Jak w GA4 sprawdzić unikalną liczbę użytkowników odwiedzających sklep?

Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2024

Google Analytics 4 opiera identyfikacje unikalnych użytkowników na podstawie takich czynników, jak: identyfikator przypisywany do użytkownika lub unikalne ID urządzenia, z którego użytkownik korzysta.

W systemie raportowania Google Analytics 4 użytkownicy mogą zostać uznani za unikalnych, gdy zostaną rozpoznani przy użyciu jakiegokolwiek unikalnego identyfikatora, który nie będzie mógł się powtórzyć u innych użytkowników.

  • Przykład: dwóch użytkowników nie będzie mogło w tym samym miejscu i czasie korzystać z tego samego urządzenia – z tego powodu unikalni użytkownicy mogą być identyfikowani na podstawie unikalnego ID przypisanego do urządzenia.

Raport unikalnych użytkowników w GA4 to liczba różnych osób odwiedzających stronę internetową w określonym okresie czasu. Statystyki unikalnych użytkowników ułatwiają firmom ocenę skali zainteresowania lub efektywności działań marketingowych.

Google Analytics 4 i unikalna liczba użytkowników

Jeśli korzystałeś do tej pory z poprzedniej wersji Universal Analytics, to z pewnością jesteś przyzwyczajony do takich parametrów raportowania, jak np.: odsłona, unikalny użytkownik, transakcja czy sesja. Nazwy te były używane podczas prezentacji wyników pomiaru ruchu na Twojej stronie internetowej.

W przypadku nowej wersji Google Analytics 4 wszystkie powyższe elementy są rejestrowane jako zdarzenia – i nie są tym samymi zdarzeniami, które znamy z Universal Analytics.

  • Zdarzenia występujące w poprzedniej wersji Universal Analytics były określane przez 3 parametry (etykieta, kategoria, działanie).
  • Natomiast zdarzenia w nowej wersji Google Analytics 4 różnią się tym, że każde działanie staje się oddzielnym zdarzeniem.

Kolejną znaczącą różnicą pomiędzy starą i nową wersją GA4 jest tzw. wyświetlenie strony. W starej wersji nazywane było odsłoną, natomiast w GA4 wyświetleniom przypisana jest angielska nazwa: page_view.

Typy prezentacji danych użytkowników w GA4

GA4 do określania i prezentacji ilości odwiedzających witrynę używa poniższych podstawowych danych o użytkownikach:

  • Całkowita liczba użytkowników lub Użytkownicy łącznie jest to ilość unikalnych użytkowników, którzy wywołali dowolne zdarzenie w wybranym zakresie dat.
  • Aktywni użytkownicy (w raportach występują też pod nazwą: Użytkownicy) jest to ilość unikalnych użytkowników, którzy weszli w interakcję z witryną w wybranym zakresie dat. Aktywnymi użytkownikami w raportach GA4 są wszyscy użytkownicy, którzy rozpoczęli sesje z zaangażowaniem – czyli podczas których GA4 zarejestrowało (w przypadku witryn) zdarzenia: first_visit lub parametry: engagement_time_msec.
  • Nowi użytkownicy jest to ilość nowych unikalnych użytkowników, do których powiązane zostały zarejestrowane zdarzenia: first_open lub first_visit w danym zakresie dat. Tym sposobem raporty GA4 oznaczają użytkowników, którzy jeszcze wcześniej nie odwiedzili witryny i zrobili to pierwszy raz w wybranym zakresie dat.
  • Powracający użytkownicy jest to ilość unikalnych użytkowników, którzy wcześniej przynajmniej raz odwiedzili witrynę w wybranym zakresie dat.

Pamiętaj, że nie wszyscy nowi użytkownicy są aktywni, więc liczba nowych użytkowników może być większa od liczby aktywnych użytkowników. Jednakże liczba nowych i aktywnych użytkowników nigdy nie będzie większa od łącznej liczby użytkowników.

Jak w GA4 sprawdzić unikalną liczbę użytkowników?

Po uruchomieniu Google Analytics 4, wybierz w prawym górnym rogu zakres dat, dla których chcesz sprawdzić raport statystyk.
Wybierz zakres dat do wygenerowania raportu w Google Analytics 4
Rys 1. Wybierz zakres dat do wygenerowania raportu w Google Analytics 4.
Wybierz zakres dat do wygenerowania raportu w Google Analytics 4
Rys 1. Wybierz zakres dat do wygenerowania raportu w Google Analytics 4.
Jeśli chcesz sprawdzić ilość unikalnych użytkowników z podziałem na wszystkie podstrony, z których zbudowana jest witryna, przejdź do sekcji: Raporty (A) > Cykl życia (B) > Zaangażowanie (C) > Strony i ekrany (D).
Rys 2. Przejdź do sekcji: Raporty (A) > Cykl życia (B) > Zaangażowanie (C) > Strony i ekrany (D).
Rys 2. Przejdź do sekcji: Raporty (A) > Cykl życia (B) > Zaangażowanie (C) > Strony i ekrany (D).
Na ekranie zostanie wyświetlony raport ze statystykami ruchu z podziałem na wszystkie podstrony witryny. W kolumnie: Użytkownicy (A) sprawdzisz jaka była ilość unikalnych użytkowników odwiedzających witrynę w wybranym zakresie dat.

W pierwszym wierszu kolumny: Użytkownicy (A) wyświetlona jest suma unikalnych użytkowników zmierzona na podstawie odwiedzin wszystkich podstron Twojej witryny (tzw. 100% całości).

Jak sprawdzić statystyki unikalnych użytkowników w Google Analytics 4?
Rys 3. W kolumnie: Użytkownicy sprawdzić statystyki unikalnych użytkowników.
Jak sprawdzić statystyki unikalnych użytkowników w Google Analytics 4?
Rys 3. W kolumnie: Użytkownicy sprawdzić statystyki unikalnych użytkowników.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • sprawdzanie raportu unikalnej liczby użytkowników w Google Analytics 4,
  • jak prezentowane są dane o użytkownikach w raportach GA4,
  • jak sprawdzić statystyki unikalnych użytkowników w raportach Google Analytics 4.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności