Jak efektywnie korzystać z aplikacji GetReview?

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Kiedy tworzyliśmy GetReview, chcieliśmy, żeby było to narzędzie komplementarne, z którego pomocą zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie. Oprócz podstawowej funkcji zbierania opinii rozbudowaliśmy je o dodatkowe narzędzia.

Z niniejszego poradnika dowiesz się, jak włączyć i do czego służą poszczególne z nich, a także czy są one przeznaczone dla ciebie. Wszystkie funkcje znajdziesz w zakładce: Narzędzia po lewej stronie panelu.

Z jakich narzędzi nauczę się korzystać dzięki temu artykułowi?

W poniższym artykule dowiesz się jak korzystać z narzędzi, takich jak:

  • linki wielokrotne,
  • import,
  • Google Rich Snippet,
  • minimoduł,
  • czarna lista,
  • social proof,
  • remarketing,
  • newsletter,
  • Facebook Page Tab,
  • wideo opinia.

Funkcje w darmowych pakietach (do 50 opinii)

Linki wielokrotne służą pozyskaniu pierwszych opinii. Po przejściu do zakładki z tym narzędziem skopiuj umieszczony tam link, a następnie wyślij go klientom, którzy dokonali zakupów u ciebie przed zainstalowaniem naszej aplikacji. Link ten możesz wykorzystać również do sprawdzenia, jak wygląda ankieta oceny twojego sklepu.

Opinie pozyskane w ten sposób nie mogą zostać przypisane do konkretnego produktu.

Ich wypełnienie nie zostanie również nagrodzone kodem rabatowym, jeśli takowy wysyłasz w zamian za ocenę.

Import możesz wykorzystać do przeniesienia opinii zebranych przy pomocy: wbudowanego modułu opinii Shoper, Trusted Shops czy Yotpo.

Wystarczy wybrać kampanię, do której chcesz przenieść opinie, a następnie podać np. ID ostatniego produktu w twoim sklepie.

W tym celu wystarczy odnaleźć w Panelu administracyjnym sklepu sekcję menu: Asortyment > Produkty, następnie przejść do ostatniej strony i produktu, kliknąć go i skopiować jego ID.

Po zakończeniu importu, w sklepie od razu pojawią się wszystkie importowane opinie. Pamiętaj, że import może trwać nawet 24 godziny.

Po imporcie opinii warto wyłączyć możliwość dodawania ocen w innym źródle, dzięki temu klient nie będzie się zastanawiał, które z nich są aktualne.

Jeśli masz opinie zapisane w jeszcze innym systemie niż wymienione – napisz do nas na czacie. Postaramy się je zaimportować.

Czarna lista pozwala wykluczyć dowolne adresy e-mail z komunikacji. Po wprowadzeniu do niej adresu, możesz być pewien, że nie poprosimy go o ocenę twojego sklepu.

Remarketing umożliwia dodać kod Google Analytics lub Facebook Pixel do strony podziękowania za wystawienie opinii. Dzięki temu możesz utworzyć listę klientów podobnych do tych, którzy wystawili opinie lub uruchomić inną kampanię remarketingową. Zbudowaną w ten sposób bazę znajdziesz na Facebooku lub podczas tworzenia reklam w Google.

Newsletter daje możliwość zapytania klienta po procesie wypełniania opinii, czy chce się on zapisać do twojej listy subskrypcyjnej. Zebrane adresy znajdziesz w naszej aplikacji, możesz je pobrać i dodać do swojej bazy e-mail.

Funkcje w pakietach płatnych

Google Rich Snippet umożliwia przekazanie uśrednionej oceny produkty do wyszukiwarki Google. Oznacza to, że przy wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google mogą pojawić się gwiazdki oznaczające ocenę produktu.

Aby włączyć tę funkcję, wystarczy przejść do narzędzia i kliknąć przycisk: Nieaktywny, co spowoduje zmianę jego statusu na Aktywny. Dzięki gwiazdkom przy twoim sklepie możesz zyskać więcej kliknięć.

Zindeksowanie wyników w wynikach wyszukiwania jest niezależne od GetReview. To algorytm Google podejmuje decyzję, które produkty otrzymają gwiazdki w wynikach wyszukiwania, a cały proces może trwać od kilku do kilkunastu dni.

Minimoduł pozwoli ci wyświetlić opinie w formie małego widgetu np. na stronie głównej. Możesz zdecydować o tym, gdzie ma się on pojawić, a także zdecydować o regule wyświetlanych w nim opinii. Z naszego doświadczenia polecamy wybrać najlepsze opinie lub np. tylko te zdjęciem. Potraktuj minimoduł jak wizytówkę swojego sklepu!

Social proof w dosłownym tłumaczeniu oznacza dowód społeczny, który zwiększa zaufanie do twojego sklepu i sprzedawanych produktów. Klientom łatwiej podjąć decyzję o zakupie w momencie, gdy wiedzą, że przed nimi ktoś już jej dokonał i był zadowolony.

Moduł social proof wykorzystuje zebrane opinie i oceny sklepu, a także informacje o zakupach danego produktu, aby zwiększyć konwersję w Twoim sklepie. Jak działa moduł? 

Po jego włączeniu, w określonych odstępach czasu na stronach produktu i stronie głównej będą prezentowane krótkie komunikaty, które mają zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Przykładowe komunikaty wyświetlane za jego pomocą to:

  • 98% klientów jest zadowolonych z zakupów w sklepie. Ocena wyliczona na podstawie 342 opinii.
  • Tomek z Krakowa ocenił ten produkt na 5. „Wszystko super, dostawa też….”
  • Średnia ocena klientów, którzy kupili ten produkt to: 4.7

Komunikat będzie wyświetlony tylko przez kilka sekund, a następnie zniknie. Mechanizm ten zwiększa ilość dodanych produktów do koszyka, a także wpływa na konwersję.

W ustawieniach możesz zdecydować z jaką częstotliwością i przez jaki czas będą wyświetlane komunikaty social proof.

Facebook Page Tab daje możliwość połączenia GetReview z profilem Twojej strony. Dzięki temu na profilu, po lewej stronie, pojawi się zakładka „Opinie”.

Po jej kliknięciu użytkownicy zobaczą opinie zebrane przez nas na temat twojego sklepu, od najnowszych oraz bez podziału na produkty.

Funkcja jest dostępna tylko dla stron z minimum 2000 polubień*. Zakładki nie są widoczne w wersji mobilnej. Oba ograniczenia są narzucone przez Facebooka.

Wideo opinie pozwalają klientowi po wypełnieniu całego formularza opinii dodać krótkie wideo. Informacja jak to zrobić pojawi się na stronie podziękowania za wystawienie opinii. Włączenie tej funkcji nie wpływa na skuteczność zbierania zwykłych opinii lub opinii ze zdjęciem.

  • Aplikację GetReview dla sklepów Shoper zainstalujesz w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Aplikacje lub poprzez: Shoper Appstore.

źródła:
* https://developers.facebook.com/docs/pages/tabs/

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności