Jak aktywować integrację z wFirma (faktury VAT)?

Ostatnia aktualizacja: 16 czerwca 2024

Oprogramowanie Shoper zintegrowane jest z programem księgowym wFirma.pl. Do działania integracji wymagane jest posiadanie konta w wFirma.pl.

WAŻNE! Od dnia 30.06.2023 wFirma zmienia sposób autoryzacji dla zewnętrznych programów. W związku z tym w ramach integracji między Shoper a wFirma wprowadziliśmy zmiany, które umożliwią dalsze bezproblemowe korzystanie z wbudowanej integracji.

Wyłączyliśmy dostępną wcześniej podstawową autoryzację na rzecz autoryzacji z wykorzystaniem „API Key”. Jeśli po 30.06.2023 chcesz nadal korzystać z integracji z wFirma, to zapoznaj się dokładnie z treścią artykułu i wprowadź zmiany zgodnie z instrukcją poniżej.

Aktywacja integracji wFirma w sklepie Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Faktury (C) i w zakładce: Dane podstawowe (D) zaznacz opcję: Fakturowanie zewnętrzne (E), a następnie: Integracja z wFirma (F). Poniżej wypełnij podstawowe dane firmy (G) i kliknij przycisk: ZAPISZ (H).
Opcje zewnętrznego fakturowania w sklepie internetowym Shoper
Rys 1. Zaznacz integrację z wfirma i wpisz dane dostawowe niezbędne do zewnętrznego fakturowania.
Opcje zewnętrznego fakturowania w sklepie internetowym Shoper
Rys 1. Zaznacz integrację z wfirma i wpisz dane dostawowe niezbędne do zewnętrznego fakturowania.
Po zapisaniu ustawień wybierz zakładkę: Integracja z wfirma.pl (A) po lewej stronie ekranu. W sekcji Konfiguracja dostępu webapi podaj klucze dostępowe tj. accessKey oraz secretKey (B).

WAŻNE! Wymagane klucze dostępowe uzyskasz w panelu wFirma w sekcji: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Aplikacje > Klucze.

Następnie uzupełnij pozostałe pola (C) w sekcji: Ustawienia dodatkowe i kliknij przycisk: ZAPISZ (D).

W zależności od wyboru typu płatnika, administrator będzie zobowiązany podać właściwe klucze autoryzacji (w postaci heksadecymalnej) dla poszczególnych pól. Typ płatnika „nievatowiec” będzie zobowiązany również podać podstawę prawną.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z wfirma > Dostęp webapi
Rys 2. Skonfiguruj dostęp webapi i inne ustawienia dodatkowe w integracji wfirma.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z wfirma > Dostęp webapi
Rys 2. Skonfiguruj dostęp webapi i inne ustawienia dodatkowe w integracji wfirma.
W menu: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B) pojawi się nowe zamówienie na liście. W zakładce: Faktura (C) pojawią się dokumenty zdefiniowane do automatycznego wystawiania.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Akcje > Faktura
Rys 3. Wybierz zamówienie i wystaw do niego odpowiedni dokument sprzedaży w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Akcje > Faktura
Rys 3. Wybierz zamówienie i wystaw do niego odpowiedni dokument sprzedaży w sklepie Shoper.

To, jaki dokument generuje się automatycznie definiujesz we wskazanej już lokalizacji: Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury (w ustawieniach wFirmy).

Wideo: obsługa zamówień, przesyłek i fakturowania w sklepie Shoper

Informacje o obsłudze zamówień, przesyłek oraz fakturowaniu omówiliśmy w wideoporadniku na YouTube.

Wideo poradnik: zarządzanie zamówieniami, przesyłkami i fakturami
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zintegrować sklep Shoper z programem księgowym wFirma?
  • Wideo poradnik: jak obsłużyć przychodzące zamówienia w e-sklepie Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności