Jak powinny wyglądać dobre zdjęcia produktów?

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Tworząc reklamy Facebook Ads dla twojego sklepu, bazujemy na danych, które nam przekazujesz.

Do utworzenia reklamy niezbędny jest nam plik produktowy, w którym znajdują się produkty z twojego sklepu. Trafią do niego tylko produkty, które mają uzupełnioną kartę produktu i niezbędne dane.

Pamiętaj, że w dużej mierze, masz wpływ na wygląd reklam, ponieważ nazwy oraz zdjęcia produktów, zostaną pobrane ze strony sklepu. 

Najlepsze zdjęcia produktów oraz ich rozmiar

Do reklam pobierane są grafiki z galerii produktu. Priorytetowo traktowane jest zdjęcie główne, dlatego warto zaktualizować galerię.

Nie mamy możliwości przesłania dodatkowych grafik do reklamy, zdjęcie musi być umieszczone na karcie produktu. Sprawdź, czy kolejność zdjęć jest poprawna.

Na Facebooku najatrakcyjniej prezentują się zdjęcia produktów na białym tle, najlepiej kwadratowe. W przypadku niektórych branż dobrze sprawdzą się również zdjęcia kontekstowe, ale warto pamiętać o tym, że zostaną dopasowane do formatów reklam Facebooka i dlatego kwadratowe będą prezentować się lepiej.

WAŻNE! Zalecane przez nas wymiary zdjęć to minimum: 600 x 600 pikseli.

WAŻNE! Facebook nie odrzuca zdjęć ze znakiem wodnym (jak to robi Google). Jeśli jednak chcesz prowadzić obie kampanie, warto ustandaryzować zdjęcia i usunąć znaki wodne oraz napisy.

Pamiętaj, że zdjęcia muszą prezentować ten produkt, który sprzedajesz.

Przykłady zdjęć produktów w reklamach Facebook Ads

Zdjęcia produktowe na białym tle dobrze dopasowują się do formatu reklam. Zdjęcia pionowe i poziome mają po bokach dodane białe linie.

Zobacz przykładowe zdjęcia produktów, które zostały użyte do reklam na Facebook.

Przykład użycia zdjęć na białym tle na Facebooku

Przykład użycia zdjęć na białym tle na Facebooku
Rys 1. Przykład użycia zdjęć na białym tle na Facebooku.
Przykład użycia zdjęć na białym tle na Facebooku
Rys 1. Przykład użycia zdjęć na białym tle na Facebooku.

Wykorzystanie zdjęć na białym tle na Instagramie

Wykorzystanie zdjęć na białym tle na Instagramie
Rys 2. Wykorzystanie zdjęć na białym tle na Instagramie.
Wykorzystanie zdjęć na białym tle na Instagramie
Rys 2. Wykorzystanie zdjęć na białym tle na Instagramie.

Proste i czytelne użycie zdjęć na białym tle

Proste i czytelne użycie zdjęć na białym tle
Rys 3. Proste i czytelne użycie zdjęć na białym tle.
Proste i czytelne użycie zdjęć na białym tle
Rys 3. Proste i czytelne użycie zdjęć na białym tle.

Przykład użycia prostokątnego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku

Przykład użycia prostokątnego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku
Rys 4. Przykład użycia prostokątnego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku.
Przykład użycia prostokątnego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku
Rys 4. Przykład użycia prostokątnego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku.

Przykład użycia pionowego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku

Przykład użycia pionowego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku
Rys 5. Przykład użycia pionowego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku.
Przykład użycia pionowego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku
Rys 5. Przykład użycia pionowego zdjęcia kontekstowego w reklamie na Facebooku.
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności