Jak prezentować opinie w sklepie internetowym?

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Zebrane opinie będą niewiele warte, jeśli nie zrobisz z nich użytku. Ich rolą jest przekonanie niezdecydowanego klienta do zakupu. Cel ten możesz zrealizować tylko, gdy twój potencjalny klient będzie miał okazję się z nimi zapoznać, a same opinie będą wiarygodne np. dzięki umieszczonym w nim zdjęciom.

Z tego poradnika dowiesz się wszystkiego, co warto wiedzieć na temat prezentacji zebranych opinii. Poradnik wykorzystuje aplikację Getreview.

Gdzie w sklepie wyświetlać zebrane opinie?

Jest tylko jedna dobra odpowiedź, w twoim sklepie internetowym! To tam chcesz przekonać klienta do zakupu. Dzięki temu rozwiązaniu klient ma możliwość zapoznania się z opiniami szybko — nie musi przechodzić do innych serwisów, a także ma pewność, że dotyczą one oglądanych produktów.

Miejsc, w których możesz umieścić opinie, jest wiele. Na stronie głównej warto umieścić mały widget, który nie będzie przeszkadzał w poznawaniu oferty sklepu. W aplikacji GetReview minimoduł znajdziesz w zakładce: Narzędzia po lewej stronie panelu.

Przykładowy mini-moduł w zakładce: Narzędzia
Rys 1. Po przejściu do zakładki: Narzędzia na ekranie zostanie wyświetlony minmoduł.
Przykładowy mini-moduł w zakładce: Narzędzia
Rys 1. Po przejściu do zakładki: Narzędzia na ekranie zostanie wyświetlony minmoduł.

Warto zadbać o to, by w minimodule pojawiły się najlepsze opinie, a także te ze zdjęciami. W GetReview wystarczy zmienić sposób „sortowania” opinii w tymże module, by przygotować jak najlepszy dowód zadowolenia z zakupów w twoim sklepie. Możesz np. wyświetlić same opinie ze średnią oceną nie niższą niż 5.

Ustawienia minimodułu do wystawiania opinii.
Rys 2. Konfiguracja minimodułu do wystawiania opinii od GetReview.
Ustawienia minimodułu do wystawiania opinii.
Rys 2. Konfiguracja minimodułu do wystawiania opinii od GetReview.

Drugim miejscem, w którym należy umieścić opinie, jest przestrzeń pod szczegółami produktu. W tym przypadku warto sprawdzić, czy nasze narzędzie pozwala wyświetlić tylko opinie o danym produkcie. Dzięki temu rozwiązaniu klient zyska dodatkową wiedzę o produkcie, która pozwoli mu podjąć decyzję zakupową.

Trzecim miejscem, które nadaje się do wyświetlenia opinii, są strony informacyjne przeznaczone tylko do tego celu. Na takiej stronie powinny znaleźć się dosłownie wszystkie opinie o twoim sklepie.

Aby to zrobić, musisz stworzyć nową stronę informacyjną w swoim sklepie Shoper, a następnie umieścić na niej moduł opinii. Aby to zrobić w GetReview, najlepiej skorzystać z pomocy na czacie w prawym dolnym rogu.

Opinie o twoim sklepie powinny znaleźć się w twoim sklepie. Na stronie głównej czy stronie kategorii najlepiej wyświetl mały widget z najlepszymi opiniami. Na stronach produktowych umieść opinie o produkcie. Stwórz również stronę informacyjną, gdzie wyświetlisz wszystkie zebrane opinie.

Najlepsze sposoby segregacji opinii w sklepie

W momencie, kiedy zbierzesz wystarczającą liczbę opinii, możesz zacząć myśleć o ich segregacji. Najlepiej w tym przypadku kierować się zasadą, by wyświetlać opinie w kolejności chronologicznej, począwszy od najświeższych.

Dobry system zbierania opinii pozwoli ci w szybki sposób posegregować opinie w pożądany przez ciebie sposób. W GetReview możesz np. wyświetlić opinie ze średnią oceną nie niższą niż 4.

Wyświetlaj opinie w porządku chronologicznym, począwszy od najnowszych.

Opinie ze zdjęciem i wideo opinie

Z pewnością znasz powiedzenie: „obraz wart tysiąca słów”. Zdjęcia, które pochodzą od innych klientów, są pożądane przez nowych użytkowników, ponieważ pozwalają spojrzeć na przedmiot sprzedaży np. w naturalnym oświetleniu. GetReview pozwala przesłać wraz z opinią zdjęcie otrzymanego produktu. Za taką opinię warto nagrodzić użytkownika, który ją wystawił, dodatkowym kodem rabatowym.

Jeszcze lepszą opcją jest posiadanie przez system zbierania opinii, możliwości przesłania w niej krótkiej wideo recenzji. O pożądaniu ich przez klientów mogą świadczyć, chociażby całe kanały na YouTube zajmujące się recenzjami produktów, np. Red Lipstick Monster.

W GetReview taką opcję znajdziesz w zakładce: Narzędzia. Podczas konfiguracji wideo opinii, warto włączyć możliwość nagradzania ich autorów kodem rabatowym.

Funkcja nagradzania opinii za wystawione wideo opinie.
Rys 3. Aby włączyć opcję nagradzania za wystawione wideo opinie, zaznacz odpowiednią opcję.
Funkcja nagradzania opinii za wystawione wideo opinie.
Rys 3. Aby włączyć opcję nagradzania za wystawione wideo opinie, zaznacz odpowiednią opcję.

Sprawdź czy twoje narzędzie do zbierania opinii pozwala przesłać w niej zdjęcie lub krótkie wideo. Jeśli tak, przygotuj rabat dla autorów takich recenzji i poinformuj ich o tym w pierwszej wiadomości z prośbą o opinię.

Gdzie dodatkowo wyświetlać opinie?

Zebrane opinie warto również wyświetlić w miejscach, w których masz kontakt ze swoim klientami. Jeśli aktywnie prowadzisz profil sklepu na Facebooku, będzie to doskonałe miejsce. Facebook pozwala na to, tylko niektórym narzędziom, wśród których jest GetReview.

W tym celu przejdź do zakładki: Narzędzia po lewej stronie panelu i wybierz: Facebook Page Tab, następnie postępuj zgodnie z wyświetlonymi instrukcjami. Pamiętaj, że do uruchomienia tej funkcji twoja strona na Facebooku musi mieć minimum 2000 polubień*.

Przykład wyświetlania opinii z GetReview na stronie Facebook
Rys 4. Opinie z GetReview możesz wyświetlić na swojej stronie Facebook.
Przykład wyświetlania opinii z GetReview na stronie Facebook
Rys 4. Opinie z GetReview możesz wyświetlić na swojej stronie Facebook.
  • Aplikację GetReview dla sklepów Shoper zainstalujesz w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Aplikacje lub poprzez Shoper Appstore.

źródła:
*https://developers.facebook.com/docs/pages/tabs/

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • gdzie wyświetlać zebrane opinie?
  • jakie są najlepsze sposoby segregacji opinii?
  • opinie ze zdjęciem i wideo opinie?
  • gdzie dodatkowo wyświetlać opinie?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności