbioru – konieczność zamówienia kuriera, następnie wydruk potwierdzenia odbioru na konkretne zlecenie,
    • Pop – deklaracja punktu odbioru,
    • Stały podjazd – codzienne wizyty kuriera, konieczność drukowania potwierdzenia odbioru (lista paczek).

     

    UWAGA: W przypadku wyboru formy Zlecenie odbioru pamiętaj o zleceniu podjazdu do utworzonych przesyłek w Obsługa sklepu > Przesyłki. Czynność można wykonać poprzez multiakcję, zaznaczając kilka przesyłek tego samego rodzaju i wybierając opcję Zamów odbiór przesyłki

     

    Podstawowa instrukcja dodania formy dostawy znajduje się tutaj.


    Jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper przedstawiliśmy w wideoporadniku:

    Integrację z InPost omówiliśmy tutaj: