Jak dodać produkt do promocji (poprzedni mechanizm)?

Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2024

Promocje dają możliwość przecenienia produktu o procent (%) lub kwotę wyrażoną w walucie, na wybrany przez ciebie okres czasu. Po zakończeniu promocji wraca regularna cena produktu.

Przed utworzeniem promocji upewnij się, że w sklepie włączona jest opcja odpowiadająca za wyświetlanie na karcie produktu informacji o jego najniższej cenie, jaka była dostępna w ciągu ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki promocyjnej.

Więcej na temat tego wymogu wynikającego z europejskiej dyrektywy Omnibus: Historia cen produktu z ostatnich 30 dni sprzed promocji.

Jak utworzyć promocję z poziomu edycji wybranego produktu?

W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Produkty
Odszukaj produkt – możesz wyszukać go za pomocą filtrów lub wyszukiwarki – który chcesz umieścić w promocji i wejdź w jego edycję, klikając w nazwę.

Z menu pionowego po lewej stronie wybierz zakładkę Promocje, a następnie:
  • oznacz, że produkt jest w promocji (przesuwając suwak w prawo)
  • wpisz cenę promocyjną wyrażoną w walucie sklepu

Bezpośrednio na karcie produktu promocję możesz wyrazić jedynie, nadając produktowi nową cenę. Obniżenie ceny o określony procent możliwe jest za pomocą multiakcji opisanych w dalszej części artykułu.

  • ustal daty rozpoczęcia i zakończenia promocji
  • ZAPISZ zmiany u dołu strony
Ustawianie promocji na produkt, poprzedni mechanizm
Rys 1. Wpisz nową cenę promocyjną dla produktu
Ustawianie promocji na produkt, poprzedni mechanizm
Rys 1. Wpisz nową cenę promocyjną dla produktu
Promocja rozpocznie się i zakończy w ustalonych przez ciebie dniach.

Jak utworzyć promocję dla wielu produktów?

Grupa produktów, dla których tworzysz jednocześnie promocję, musi mieć te same warunki promocji, tzn. przecenione o tę samą wartość wyrażoną w walucie lub procentach i taką samą datę trwania promocji.

W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Produkty
Zaznacz produkty – możesz wyszukać je za pomocą filtrów – które chcesz umieścić w promocji i z menu multiakcji wybierz Utwórz promocję.
Ustawianie promocji na produkty, poprzedni mechanizm
Rys 2. Zaznacz te produkty, dla których chcesz ustawić promocję i z menu: Wybierz akcję, kliknij: Utwórz promocję
Ustawianie promocji na produkty, poprzedni mechanizm
Rys 2. Zaznacz te produkty, dla których chcesz ustawić promocję i z menu: Wybierz akcję, kliknij: Utwórz promocję
Następnie:
  • ustal datę rozpoczęcia i zakończenia promocji
Ustawianie promocji dla wielu produktów, poprzedni mechanizm
Rys 3. Z kalendarza wybierz okres, w którym ma obowiązywać promocja
Ustawianie promocji dla wielu produktów, poprzedni mechanizm
Rys 3. Z kalendarza wybierz okres, w którym ma obowiązywać promocja
  • zdecyduj, czy produkty mają być pomniejszone o daną kwotę w stosunku do obecnej, czy wpiszesz im ręcznie cenę w promocji

Przykłady zastosowania wyrażeń:
Zmień cenę -> Cena: 10 – wprowadzi cenę promocyjną: 10 zł na produkty w promocji
Zmniejsz cenę o -> Kwota: 15 – obniży cenę podstawową o wartość 15 zł na produkty w promocji
Zmniejsz cenę o -> %: 20 – obniży cenę podstawową o wartość 20% na produkty w promocji

Ustawianie promocji dla wielu produktów jedocześnie, poprzedni mechanizm
Rys 4. Wybierz czy chcesz zmniejszyć cenę o jakąś wartość, czy chcesz ustawić jednakową cenę produktom
Ustawianie promocji dla wielu produktów jedocześnie, poprzedni mechanizm
Rys 4. Wybierz czy chcesz zmniejszyć cenę o jakąś wartość, czy chcesz ustawić jednakową cenę produktom
  • jeżeli przykładowo zmniejszasz cenę o 50 PLN, wybierz Kwota, wpisz 50 i kliknij WYKONAJ
Ustawianie promocji na wiele produktów, poprzedni mechanizm
Rys 5. Wprowadź wartość o jaką chcesz pomniejszyć ceny produktów
Ustawianie promocji na wiele produktów, poprzedni mechanizm
Rys 5. Wprowadź wartość o jaką chcesz pomniejszyć ceny produktów
    Promocja rozpocznie się i zakończy w ustalonych przez ciebie dniach

    Co warto wiedzieć o promocjach w sklepie Shoper?

    • Każdorazowe utworzenie promocji dla danego produktu, nadpisuje istniejące już promocje dla tego produktu,
    • Lista ustalonych promocji oraz możliwość usunięcia / wyłączenia promocji, zmiany daty trwania oraz wartości promocji, dostępna jest w zakładce: Zwiększaj sprzedaż > Promocje i rabaty > Promocje. Po wejściu w edycję produktu lub korzystając z mulitiakcji na liście produktów w promocji, dostępna jest możliwość modyfikowania promocji dla produktów,
    • Oprogramowanie nie daje możliwości utworzenia serii promocji w różnych terminach dla tego samego produktu,
    • Cena promocyjna, a warianty – jeśli produkt podstawowy jest w promocji oraz nie została ustalona indywidualna cena wariantu, wariant odziedziczy promocję. Jest to jedyny sposób na umieszczenie wariantu w promocji. Natomiast jeśli chcesz ustawiać ceny promocyjne na konkretne warianty magazynowe produktu, skorzystaj z nowego mechanizmu ustawiania promocji. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: Ceny promocyjne w wariantach magazynowych.

    Pamiętaj, że aktualny regulamin sklepu internetowego to podstawa. Dlatego też zaoszczędź swój czas i przyśpiesz wdrożenie niezbędnej dokumentacji w sklepie za pomocą aplikacji Shoper Regulaminy.

    Warto zapamiętać!
    W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
    • Jak utworzyć promocję dla kilku pozycji na liście produktów za pomocą starego mechanizmu?
    • Jak utworzyć promocję dla danego produktu za pomocą starego mechanizmu?
    Udostępnij artykuł:

    Przetestuj sklep internetowy
    przez 14 dni za darmo

    Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

    Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
    adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności