Jak dodać kod konwersji AdWords?
Aby skonfigurować mierzenie konwersji:
- W panelu AdWords przejdź do zakładki Narzędzia > Konwersje i wybierz pierwszą opcję Witryna
- Następnie wpisz nazwę oraz wybierz ustawienia:
- zmienna wartość konwersji (to ustawisz w ostatnim kroku tej instrukcji)
- liczba – jeżeli chcesz liczyć tylko jedną konwersję z jednego kliknięcia reklamy, zmień to ustawienie
- okno konwersji – możesz pozostawić domyślne 30 dni lub zmienić wedle uznania
- uwzględnij w konwersjach – koniecznie na tak, w przeciwnym razie w kolumnie Konwersje nie zobaczysz danych z tej konwersji
- model atrybucji – jeżeli to ustawienie nic ci nie mówi, pozostaw domyślne
- Po zapisaniu otrzymasz dwa kody do wklejenia w panelu sklepu. Pierwszy z nich powinien znaleźć się w nagłówku strony, natomiast drugi na stronie z podziękowaniem za zamówienie. Kody dodaj w zakładce Dodatki i integracje > Integracje własne (zobacz animację u dołu instrukcji).
- Ostatni krok to zmiana domyślnej wartości konwersji – 1 – na zmienną {float_sum_noship} oraz dopisanie zmiennej {order_id} za 'transaction_id:’ w kodzie potwierdzenia zamówienia. Dzięki nim każda konwersja będzie miała wartość składanego zamówienia i konwersje nie będą liczone podwójnie (np. w przypadku ponownego wczytania strony kończącej zamówienie).